Paarden aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dog_horsies

Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-24 18:09

Wij kunnen de mogelijkheid krijgen om de paarden aan huis te hebben.

Waar moet ik rekening mee houden en wat zijn dingen die je niet moet vergeten.
Tips en tricks
Do’s en dont”s

8nnemiek

Re: Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:14

Ik zou beginnen met het perceel uittekenen en op papier de indeling invullen. En dan wat mensen mee laten kijken en denken. Zelf ben ik heel blij dat we wat bomen hebben laten staan en de stal daar onder hebben gebouwd. Dat geeft schaduw en houdt de stal heerlijk koel op een hete zomerdag.

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:21

Do:
-zorgen voor een betrouwbare leverancier van hooi (en evt stro, vlas, etc)
-zorgen voor een vloeistofdichte mestplaat (of container)
-je terrein zo inrichten dat je niet verplicht elke dag 5x in de weer bent met voeren/mesten etc. Als je het wil is het leuk, maar het is fijn als het niet altijd moet.
-zorgen dat iemand de paarden van je over kan nemen bij ziekte/vakantie en diegene ook goed bekend is met je routine. Liefst meer dan 1 persoon
-je inlezen in onderhoud van je weiland (en evt rijbaan) en zorgen dat je dit onderhoud ook echt doet (of laat doen)

Dont
-onkruid spuiten met gifzooi
-je terrein inrichten zonder rekening te houden met zowel heet weer (schaduw) als nat weer (waar ligt het lager en wordt het modderig) als kou (waar wordt het glad) en evt de wolf
-je terrein zo inrichten dat het teveel werk is om bij te houden, kijk goed naar je eigen (on)mogelijkheden.
-kosten onderschatten, houd er rekening mee dat prijzen jaarlijks verschillen en in de loop van de tijd flink op kunnen lopen

Moska

Re: Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 19:16

Welke faciliteiten heb je nodig, zijn die er al en mag je ze aanleggen/bouwen als dat nodig is. Wat ga je doe met je mestafvoer, welke grondsoort heb je en inderdaad hoe richt je het terrein in, welke omheining etc. Hoe groot wil je de stallen, waar is schaduw, heb je ruimte voor opslag binnen of buiten, welk materieel heb je nodig voor het onderhoud van het terrein (wij zijn inmiddels een trekker, takkenversnipperaar, bosmaaier en een bladzuiger rijker :+ ).

Het is dat mijn bak niet op een andere plek mocht en het qua indeling het meest gunstig was om hem daar aan te laten leggen waar ie nu ligt, maar oh wat baal ik van de bomen om twee zijdes van de bak(staan om nagenoeg ons hele perceel en dan weer niet op ons perceel, maar van het weiland ernaast, dus laten verdwijnen is ook niet echt een optie. Nog afgezien van het feit dat het beschermd landschap is). Zoveel troep heb je er van en honderden, zo niet duizenden zaailingen (gelukkig van de Els, dus niet giftig). En als je bomen hebt, zijn ze niet giftig voor de paarden.

En zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen. Grote factor om rekening mee te houden, als je denkt dat iets 1000 euro kost, reken dan maar gewoon op 2000. Dan kom je waarschijnlijk wel in de buurt.

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
CampTRT the series! https://youtu.be/5u0a8FSkBpc?feature=shared

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie