slowfeeder van regenton.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

slowfeeder van regenton.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 22:33

Wie heeft dit soort slowfeeders gemaakt? en werkt het voor jullie ?
wij zijn het vullen van de hooinetten zat, en met de vele regenbuien is het hangen van de netten buiten ook niet ideaal omdat het allemaal zo nat word.

De regenton slowfeeders leek ons daarom ideaal, hooi staat droger, het vullen gaat sneller en ik kan snel meer voederplekken creeren. maar werkt dit in de praktijk net zo goed als het idee?

wij willen ze niet 'opgangen'zoals op het voorbeeld, maar stevig bevestigen aan de omheining.
uiteraard worden alle randen goed opgeschuurt zodat ze niet meer scherp zijn.

maar, wellicht geeft het veel troep op de grond? ik zou een net aan de binnenkant kunnen vastmaken maar maakt dat het niet 'te moeilijk' voor de paarden.

+ als ze eten door de gaten, blijft er dan niet teveel hooi ' in het midden' van de ton liggen? als in als ze al tijdje aan het eten zijn, kunnen ze er dan nog bij ?

wat is jullie ervaring hiermee ?

Afbeelding

( ps , ik hoef geen tips over het makkelijk vullen van hooinetten,hooibakken, ibc bakken etc)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 22:42

Ik heb 2 tonnen met gaten erin heb ook 1 gat onderin dus ze kunnen altijd alles eruit krijgen hier. Ik heb ze dus wel hangen aan een touw, zwiept gezellig heen en weer waardoor het eruit krijgen een extra dimensie geeft. Ik voer niet onbeperkt hooi, dus alles wordt keurig opgegeten.

Ik gebruik ze vooral tijdens de winter maanden als afwisseling zodat ze niet alles op dezelfde manier aangeboden krijgen.

Maak de gaten vooral niet te groot want dan trekken ze hele plukken er in 1x uit. En ik heb veel minder gaten dan die op het plaatje

tamary

Re: slowfeeder van regenton.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 00:41

Ik zou ze wel ophangen trouwens, het wiebelen zorgt ook dat hooi beweegt in de ton en bereikbaar blijft/wordt. Dit soort dingen goed vullen zodat ze leeg te eten zijn is ook nog eens een kunst.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:42

De hoofd-halshouding van een paard tijdens het eten is op deze manier echt onnatuurlijk. Het gewiebel is ook onnatuurlijk. Vergelijk het met koekhappen. Da’s even leuk en uitdagend maar als je altijd op die manier moet eten…gekmakend.

Het idee van de gaten in de ton vind ik wel handig en het hooi blijft droger maar ik zou ‘m om eerder genoemde reden dus laag en stevig neerzetten.
Ken je de kliko bakken waar onderin een opening is gemaakt? Mss ook een idee voor jullie.