Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Vriendje 's nachts ook gewoon op stal met de deur dicht? Zoveel zal dat scharrelen 's nachts qua afvallen echt niet opleveren. Iedere dag een half uur onafgebroken draf en galop aan de longe doet een hoop meer.
MirandaMalik schreef:Het is heel logisch dat ze zich niet veilig voelt om te gaan slapen. Want haar vriendje moet over haar waken als ze gaat liggen en als hij weg loopt is ze in een kwetsbare positie zo liggend.
Het enige wat ik kan bedenken, is dat ze niet alleen achter moet blijven.
Eigenlijk is het afwijkend gedrag van de pony want hier blijft er altijd iemand op wacht.
Ibbel schreef:Vriendje 's nachts ook gewoon op stal met de deur dicht? Zoveel zal dat scharrelen 's nachts qua afvallen echt niet opleveren. Iedere dag een half uur onafgebroken draf en galop aan de longe doet een hoop meer.
DuoPenotti schreef:Ibbel schreef:Vriendje 's nachts ook gewoon op stal met de deur dicht? Zoveel zal dat scharrelen 's nachts qua afvallen echt niet opleveren. Iedere dag een half uur onafgebroken draf en galop aan de longe doet een hoop meer.
Dit zal toch het enige zijn wat op korte termijn gaat werken.
Voor dat beetje scharrelen hoeft die eigenaar het inderdaad niet te doen.
Beetje flauw ook dat ze niet met je mee willen denken....
Ja 24/7 s mooi voor paarden, maar niet voor allemaal.
Als (stal) eigenaren hier niet aan mee willen werken zit er niet veel meer op dan te verhuizen
Rocamor schreef:Kan vriendje niet gewoon ook in de box er naast en dan met vooral veel (gerste-)stro en wat minder hooi? zodat hij wel genoeg te knabbelen heeft als hij dat wil, maar zich niet nog tonnetje ronder kan vreten.
Of, aangezien hij wegloopt om te drinken, bij de stal een drinkmogelijkheid voorzien?
Inderdaad DP, ik heb mijn eerste paard enorm zien opknappen toen hij (tegen mijn toenmalige principes in) weer in de nachten op stal mocht. Veel meer rust en veiligheid voor hem.
ellepel schreef:Ja er zijn er meer die niet gaan liggen om een of andere reden.
Soms zie je gewoon dat ze als het echt te lang duurt ze omvallen.liggen vervolgens tien minuten diep te slapen en hup omhoog.
Ik heb er een van 31, en die doet dat soms ook.
Maffe is dat ze wel gewoon kunnen rollen dus daar ligt het niet aan.
Ik zou zelf wel iets rustgevend durven proberen,want het is toch iets wat komt omdat ze teveel “aan” staan.
Misschien iets met kruiden zodat het paard wat relaxende word.
Dat paard ernaast,kan ‘s nachts ook wat stro door zijn hooi krijgen en voor de nacht dan maar even een emmer om uit te drinken….
Als ze even een paar uur minder drinken gebeurd er echt niks mee hoor.
Kan er eventueel een paard bij?
office schreef:Ik denk dat de plek dan niet de juiste is voor je paard.Een paard kan pas echt rusten als er een stabiele kudde over hem waakt.Logische want als ze slapen zijn ze eigenlijk in levens gevaar.Een enkel paard is eigenlijk niet voldoende zeker als dat blijkbaar geen goede leider is.
Ik denk dat een Pensionstalling met meerdere paarden een betere keuze is dan.
ellepel schreef:Ja lastig is dat dan hè.
Ik vind magnesium niet persé rustgevend eigenlijk, en welke kruiden worden er gegeven?
Wat ik me bedenk wat misschien nog een mogelijkheid is.
Ik zie altijd hele leuke filmpjes voorbij komen van natural horsemo .
Sta er telkens versteld van hoe de meest moeilijke paarden dan toch positief veranderen.
Dit
https://naturalhorsemo.nl/losse-lessen- ... gstraining
Misschien is de verlatingsangst want dat doet ze natuurlijk wel …er wat uit te trainen?
Dan gaat het liggen daarna misschien ook wel beter.
Elisa2 schreef:Ja het is logisch dat zij in paniek raakt..zou ook in eerste instantie kijken of er voor gezorgd kan worden dat het vriendje niet uit het zicht gaat s"nachts. Mocht dat niet kunnen, sommige paarden reageren goed op een geit oid er bij in de stal. Je kunt het ook nog even aankijken om te zien of ze misschien toch went aan de constructie zoals deze nu is.
JudithGigi schreef:DuoPenotti schreef:
Dit zal toch het enige zijn wat op korte termijn gaat werken.
Voor dat beetje scharrelen hoeft die eigenaar het inderdaad niet te doen.
Beetje flauw ook dat ze niet met je mee willen denken....
Ja 24/7 s mooi voor paarden, maar niet voor allemaal.
Als (stal) eigenaren hier niet aan mee willen werken zit er niet veel meer op dan te verhuizen
Niet met me mee willen denken? Deze mensen steken al weken een hoop tijd en energie in het proberen de situatie te verbeteren... Vind het niet netjes dat deze conclusie nu getrokken wordt. Voor dit paard werkt 24/7 buiten wel en hij slaapt alleen buiten, dus ik snap als ze dat niet allemaal om zouden willen gooien voor mijn paard.
Daarbij heb ik het ze nog niet eens gevraagd, dus het is sowieso erg voorbarig.
JudithGigi schreef:Dat zou inderdaad handig zijn, maar het vriendje is helaas niet van mij, dus daar heb ik helaas weinig invloed op. Probeer het wel voorzichtig te opperen bij de eigenaren.
Sintara schreef:Kan jouw paard niet bij zijn vriend erbij in dezelfde ruimte?