Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XladyX schreef:Ik zou kijken naar palletboxen (kunstof kuubskisten) ipv IBC vaten. IBC vaten hebben vaak een metalen frame erom waar ze tussen/klem zouden kunnen zitten en als je ze open snijdt hou je scherpere randen over. Bovendien is de vorm (ronde hoeken) niet ideaal voor het maken van een ruif erin.
Ik heb zelf 4 van onderstaande bakken, met verschillende soorten rekken/netten erin; nog een beetje zoekende welke het fijnste werkt en vult. Het zijn hele solide bakken, zelfs als mijn sloper erin gaat staan blijven ze heel, zijn niet heel lelijk om te zien en worden niet aangevroten zoals hout. Dit frame op onderstaande foto van hout heb ik zelf gemaakt, maar je kunt ook een metalen frame kant en klaar kopen (even googlen). Wel van belang dat je ze vast maakt aan de bodem, anders trekken ze het frame er zo uit. Deze kisten kun je vaak op marktplaats ook prima tweedehands vinden en ze worden vaak niet gebruikt voor evt giftige substanties opslaan.
[ Afbeelding ]
DubbelFun schreef:@hagelslag: zo te zien heb je grote roosters er in liggen en ze versmeren best wel veel nu. Zonde van het hooi
De IBC is wel mooi afgewerkt aan de bovenkant met dat hoekijzer.