Mijn ruin heeft heel snel ontstoken ogen. Vliegen en wind zijn echte triggers. Nu heeft hij na een fikse oogontsteking een beschadigde ooghoek opgelopen. Advies DA : schoonhouden met steriel gaasje en vliegenmasker op. Nu staat hij samen met een andere ruin en ouwehoeren ze erg veel samen. Dit andere paard trekt alles af. Halster, vliegenfrontriemen en dus ook vliegenmaskers. Ik heb nu de afgelopen 3 dagen 3 maskers versleten. Totaal gesloopt. Ik heb geprobeerd onder een halster (halster bleef om, vliegenmasker was af en stuk). Ik heb ook verschillende merken geprobeerd. Van "normale" tot de strakker aansluitende stretch maskers. Zelfs die krijgt hij af. Vliegenfrontriem vast maken met touw of elastiekjes werkt ook niet, gaat ook af. Ik zie nu eigenlijk nog de enige mogelijkheid om ze tijdelijk dan maar even uit elkaar te halen. Die ooghoek moet wel kunnen genezen. Tenzij iemand nog een ultieme tip heeft die ik nog niet bedacht heb?
https://www.atorka.nl/winkel/snuggy-hoo ... -hoofdkap/ Ik heb deze nog liggen thuis, niet gebruikt. Is van heel stevig materiaal in maat M/L denk niet dat hij die kapot kan krijgen. Mocht je interesse hebben stuur maar een pb