Hij is 6, 1.65m. hoog, ruin en loopt nu alleen onder het zadel. Dat doet hij goed. Voor een Tinker is hij zeer dressuurmatig aangelegd. Dat is niet alleen mijn eigen visie maar ook die van een vriendin die zelf instructrice is en paarden naar het Z heeft gereden. Het is en blijft natuurlijk wel een Tinker
Kortom: als ik hem nu zou verkopen zou ik, als ik kritisch naar de markt kijk, rond de 4500 euro voor hem kunnen vragen, vooral zijn maat is zeer populair en maar weinig voorkomend.
Maar ik wil hem helemaal niet verkopen
Punt is dat ik hem dus ook niet kan houden omdat ik straks ga verhuizen en gescheiden ben. De oom van mijn vriend gaat hem van mij "huren" en gaat straks de stalling betalen. Ik kan hem dan regelmatig blijven zien en rijden.Maar die oom wil hem dus ook professioneel laten beleren en aangespannen gaan rijden.
Dat is uiteraard fantastisch en ik ben er heel blij om maar ik wil ook graag goed vastleggen hoe we dat gaan regelen straks in het geval ik hem toch nog zou verkopen of weer helemaal terug wil.
Ik vraag me dus concreet af of hij meer waard wordt als hij straks netjes in het tuig loopt. Zelf denk ik dat hij weliswaar daardoor gemakkelijker te verkopen zou zijn maar denk ik dat zijn waarde nu al redelijk aan de top zit. Verschil tussen een groen paard en een netjes gereden paard kan ik wel een beetje inschatten maar in dit geval heb ik eigenlijk geen flauw idee en ben ik benieuwd naar jullie mening!
Vond dit trouwens niet zo'n UHZ-onderwerp omdat het op het moment gaat om een paard Onder het zadel