Voor 2 paarden heb je wellicht te weinig om interessant te zijn voor ophalen.
HIerdoor zul je wellicht moeten werken met containers en deze op laten halen. Belangrijk hierbij is hoe ver zitten de buren van je vandaat (ivm overlast stank en vliegen) en hoe is de locatie bereikbaar. Kan er een vrachtwagen komen en ook makkelijk laden en lossen? Maar vraag ook na welke mest de ophaaldienst wil hebben: alleen mest, mest en zaagsel, mest en stro? of??? Wat ook belangrijk is willen zij wel verse mest maar geen oude mest. Dus eerder laten ophalen / legen.
Misschien een optie bij een boer vragen de mest aldaar af te kunnen leveren?
Afhankelijk wat je ruimte voor opslag is beperk je jezelf in mogelijkheden of geeft juist mogelijkheden voor een goedkopere oplossing.
Eerst uitzoekn welke eisen er aan de mest gesteld worden en wat de mogelijkheden hierin zijn.
HOeveel opslag mogelijkheid heb je voor bodembedekking en hooi? Op basis van deze gegevens kun je berekenen wat jouw kosten kunnen zijn.
Hooi direct van het land is altijd goedkoper dan per trailer hoeveelheid ophalen.
Daarbij ga je altijd met beide paarden weg? blijft er een achter kan dat? Moet er misschien een (3e en 4e) maatje komen.
Heb heb op 2 locaties mijn paarden aan huis gehad, en ivm de bodemgesteldheid voor beide locaties andere beslissingen genomen zsodat mijn paarden zo vaak mogelijk naar buiten konden. Hooi gaf ik niet in de paddock / rijbak. Maar hie had ik een bestraat gedeelte voor aan laten leggen.
Zodra er kuilen gemaak werden direct dichtmaken en de paddock / rijbak weer vlakken zo hou je hem het mooiste, ook dagelijks de mest eruit halen.