Wie heeft ervaring paddocktegels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fjordruit

Wie heeft ervaring paddocktegels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 12:03

Goeiemiddag,

Vorige winter/voorjaar was de paddock een serieuze modderboel door de regen.

Daarom willen wij deze winter er toch iets aan doen.

Wij hebben 2 uitloopstallen recht naar de paddock, Wij waren dan ook aan het denken om hier paddocktegels te plaatsen toch zeker op de meest begaande plaatsen, een pad aan te leggen, om deze volgend jaar na succes uit te breiden.

Welke tegels gebruiken jullie of ander materiaal ?

Als je de grond egaliseert kunnen de platen/tegels hier dan gewoon op bevestigd worden om dan op te vullen met aarde ?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:18

Kijk eens in dit topic daar vind je al veel antwoorden: [VSW] Ervaring mud control platen

Ik heb de platen op drainage zand gelegd, dit vlak gemaakt en de platen iets opgevuld met het restant van het zand. Ligt nog steeds prima. Die aan de rand verplaatsen soms wat maar dat komt doordat ik geen opsluitbanden heb gebruikt, dat zou ik wel aanraden zodat alles netjes op de plek blijft.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:29

Wij hebben al jaren de platen van TONN, die van 3 cm dik. Bevallen heel goed.
We hebben de modder af laten graven, daarvoor in de plaats zo'n 10 cm zand gestort en gevlakt, daar de platen op en dan opvullen met zand.
Is vooral de eerste jaren intensief belopen en houdt zich goed. Er is alleen een aantal jaar geleden een zware trekker overheen gegaan, die moest draaien, en daar kunnen ze niet goed tegen. Toen zijn er wat bulten ontstaan. Maar als je gewoon rechtuit over de platen gaat, kan dat prima.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:33

Wij hebben voor de inloopstallen grasbetontegels liggen. Er blijft geen water op liggen, dus ze staan altijd droog. En door het reliëf is het nooit glad.

Duhelo

Re: Wie heeft ervaring paddocktegels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:38

Hier grasdaltegels voor de trekpaarden en mudcontrol voor de rijpaarden. Ze Liggen pas met een laag zand over (wel geëgaliseerd en zand eronder gedaan), dus we moeten even afwachten hoe ze liggen.
Mudcontrol benelux heeft nu een zomerkorting dacht ik!