Kosten gebruik buitenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Kosten gebruik buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 12:56

Zijn er hier mensen die gebruik maken van een buitenbak van iemand anders? Wat betalen jullie daarvoor?
Wij willen onze buitenbak gaan verhuren aan pensionklant(en) van onze buren. Het is een bak bij 20 bij 40 meter. Goede bakomheining, goede bodem. Bak wordt door ons geregeld gesleept. Incl gebruik van hindernismateriaal. Eventueel licht om in de avond te kunnen rijden, maar dat weten we nog niet zeker (licht doet het nu even niet). Bak is bijna altijd vrij, dus meestal heb je hem voor jezelf. Wat kunnen we daarvoor vragen/ wat betalen jullie?
Regio Drenthe.

noukie12

Re: Kosten gebruik buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:00

5 euro per keer, of 50 euro voor de hele maand.
Maar ik heb geen idee wat de stallingen in jullie omgeving kosten.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:12

Hier in de buurt betaal je daarvoor 15 euro per paard. Als het gaat om mensen die regelmatig zouden komen zou je natuurlijk een maandprijs kunnen maken.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:17

Ik betaalde €15 euro per maand aan mijn buurvrouw om met mijn paard in haar bak te rijden. Maar dat was ook een kwestie van “goede buren”, elkaar over en weer helpen.
Kan me voorstellen dat je zo’n band met klanten van jouw buren niet hebt en iets meer wilt vragen. Ik zou denken aan tussen de €3-5 per keer, of een strippenkaart/maandelijks tarief als iemand vaak zou willen komen.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 13:18

Katyatje schreef:
Hier in de buurt betaal je daarvoor 15 euro per paard. Als het gaat om mensen die regelmatig zouden komen zou je natuurlijk een maandprijs kunnen maken.

15 euro per combinatie per keer?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:21

Ik betaal 20 euro per maand om de buitenbaan van de manege te gebruiken :) dit is wel met goede verlichting

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:27

Ik begrijp hieruit dat de buren dus geen bak hebben? Zijn dit dan wel klanten die hier wel gebruik van willen maken? Ik zou zelf niet op een stal gaan staan waar geen faciliteiten zijn dus ik vroeg me af of daar wel mensen staan die dat wel willen?

Los daarvan zou ik 15.- per keer teveel vinden. Ik zou zelf 5.- of 7,50 voor een buitenbak echt genoeg vinden.

Hier in de omgeving heb ik voor 10.- tot 15.- een binnenbak of voor 10.- een parcours klaar staan in een buitenbak.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 13:32

ik zou er 20 euro per maand voor over hebben. (dit betalen wij overigens voor de binnenbak hier in friesland. of 5 euro per keer).

ik zou dus ook van 3-5 per keer uit gaan.
hoeveel mensen komem er in de bak?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:02

Wij betalen 170 per jaar aan een binnenhal en eventueel ook buiten bak tot de mogelijkheden. Ik zou per jaar vragen anders krijg je er maandelijks ook nog een administratie bij. En dan per paard of per persoon. Hier betaalde ik per persoon dus kan bijvoorbeeld drie paarden rijden om dezelfde bak voor deze prijs

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:10

ijslandermir schreef:
Katyatje schreef:

15 euro per combinatie per keer?

Dat is wel heel erg duur vind ik...daar kun je op een simpele boerenmanege het paard om op te rijden bijhuren!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:57

Ik heb ook wel eens 15 euro betaald voor iemands buitenbak. Was om een paard proef te rijden. De verkoper had zelf geen bak maar kon regelen dat wij de bak van buren konden gebruiken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:38

noukie12 schreef:
5 euro per keer, of 50 euro voor de hele maand.
Maar ik heb geen idee wat de stallingen in jullie omgeving kosten.

Dit betaalde ik ook bij een pensionstal in de buurt en mocht dan zowel van de binnen- als buitenbak gebruik maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:52

Het maakt ook nog uit of je de bak wilt afhuren, d.w.z. dat er op dat moment niemand anders inmag, of dat er tegelijk ook anderen inmogen. Bij afhuren blokker je nl. wel de normale gebruikers van de bak.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 15:59

Ik zou 15,- teveel vinden, max 7,50 per keer.

Prijs per maand (of jaar) zou ik wel een voordeel vinden (als huurder), dat het ook de moeite waard is om eventjes te rijden i.p.v. altijd een uur.
Voordeel voor jou is dat je het administratief goed bij kunt houden.

En maak goede afspraken over mest opruimen.

En is het per paard of per combinatie. (dat je niet een paard heb met eigenaar, morgen met de bijrijdster en overmorgen met de andere bijrijdster.) terwijl je misschien niet teveel verschillende mensen over de vloer wil.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:15

Misschien ligt het ook wel aan de regio. Hier in Brabant kan ik voor 10 euro een uur in een binnenbak rijden. Voor een goede buitenbak zou ik dan 7,50 doen.

Een maandprijs of kwartaalprijs lijkt me wel handiger als ze regelmatig willen komen rijden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:21

10 euro per keer. 7,50 euro voor het normale gebruik en 2,50 euro voor de tijd die je kwijt bent aan mest van anderen uit de bak te halen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:24

imaudy schreef:
10 euro per keer. 7,50 euro voor het normale gebruik en 2,50 euro voor de tijd die je kwijt bent aan mest van anderen uit de bak te halen.

Lijkt me dat je dat gewoon afspreekt en bij 3x niet nakomen gewoon einde gebruik bak is. Je laat een ander toch niet met je oliebol zitten en als bakeigenaar zou ik niet van plan zijn voor een ander uitmesten. Ze mogen blij zijn dat ze er gebruik van mogen maken, met bijbehorende afspraken. Ze kan er ook voor kiezen haar bak niet te delen.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:28

Ik betaal in een vergelijkbare situatie 2 euro per keer, als ik de bakverlichting gebruik een euro extra per keer.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:59

Daihyo schreef:
imaudy schreef:

Lijkt me dat je dat gewoon afspreekt en bij 3x niet nakomen gewoon einde gebruik bak is. Je laat een ander toch niet met je oliebol zitten en als bakeigenaar zou ik niet van plan zijn voor een ander uitmesten. Ze mogen blij zijn dat ze er gebruik van mogen maken, met bijbehorende afspraken. Ze kan er ook voor kiezen haar bak niet te delen.

Tenzij het allemaal keurige klanten zijn is de kans groot dat je af en toe zelf de boel op kan ruimen.
Als er meerdere mensen komen weet je soms ook niet wie het was.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:20

Ik betaal ook 2 euro per keer bij mijn buurvrouw, regio Drenthe.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:23

Ik zou 5-10 euro oer keer aanhouden, afh van de kwaliteit van de bak en of je dan alleen rijdt of niet.
Maar persoonlijk zou ik eerder gaan voor een maandabbo van 50 euro pm per paard en eventueel een minimumleeftijd (ik persoonlijk wil bvb nooit een 11-jarige die met haar pony gaat ‘vrijspringen’ oid in de bak).

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:36

Ik betaalde €5,- per keer voor een goede buitenbaan met verlichting.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 18:06

Toch wel benieuwd, hoe zit dat dan met aansprakelijkheid als er iets op jouw terrein gebeurt?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 19:43

Poekkie schreef:
Ik zou 5-10 euro oer keer aanhouden, afh van de kwaliteit van de bak en of je dan alleen rijdt of niet.
Maar persoonlijk zou ik eerder gaan voor een maandabbo van 50 euro pm per paard en eventueel een minimumleeftijd (ik persoonlijk wil bvb nooit een 11-jarige die met haar pony gaat ‘vrijspringen’ oid in de bak).

Dit zou ik ook een goed idee vinden inderdaad.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:07

Voor vriendinnen en buren die gebruik maken van m’n bak vraag ik dat ze 2/3 keer per jaar helpen de kanten naar binnen trekken. Voor een grote spring bak hier in de buurt betaal je 10tje per keer of voer ik een keer voor de pension houder.