Wie kan mij helpen? Paard heeft sinds een tijdje rare plekjes op dr schouder. Haar gaat omhoog staan en daaronder komt dan een korstje. Lijkt zich te verspreiden. Dierenarts is geweest en dacht aan bacteriële infectie, maar wassen met antibacteriële shampoo lijkt niet te helpen. Ik ga morgen weer bellen.
Lindsey_99
Geplaatst: 08-09-24 19:06
Lijkt op regenrot. Ik zou eens kijken wat een drupje betadine erop uitricht. Het is wel zaak de weerstand te verhogen, liefst met een goede vitamine/mineralenbrok in de juiste dosering.
Rainrot vraagt meer vacht en lang nat blijven. Dit lijken mij ook meer bijtplekken dan infectie. Is er een ander paard in de groep met flink jeuk seme oid? Dier met veel jeuk zal vriendje hard groomen om aan te geven knabbel mij harder.
Ze heeft zomerexceem en echt flinke jeuk. Ze had ook flinke plekken op haar hoofd (jeuken en broeien onder haar masker) maar dat is goed genezen met antibacteriële shampoo en crème. Alleen het lijkt op deze plekjes niet te werken.
Change3x
Geplaatst: 08-09-24 20:30
Zou rainrot kunnen zijn, beste wat je daarmee kunt doen is wassen met betadine shampoo en ervoor zorgen dat ze niet natregent. Kan in ieder geval geen kwaad om uit te proberen.