Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MairiMacBran schreef:Gehakseld stro. Twee keer daags mest er uit, wekelijks de natte plekken er uit, het nog schone stro als onderlaag en een nieuw pak er in. Halverwege de week gaat er nog een half pak per stal in. Stal helemaal leeg doe ik zelden. Kost me tien minuten per dag per stal, een keer per week een uurtje voor de natte plekken.
....
Friesfanaat schreef:MairiMacBran schreef:Gehakseld stro. Twee keer daags mest er uit, wekelijks de natte plekken er uit, het nog schone stro als onderlaag en een nieuw pak er in. Halverwege de week gaat er nog een half pak per stal in. Stal helemaal leeg doe ik zelden. Kost me tien minuten per dag per stal, een keer per week een uurtje voor de natte plekken.
....
Exact dit. Ik heb 2 paarden, mest op precies deze manier uit en dat bevalt fantastisch.
Lianne007 schreef:Gehakseld stro heb ik de mogelijkheid niet voor; ik neem af bij een vaste leverancier (hooi en stro) dit laat ik altijd in grote partijen bezorgen .
Hij heeft vlas nieuw in het assortiment en was nieuwsgierig. Onze paarden staan alleen de nacht op stal vanaf 20.00 uur en 8.00 uur er weer uit.
Stro bevalt hier goed en fijne kwaliteit, echter mocht ik met vlas beter qua besparing uitkomen gaat de voorkeur daar wel naar uit, maar denk dat het niet veel gaat schelen als ik dit zo lees.
Ik denk dat ik een aantal balen ga uit testen bij de “smerigste “‘pony die wij hebben
Lianne007 schreef:Gehakseld stro heb ik de mogelijkheid niet voor; ik neem af bij een vaste leverancier (hooi en stro) dit laat ik altijd in grote partijen bezorgen .
Hij heeft vlas nieuw in het assortiment en was nieuwsgierig. Onze paarden staan alleen de nacht op stal vanaf 20.00 uur en 8.00 uur er weer uit.
Stro bevalt hier goed en fijne kwaliteit, echter mocht ik met vlas beter qua besparing uitkomen gaat de voorkeur daar wel naar uit, maar denk dat het niet veel gaat schelen als ik dit zo lees.
Ik denk dat ik een aantal balen ga uit testen bij de “smerigste “‘pony die wij hebben
Tancreda4 schreef:Vlas vind ik echt het allerfijnste bodem materiaal voor stal! Blijft fris, vormt een goede vaste bodem, neemt veel op, en is zuinig in gebruik. Maarrr qua opslag is het echt ruk omdat er muizen en ratten in gaan zitten voor de vlas zaadjes. Wij hebben helaas veel op onze stal lopen en ze bezoeken ook de stallen waar het in ligt. Ik vind het een nare en vieze gedachte dat ze zo veelvuldig bij de paarden im stal komen en daarom toch maar weer naar zaagsel over gestapt. Puur vanwege het ongedierte waar we last van hebben. Want voor de paarden had ik het graag aangehouden.