Sinds kort eigenaar van een hele leuke fjord met licht zomereczeem. Hij stond altijd zonder deken, omdat het goed onder controle is/was. Nu door de stress van het verhuizen en nieuwe eigenaar komt het meer tot uiting en heeft hij licht z’n staart geschuurd en iets z’n manen. Iets kaal, ben het erge nog voor. Hij heeft nu een gewone vliegendeken om.
Ik heb een Rambo eczeemdeken maar deze hals is te krap voor z’n stevige hals en zit dus niet comfortabel. Ook is de stof wat dik (wat het fijn stevig maakt) waardoor hij met warm weer er giga onder staat te zweten. Hij heeft het erg snel warm.
Hij staat op een suikervrij dieet en ik smeer z’n staart en manen met anti itch spul in wat top werkt. Ik wil toch een eczeemdeken erbij die passend is. Hij speelt graag dus moet enigszins speel-proof zijn. Ik zat te denken aan de Rambo met een thick neck iets, maar ben bang dat hij daar onder staat te zweten. Maar de goedkopere dekens lijken mij dunner dus beter met warmte, maar minder hufter proof.
Ik zoek dus een eczeemdeken die stevig is, met een grote hals en daarbij niet te dik. Ik ben vrij nieuw in de eczeem wereld dus weet niet wat er bestaat en hoor graag tips