Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Kun je een stukje frezen? Of zand storten?
DubbelFun schreef:De kans dat ze het als toilet gaan gebruiken is wel aanwezigeen zachte ondergrond spat niet omhoog tegen de benen.
Mijn ervaring met houtkorrel / strokorrel was juist dat ze er niet/weinig op gingen liggen omdat het in het begin (als het nog korrels zijn) helemaal niet zacht is.
Overigens vrees ik dat als je die buiten gaat neergooien dat het een kleffe bende wordt met de regen die er bij kan komen.
Ibbel schreef:Als mesten en modderig worden (omdat het kennelijk een lager punt is) een probleem is, zou ik gaan voor rubbermatten of een stalmatras (met een opsluitband eromheen). Daar veeg je de mest zo af, en regen loopt er af als je het een beetje met afschot legt.
Daihyo schreef:Daarom zou ik in eerste instantie ook kiezen voor losfrezen van de paddock. Maar wel even de kanttekening dat dat alleen werkt op zandgrond. Op klei krijg je een modderbende als het gaat regenen. Dan is een stukje afgraven en zand storten een beter plan. Of juist ophogen met zand en opsluiten.
Zoiets bijvoorbeeld (al zou ik het zelf wat groter maken dan dit).
[ Afbeelding ]
pmarena schreef:Lief zandbakje wel, maar totaal nutteloos imo als je het zo klein maakt inderdaad, daar kan een paard toch niet lekker (veilig) in rollen
Daihyo schreef:Ach, mijn merrie heeft dit als voorkeurshouding. Lijf op het zand en hoofd op de stenen.
En ja, de paddock is groot genoeg om te rollen en met zijn 3’en languit te slapen.
Zal wel lekker liggen
[ [url=m/gVHjXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Neemt niet weg dat ik ook niet voor zulke hoge boomstammen zou kiezen. Die flexibele balken blijven toch niet liggen?
Daarom hebben wij dus een stuk afgegraven en opgevuld met zand, daaromheen opsluitbandjes en betegeld.
Gebruikers op dit forum: Marita, Ubermetrics, YandexBot en 20 bezoekers