Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
deze vinden ze erg lekker. Cribox goede tip...maar wel een hele grote schuur hebben we, maar kan het altijd proberen. Het ruwvoer variert hier per baal gigantisch.....de ene keer stengelig en de andere keer wat minder stengelig. Wel hebben we dit jaar een hele goede oogst gehad in Zweden...dus waarschijnlijk meer stengels. Hoop dat het ook meehelpt.
Ik ga in ieder geval regelmatig takken in de paddock gooien en heb ook een soort knaagmuur. Dat hoeventeer is ook wel een idee
Ik wilde eigenlijk een pot teerverf kopen omdat het zo een groot gebied is. Mijn schuur is een lange L vorm. Verveling hebben ze vooral als er sneeuw en gladheid is. Dan moeten ze heel voorzichtig lopen. Gelukkig komt dat maar een paar dagen per jaar voor. Ik zal kijken of ik rond de herfs ookt luzerne bij kan voeren, dat doe ik nu ook in de avond en dan gaan ze in de ochtend weer het land op. In de winter als het heel koud is krijgen ze slobber (-20/30) dan hebben ze extra nodig anders vallen ze in. Ze zijn met zijn 2 en op zich goede vrienden (behalve over eten doet Otis bazig, in principe krijgen ze na het weideseizoen onbeperkt hooi) Ik denk dat ik ook wel weer stro ga inkopen want toen ze dat afentoe aten (gemixt met hooi) deden ze het knagen minder. Eigenlijk is het dus maar 2 periodes per jaar dat ze het doen...vandaar dat ik dus denk aan een tekort van iets specifiek in die periode