{Volg} Tommy, ern moederloos veulen

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hiphorse

{Volg} Tommy, ern moederloos veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-24 07:10

Mocht dit niet goed staan hoor ik het graag :o

2 week geleden kwam er een veulen voorbij op facebook, 4 maand oud moeder 4 week eerder overleden. Zijn koppie sprak mij erg aan en wou hem een kans geven. Dus online onderhandeld over de prijs (denk nog veel te veel geld gegeven maar dat zijn details :$ )
Afgelopen zaterdag (2 week na zien op facebook) hebben we hem opgehaald
De mensen waar ik hem van hem gekocht hebben vast hun best gedaan, maar man wat een hoopje ellende.... En sinds overlijden van zijn moeder alleen gestaan, dus paarden taal moet hij ook nog wat leren. Gelukkig heb ik een fijne club ponys die goed de paardentaal kennen.

Hij heet nu Tommy, vond dat goed bij hem passen. Zijn moeder was woesje v. stal nijend. Vader weet ik niet.

Tommy zal nu eerst dikker moeten worden, door de vacht heen voel je elk botje. Hopelijk kunnen we met goed voeren een eind komen. We hebben om deze reden ook besloten dat Tommy deze winter in de dekens blijft zodat hij vooral energie kan steken in dik worden en groeien.
Hoefjes zijn ook iets lang maar dat komt nog, eerst beetje meer vertrouwen winnen.
Voor de zekerheid hebben we Tommy ook direct ontwormd.

Hopelijk kunnen we er een knappe pony van maken

Net bij aankomst, bedenk even dat het veulen erachter even oud is

Afbeelding
Afbeelding

Deken opgedaan, gelukkig weet ik mini dekentjes te vinden :') dit is een maatje 55/84
Oh en Tommy vond deken opdoen heeeel stom.

Afbeelding

Volgen jullie Tommy mee in zijn reis naar een dikke gezonde pony te worden?

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

nevica

Re: {Volg} Tommy, ern moederloos veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:22

Wat een snoetje zeg. :knuffel: Fijn dat hij nu bij jou is, ben benieuwd hoe hij gaat opknappen!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:22

och kleine.. wat een liefje. Super fijn dat je hem helpt! nu komt het vast goed met Tommy.

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:31

Fijn dat je hem gaat ondersteunen, dat hij maar snel mag opknappen

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:33

Begrijp volkomen dat je voor dat koppie gevallen bent. Fijn dat hij nu een goed plekje heeft met andere pony's. Wat voer je bij voor het aankomen?

Homo sapiens non urinat in ventum.

Dressuurzadel Passier te koop: https://www.bokt.nl/markt/ad/524774/dre ... nd-gilbert

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-24 08:13

Dank jullie voor de reacties, ik hoop ook dat Tommy nu gauw de goede kant op gaat

Hij krijgt nu nog de veulen brok van zijn oud eigenaar 3x per dag. Zelf heb ik de veulenbrok van pavo gehaald. Ik merk dat hij nog wat moeite heeft met hooi dus wil vandaag kijken of ik iets kan vinden wat ik kan weken

Ik kan mijn merrie met veulen melken, helaas had gisteren haar eigen veulen de melkbar al opgemaakt vlak voordat ik wou melken.

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-24 16:16

Een 0 grams deken was wat te dun, dus dacht probeer een gewone wollen deken eronder. De wollen deken is er onderuit geschoven :+
Afbeelding

Nu bij de winkel een dekentje met vulling opgehaald, hij leek er tevreden mee. Wordt ook een stuk levendiger nu
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:32

Och gossie, wat een moppie. Fijn dat hij bij jou de juiste zorg krijgt. Fijn ook zo’n dekentje, dan gaat er geen energie verloren aan warm houden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:39

Wat een dotje. Kun je niet proberen hem te koppelen aan je andere merrie?

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-24 07:48

Earth schreef:
Wat een dotje. Kun je niet proberen hem te koppelen aan je andere merrie?

Dat willen we wel proberen, maar zoals ze reageert op hem acht ik de kans op slagen klein.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:39

Ach wat zielig zeg, dus met drie maand is de merrie dood gegaan en bleef dat veulen verweest achter met alleen een eigenaar en veulenbrok.
Dat beestje heeft maar mazzel met je, als hij naar de markt was gebracht had hij met 1-0 achter gestaan.

Wel een grappig koppie zit erop. Kan best een leuke pony worden. Hopelijk accepteert de groep hem gauw, dat verdient hij wel. Misschien vinden ze het moeilijk de pony te herkennen en zien ze het nu meer als een wandelende deken :D :+

Succes met hem!
Gauw een flinke pony worden Tommy!

Paarden ❤️

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:02

hiphorse schreef:
Dank jullie voor de reacties, ik hoop ook dat Tommy nu gauw de goede kant op gaat

Hij krijgt nu nog de veulen brok van zijn oud eigenaar 3x per dag. Zelf heb ik de veulenbrok van pavo gehaald. Ik merk dat hij nog wat moeite heeft met hooi dus wil vandaag kijken of ik iets kan vinden wat ik kan weken

Ik kan mijn merrie met veulen melken, helaas had gisteren haar eigen veulen de melkbar al opgemaakt vlak voordat ik wou melken.

Evengoed ook hooi blijven aan bieden want dat moet hij wel leren eten en dan gewoon los, dus niet uit een net

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 12:00

Wat een dotje, hopelijk wordt ie snel geaccepteerd door je merrie en veulen, zodat ze lekker samen kunnen staan.
Doet me denken aan onze Hannesje, die we ook als mager veulentje kregen en hij had het heel moeilijk met in de kudde integreren, ik vond het zo zielig voor hem. Gelukkig helemaal goed gekomen en nu heeft ie een leuk 'I don't care' karaktertje :P

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-24 12:38

Ik heb onbeperkt los hooi bij Tommy in liggen dus hij kan eten wat hij wil.

1 van de mini ruinen(Pluto) accepeert hem nu, ze stonden al gezellig samen hooi te eten. Dus ik ga nu Pluto er eerst steeds langer bij zetten zodat Tommy dan nu eerst een 'pappa' heeft in plaats van een mama.
Afbeelding

Tommy is nu inderdaad een wandelende deken :') hij gaat er nog wel in groeien ga ik vanuit, dat zou alleen maar een goed teken zijn als de deken uiteindelijk te klein gaat worden :D

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 13:18

Ach wat sneu. Wat fijn dat hij bij jou mag wonen. Beetje domme vraag maar waarom kon hij niet gelijk naar jou nadat jullie een deal gesloten hadden?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:21

Kijk uit met dekens en een dikkere vacht, het wordt al snel te warm en je hebt de ideale omgeving voor luizen. Helemaal als ze nog wat vatbaarder zijn op die jonge leeftijd, gaan luizen heel snel.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-24 15:38

Letsdunit schreef:
Kijk uit met dekens en een dikkere vacht, het wordt al snel te warm en je hebt de ideale omgeving voor luizen. Helemaal als ze nog wat vatbaarder zijn op die jonge leeftijd, gaan luizen heel snel.

Dat is goed dat je het zegt!
Maar wat is dan handig? Hij voelt zich duidelijk prettiger met deken. Dikke vacht voor een deel scheren?

grace1989 schreef:
Ach wat sneu. Wat fijn dat hij bij jou mag wonen. Beetje domme vraag maar waarom kon hij niet gelijk naar jou nadat jullie een deal gesloten hadden?

Ik heb zelf geen trailer en gezien ik dacht er zit niet heel veel haast achter, dan kon ik rustig vervoer regelen.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 13:09

Tommy doet het elke dag wat beter en wordt al een enorm liefdesbommetje. <3

Vandaag geprobeerd met Bas te zetten. Ondanks dat Bas groot is heeft hij een enorm zacht karakter. En het was een succes *\o/* ze hebben besloten vrienden te zijn
Afbeelding

Tommy heeft best een aparte oogkleur, beetje grijs blauwig. Geen idee of dat nog veranderd
Afbeelding

En zijn beenstand is vreselijk :') hopelijk kunnen we daar nog wat in corrigeren of dat het met groei nog wat bij trekt
Afbeelding

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Wat lief!!! Bas als grote broer is een groot gewin.
ik begrijp dat je hier heel blij van wordt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:34

Gefeliciteerd!
Ik zou zo'n jong ding zeker niet onder een deken gooien maar juist zonder laten voor een goede afweer.
De vacht heeft hij al en als hij een keer goed ontwormt + goed gevoerd wordt dan komt dat gewicht vanzelf.
Daarbij mogen jonge ponies wat dun zijn, liever dan te dik :)

Wat is het voor kleur? Valk? Of een bruine met meelneus?

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Wat een leuke pony, het zal goed komen met jou als verzorger. Bedankt voor de post.

Paarden hebben opinies. Maar zover ik weet, niet over de kleur van je laarzen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Wat heeft hij het getroffen bij jullie. Wat betreft de beenstand: juist bij een jong veulen valt daar de meeste winst in te behalen. Een goede smid/bekapper kan jullie daarmee helpen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Aah wat een fijne update!
Ik denk dat die beenstand ook wel met kracht gebrek te maken kan hebben.
Als hij weer veel energie heeft en lekker kan rennen en een goede hoefsmid erbij, komt het vast wel goed!

Wat is hij klein naast dat paard! :')

Paarden ❤️

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

Ik was aan het zoeken naar de pony achter het ezeltje.

:= :o

Wat fijn dat je hem op hebt gevangen TS! Hopelijk is hij snel helemaal het mannetje.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie