Kerbl hooiruif

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Kerbl hooiruif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 17:47

Ik zit zo eens te kijken naar deze hooiruiven en het valt me op dat er blijkbaar verschillende maten rooster bestaan.
Ik zie 2 verschillende plaatjes langs komen:

Deze heeft 8 rijen/gleuven
Afbeelding

en deze heeft er 12
Afbeelding

Beiden zijn van hetzelfde merk en bij beiden staat dezelfde buitenafmeting.

Dus de vraag: wie heeft er eentje, waar besteld en hoeveel gleuven in het rooster ??

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:31

Mijn bijrijpaard heeft er al een aantal jaar eentje. Ik zou even moeten tellen als ik zaterdag op stal ben welke we hebben. Zo op het oog denk ik die met 8 gleuven. Volgens mij toen besteld bij Agradi.

Best een handig ding, al is ie inmiddels wel wat uit model doordat hij schijnbaar ook erg lekker is om tegenaan te schuren.
Voor extreem slowfeeden kan je er ook nog een hooinet indoen. Zo hebben wij ons veulen met slokdarmafwijken na het afspenen nog even verstoppingsloos gehouden in afwachting van de onderzoeken

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:33

Die met 8 is het nieuwe model. De smalle gleuven is het oude model en die worden al een tijdje niet meer gemaakt.

Wij hebben er 2 bij de alpaca's (zodat de dwerggeiten niet alles naar binnen schrokken). Het oude model en toen ik er eentje bij kocht bleek er een wijziging te zijn geweest in het rooster :( . Mijn handige man heeft er toen extra spijlen in gelast zodat ik 2 dezelfde heb.

Vind ze super fijn in gebruik. Weinig rommel op de grond en super makkelijk te vullen.

Nadeeltje is dat als je een lompe eter hebt dat rooster veel klapper geluid maakt in die bak :+

DubbelFun

Re: Kerbl hooiruif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 19:33

@floortje: dank voor je antwoord. Precies wat ik zocht :)

@anna: ik wil juist niet extreem 'slowen', want ik heb momenteel erg grof hooi en dat krijgt ze haast niet door de mazen die ik nu gebruik (hooinet).

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:35

DubbelFun schreef:
@anna: ik wil juist niet extreem 'slowen', want ik heb momenteel erg grof hooi en dat krijgt ze haast niet door de mazen die ik nu gebruik (hooinet).

Dan is dit denk ik helemaal perfect. Dit vertraagt ietsjes tov gewoon los voeren, maar geen wereld van verschil