Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Vervelend dat er geen contract is! Een maand is normaal qua opzegtermijn dus ik zou gewoon zeggen dat je ze over een maand verhuisd. Andere paarden vinden is hun probleem, staan genoeg weidemaatjes op marktplaats.
Wellicht kun je advies inwinnen bij het juridisch loket.
En gewoon gaan he? Niet laten intimideren, eventueel neem je iemand mee die mans genoeg is.
anjali schreef:Elisa2 schreef:Vervelend dat er geen contract is! Een maand is normaal qua opzegtermijn dus ik zou gewoon zeggen dat je ze over een maand verhuisd. Andere paarden vinden is hun probleem, staan genoeg weidemaatjes op marktplaats.
Wellicht kun je advies inwinnen bij het juridisch loket.
En gewoon gaan he? Niet laten intimideren, eventueel neem je iemand mee die mans genoeg is.
Ik denk dat de stalhouder bedoelt dat hij nieuwe betalende pensionpaarden wil, geen weidemaatjes die hij zelf moet kopen! Ik vrees voor hem dat hij met dit asociale gedrag zijn stalling niet snel weer vol krijgt .Ik zou ook zo snel mogelijk mijn paarden ophalen en vertrekken, liever vandaag dan morgen.Wel ben je dan , voor 6 paarden, een hoop vooruitbetaald geld kwijt, als ts tenminste vooruitbetaald had. Maar ik zou die persoon niet meer met mijn paarden vertrouwen.
Tancreda4 schreef:Ja maar als je he dusdanig bedreigd voelt is een maand blijven echt nog lang en niet uit te houden. Als het even kan dan toch met een groepje de paarden opladen en gaan. Verder netjes het bedrag wel nog betalen tot dat die 'opzegtermijn' is afgerond zodat je zelf wel oké bezig bent. In de tussentijd moet de eigenaar dan maar een leen pony van bekenden regelen als zijn paard alleen komt te staan. Met zulk gedrag heeft hij dat toch echt zelf veroorzaaktdat je sneller weg wilt.
Lizenlotte schreef:Volgens mij ging het om 6 weken, niet om 6 paardenAnjali waar lees jij dat het om 6 paarden gaat?
Cinnepin schreef:Geen contract is ook geen opzeg termijn. Ik zou gaan, krijg je de paspoorten niet, politie bellen.
Ibbel schreef:Opzegtermijn is normaalgesproken gelijk aan je betaaltermijn als er contractueel niets anders is afgesproken. Betaal je per maand, dan is je opzegtermijn ook een maand.
Er zou overigens best wel wat 'ruis' op de lijn bij de stalhouder kunnen zitten dat hij denkt dat je eerder weg wilt maar dan ook die 6 weken niet wilt betalen.
Dus TS, ik zou dat wel nog even expliciet verduidelijken, in een appje of mailtje.