Kastanje palen gebruiken voor afrastering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Kastanje palen gebruiken voor afrastering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 13:47

Hoi allemaal,

Mijn paarden komen binnenkort thuis te staan en hier hoort natuurlijk een paddock en weide bij.
Nu ben ik op zoek naar een beetje betaalbare palen (aangezien we er zo'n 150 nodig hebben) en kwam ik op kastanje palen.

Maaruh naar mijn weten zijn kastanjes giftig voor paarden :+

Nu vraag ik me af, zijn deze palen veilig voor paarden en hoe zijn deze palen in de praktijk?
Ik ben er al achter dat er meerdere zijn die deze palen gebruiken voor hun paarden-afrastering, maar vind het toch zonde als m'n paard omvalt als die van de palen proeft :D

Alvast bedankt!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:14

Kastanjepalen kan je heel prima gebruiken bij paarden gelukkig! Ze staan hier ook rond mijn track.

Wat er wat op lijkt maar wél echt een probleem kan zijn, zijn robinia palen. Daar zijn helaas vaker dan eens paarden aan overleden door restanten van barst eraf te eten etc. Naar het schijnt zijn echt goed kale palen niet/minder gevaarlijk, maar die gok zou ik zelf echt niet willen wagen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:10

Wij hebben overal kastanje houten palen, die zijn overigens van de tamme kastanje. Die zijn dus niet gift, mijn paarden eten regelmatig tamme kastanjes en ook de blaadjes vinden ze lekker.

Yantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 23:28

Ik heb 11 jaar geleden nieuwe kastanjepalen gekocht voor mijn omheining. Verder niet behandeld, zo de grond in. Maar ik heb er dit jaar toch al aardig wat moeten vervangen doordat ze in de grond gerot waren en daardoor afbreken. Ik had verwacht dat ze langer mee zouden gaan. Het deel boven de grond is nog wel gewoon goed. Dus; tip ;) kastanjepalen kijken mooi en zijn prima maar misschien dat je even het deel wat de grond in gaat even moet behandelen met iets.