Wat zouden jullie vragen of betalen per maand?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

masyo

Wat zouden jullie vragen of betalen per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 20:32

Een vriendin gaat stalling beginnen en is benieuwd wat iemand ervoor zou vragen/willen betalen? Het moet voor haar natuurlijk wel uit kunnen.

Ps. Hoop dat het in de juiste categorie staat.

Een stal aan huis, prive/pensionstalling. Wat zouden jullie vragen of betalen per maand?

Wat wordt er geboden?
Kleinschalige prive/pensionstalling, totaal 6 boxen

De stalling is volpension:
[ ] Ruime boxen met binnen- en buitenluiken
[ ] Van 6.00 tot 16.30/17.00u buiten op grote paddock, in groepsverband. Met voldoende hooi voor de hele dag. De paddock is gedraineerd en altijd begaanbaar.
[ ] Van +- mei/juni tot +- september de paddock + weidegang (ligt aan weersomstandigheden)
[ ] Een poetsplaats met warm en koud water
[ ] Zadelkamer waar je al je spullen kwijt kan
[ ] Een verlichte buitenbak van 20x40, gedraineerd met houtkrullen

[ ] De stallen worden voor je gemest, opgestrooid, de paarden worden binnen en buiten gezet, er wordt gevoerd
[ ] De paarden staan op stro

Je hoeft echt alleen voor je paard te komen.

Beschikking over een klein bosje en een lang uitstappad, onverhard.

upendo

Re: Wat zouden jullie vragen of betalen per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:36

Ligt volledig aan de regio. :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:15

200 tot 250 euro, regio Friesland
Meer hoef je niet te vragen zodat het uitkomt
Pak voordroog (zo'n grote ronde) kost hier 52,50
1 vrachtwagen stro ( a 1000 euro) doen wij anderhalf jaar mee
Wij voeren 4x per dag ruwvoer. Wat zo uitkomt op 1 pak per paard per maand. Wij hebben ook 6 paarden
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 02-09-24 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:18

Als ze er zelf echt wat aan over wilt houden en het werk wat je eraan hebt, zou ik zeker 325 euro rekenen excl krachtvoer.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:22

Oretha schreef:
Als ze er zelf echt wat aan over wilt houden en het werk wat je eraan hebt, zou ik zeker 325 euro rekenen excl krachtvoer.

Zo… en dat terwijl ze veel op paddock staan?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:25

Paddock moet ook uitgemest en onderhouden worden...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:28

300-350 pm

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:31

Kabayo schreef:
Wij voeren 4x per dag ruwvoer. Wat zo uitkomt op 1 pak per paard per maand. Wij hebben ook 6 paarden

Sorry maar voor €250 all in? Zelfs in Friesland is dat absurd weinig. Vriendin van mij staat daar op een pensionstal all in voor bijna €400 en heeft nog 1x in de maand een weekend dienst voor binnen halen en mesten.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:42

Inderdaad afhankelijk van de regio, ik sta op een vergelijkbare stal in de randstad en hier is het veel buiten (met veel ruimte om te rennen en spelen) best uniek. Helaas ook dus de dure omgeving dus ik betaal €400,- excl krachtvoer en dan moet ik nog zelf mesten. Ik heb het ervoor over omdat de alternatieven kleine paddocks voor 4 uurtjes zijn zonder hooi, meer luxe voor de ruiter en nóg duurder zijn. Maar hier staat mijn paard echt fijner en heb ik vooral een goede regenjas en laarzen nodig :Y)

Aanvulling; ik vind de bedragen die hier tot nu toe genoemd worden wel echt aan de lage kant voor de service die je krijgt.
Laatst bijgewerkt door Capriootje op 02-09-24 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:47

Nowiexx schreef:
Kabayo schreef:

Sorry maar voor €250 all in? Zelfs in Friesland is dat absurd weinig. Vriendin van mij staat daar op een pensionstal all in voor bijna €400 en heeft nog 1x in de maand een weekend dienst voor binnen halen en mesten.

Ik sta ook in Friesland en zou voor zoiets toch echt niet meer dan 250, misschien 300 betalen. Maar ik wil mijn paard ook niet in de zomer al om 17:00 binnen :=

Maar dan ook, ik heb laatst een rondje stallen zoeken gedaan, en dat valt ook in deze regio echt vies tegen. Alles wat fatsoenlijk is, zit vol.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:06

Nowiexx schreef:
Kabayo schreef:

Ik betaal nog geen €200 in Friesland voor all in.. Wij hebben alleen koud water bij de poetsplaats en de bak is niet altijd top.

Ik denk dat €250 voor deze stal een mooie prijs is.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 01:14

Afhankelijk van de regio, zou ook ik er € 200,- tot € 250,- voor vragen.

Ik ben het met Kabayo eens; ik vind de prijzen vaak echt van een andere planeet. := Als ik hierboven lees dat iemand in Friesland bijna € 400,- betaald én dan ook nog 1 keer per maand weekenddienst heeft, dan denk ik echt 'koekoek'. Ik vind dat echt absurd veel geld, zéker voor die regio.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 05:34

Hier in de regio (zuidoost Brabant) zit precies zoiets, die vraagt €285 geloof ik.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 06:07

Steentje schreef:
Afhankelijk van de regio, zou ook ik er € 200,- tot € 250,- voor vragen.

Ik ben het met Kabayo eens; ik vind de prijzen vaak echt van een andere planeet. := Als ik hierboven lees dat iemand in Friesland bijna € 400,- betaald én dan ook nog 1 keer per maand weekenddienst heeft, dan denk ik echt 'koekoek'. Ik vind dat echt absurd veel geld, zéker voor die regio.

Dat is wel een andere stal dan ts beschrijft. Ik weet dat WB stables zulke bedragen vraagt, je dan nog voor extra services bij moet betalen en je inderdaad nog een keer mee moet helpen. Maar dan heb je wel een hele mooie accommodatie met fantastische binnen- en buitenbanen en bovendien springwedstrijden op eigen locatie. En onder de rook van Leeuwarden.

Dat is geen vergelijk met een stal met 'slechts' een buitenbak, paddock en weide.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 06:20

Regio Utrecht is zoiets niet te vinden! Ik zou daar echt veel voor over hebben.
Beseft je vriendin wel dat dit echt heel veel werk is?
Ik betaal meer en moet nog best veel zelf doen. Tijd is geld he?
Daarom zijn er volgens mij zo weinig stallen die dit aanbieden, moeilijk winst maken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 06:22

Reken ook vooral arbeid uit. Want die moet ook terug komen in de stalprijs, wat men vaak vergeet :D
Als het een wat oudere, donkere, muffere plek is zou ik rond de 250 euro zeggen.
Maar is het mooi ruim, licht en goed ventilerend zou ik het er niet eens voor opstarten.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 06:30

Kabayo schreef:

En heb je dan ook berekend wat het aan tijd kost? Of moet dit voor de stalhouder vrijwilligers werk zijn?
En alle onderhoudskosten die er mee gemoeid zijn? Heb je die berekend?
En zit er een hypotheek op het terrein, verzekeringen,ga zo maar door.

Mensen hebben werkelijk geen idee welke kosten er naast het voer nog meer gaan zitten in een stal!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 06:31

Het hangt ook nog wel af van hoe groot alles is.

Hoe ruim zijn de boxen? Hoe groot is de paddock? En het land?
Is de bak het hele jaar te rijden? Ja, er is drainage, maar houtkrullen heb ik niet altijd als hele jaar te rijden gezien.
Zit het krachtvoer er ook bij? Hoe vaak dan?
Hoeveel is genoeg ruwvoer? Hoeveel krijgen ze op stal nog en hoe vaak?

Ruim, groot en voldoende zijn woorden die eigenlijk niks zeggen en die wel verschil maken. Er zijn stallen die een box van 3,5 bij 3,5 ruim noemen en paddock die kleiner is als de helft van een bak groot. En er zijn mensen die bij ruim en groot juist aan meer ruimte denken.

Plus voor het 'uitkomen' helemaal met volpension zijn zo weinig klanten juist heel lastig. Als je alles zou berekenen qua kosten maar ook arbeid dan wordt het zo duur dat mensen het waarschijnlijk niet gaan betalen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 06:39

Is er enkel 1 groepspaddock?

Wat wordt er gedaan als een paard wegens medische redenen even niet in de groep mag?

Prijs: ik zou eerst je eigen kosten uitrekenen. Wat je aan arbeid wilt hebben per maand en extra voor reparaties.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 06:54

Wat iemand ervoor wil geven ligt grotendeels aan vraag en aanbod. Als er in de regio weinig stallen zijn en veel mensen die zoeken kan je hoge prijzen vragen. Mensen betalen dan toch wel.

Als je mensen wil laten blijven moet je beter wel realistische prijzen bieden, maar dat ligt er ook aan hoe je opzet is. Heb je zelf paarden en heb je bijv weiland over en doe je het voor de gezelligheid? Dan is de prijs vaak lager. Als het je core business is en je moet alles ervan betalen kan je beter met een berekening komen en bepalen watvoor winstpercentage je wil hebben per paard.

Wat iemand "wil" geven is echt overal verschillend. Het gaat er meer om wat de stalhouder er voor wil hebben.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 06:55

Persoonlijk eerlijk gezegd nog geen euro, als de paarden daadwerkelijk het hele jaar om 17:00 al op stal gaan tot 6 uur de volgende dag. Dat is 13 uur op stal! Dat vind ik echt heel erg veel. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik weet dat er heel veel paarden nog langer op stal staan, en manegepaarden alleen maar van een stal als die van jouw vriendin kunnen dromen, met elke dag op de paddock…

Hier in de regio West-Friesland (let op: dat ligt in de provincie noord Holland :Y) ) betaal je voor zoiets ongeveer tussen de 350 en 400 euro. Dat zit hem dan vooral in de service van het uitmesten en buiten zetten. Veel all incisive stallen zijn er hier niet en die er zijn zijn duurder maar die hebben dan vaak een binnenbak of andere goede voorzieningen en langere periode weidegang (of een zomer - en winterland).

Het zou voor mij ook afhangen van wat er over een ‘grote paddock’ verstaan wordt en of de paarden bij goed weer langer in de paddock zouden mogen blijven, bijvoorbeeld in ruil voor de eigenaar paard zelf binnen zet. En of er op de paddock een schuilstal is.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:10

In regio Brabant zou ik denken aan rond de 325 max. Voor 350 a 400 heb je er in deze regio een binnenbak bij

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:48

upendo schreef:
Ligt volledig aan de regio. :)

Dit.

Bij ons in de randstad kan je er makkelijk 400 euro voor vragen, mits de boel ook een beetje netjes en schoon is.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:54

Ik lees nog veel variabelen (ga ervanuit dat alles netjes onderhouden is ect) maar als je dit hier zou aanbieden net onder Rotterdam zeker het all in en ze komen inderdaad altijd buiten met hooi en de zorg wordt je ontnomen denk ik dat je rond de 450 denk zelfs naar de 500 kan gaan

Maar de prijzen zijn hier sowieso al heel duur en wat er aangeboden wordt eigenlijk niet te vinden. Sociaal contact, all in en veel buiten.

Voor 250 heb je hier kale box en hopelijk in de winter uurtje paddock en je moet wel alles zelf doen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:57

karrij schreef:
Kabayo schreef:

En heb je dan ook berekend wat het aan tijd kost? Of moet dit voor de stalhouder vrijwilligers werk zijn?
En alle onderhoudskosten die er mee gemoeid zijn? Heb je die berekend?
En zit er een hypotheek op het terrein, verzekeringen,ga zo maar door.

Mensen hebben werkelijk geen idee welke kosten er naast het voer nog meer gaan zitten in een stal!

Ik heb ze aan huis en ik heb zelf ook enkele jaren pensionstalling aangeboden. Dus ja. Dat weet ik wel degelijk ;)

En een pensioklant hoeft uiteraard niet je huis terug te betalen. Die had je als het goed is al gekocht voor je klanten wou. Ken persoonlijk niemand die een boedderij koopt voor een pensionklant. Net als onderhoudskosten. Die zijn echt niet meer omdat je je terrein gaat delen met iemand. Dat onderhoud heb je sowieso al. (Tenzij je alles houtje touwtje doet en elke dag iets moet repareren. Soms is er wel eens iets stuk, maar vaak is de paal dan bijvoorbeeld al rot. Dit heeft niks met een klant te maken) Vind ik altijd zo'n dooddoener :o

Verder meld ik gewoon wat ik ervoor zou vragen, en betalen. Hoger dan dat zou ik er nooit voor neerleggen. Ik ben dan ook de oude prijzen gewent van 175 voor een pony en 200 voor een paard. (En dan had je zelfs een binnenbak)