Mijn Paard staat op dit moment op Stro (tarwe), nu eet hij echt de hele tijd zijn stro op, terwijl er echt nog genoeg Hooi hangt. Ik zit nu een beetje te kijken naar andere soorten stro/ zaagsels maar kom er gewoon niet uit, wat raden jullie aan? Ik ben nu een beetje richting de koolzaadstro aan het gaan.
De mijne staan nu op gehakseld stro, maar ik ga binnenkort weer terug naar vlas omdat ik het idee heb dat dat meer vocht opneemt.
Ac_tion
Geplaatst: 24-08-24 21:18
Waarschijnlijk krijg je nu een boel meningen iedereen vind iets anders handig denk ik. De mijne staat op vlas, Verbruik is een pak per 7 tot 10 dagen nu hij overdag buiten is. Het bevalt mij goed, moest wel wennen maar nu tevreden.
Ik heb hier gehakseld stro in de schuilstal, aan de andere kant tijdelijk houtkrul. Ik vind houtkrul echt prut, het is dat het even nodig is. Met gehakseld stro ben ik super blij, maar ik weet niet of ik dat zou durven bij een paard dat nu de bodembedekking eet.
Ja er staat overal dat paarden koolzaadstro niet te eten vinden, maar dat zeggen ze ook van tarwestro ik ga nu eerst daar een klein baaltje van bestellen! Thanks:)
Tarwestro krijgen ze hier juist bij als aanvulling op het hooi. Eten ze graag, zeker in de winter. Koolzaadstro stinkt. Dat eten ze niet. Neemt prima vocht op en verteert snel op de mesthoop. Bij ons vond degene die de mest ophaalt dat juist heel fijn, terwijl hij vlas niet wilde hebben.