Ervaring over verzorger nemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Angelct

Ervaring over verzorger nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-24 00:56

Hoi, ik heb al 4 jaar mijn paardjes. En ik hoor goede en slechte verhalen over het nemen van een verzorger.
Mijn paardjes zijn niet rijbaar maar op de grond kan heel veel.
Er zouden bij mij geen klusjes hoeven worden gedaan of tja op 1 na even beetje mesten of alles op een hoop gooien.

Hoe zijn julie ervaringen daar over en wat voor bijdrage vragen julie ik heb er natuurlijk 2 die niet rijbaar zijn. Ik zou alleen een bijdrage willen vragen omdat dit mij helpt in de kosten en wat zouden julie dan vragen. Normaal doe ik alles zelf maar aangezien wij net de tijd moeten verhuizen van 24/7 zelf kiezen naar zoveel mogelijk buiten. Wil ik iemand er bij dat ze toch even 3 keer per dag buiten komen.(zomers staan ze dan hele dag buiten tot ze binnen worden gezet gaat vooral voor de winter het extra extra buiten komen)

Chrizta

Re: Ervaring over verzorger nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 01:04

Hi, in dit geval zou ik het eerlijker vinden als jij een eventuele verzorger/verzorgster zou betalen voor het helpen. Iemand zou jou namelijk helpen/ondersteunen en daar mag best ee financiële vergoeding tegenover staan.

Lach en wees lief voor elkaar

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 01:25

Voor alleen grondwerk zal idd niemand betalen. Als er dan nog vaste tijden en verplichtingen bijkomen zoals mesten en binnen/buiten zetten denk ik dat een vergoeding naar de bijrijder idd op zijn plek is.

Paardengek in hart en nieren!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 01:28

Je wilt dus iemand die jouw betalen moet om voor jouw klusjes te komen doen. Denk niet dat je veel mensen zult vinden :o
Beter is dan iemand een vergoeding geven voor het werk wat zij moet doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 01:47

Waar is de tijd van "ik knuffel en borstel en ruim die 5 hoopjes weg"?

Zo heb ik heel veel geleerd, iig.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 03:09

Idd ik zou degene JUIST betalen om de klusjes uit te voeren waar ik zelf geen tijd of zin voor heb..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 05:23

Ik heb op een stal verzorgd waarbij we in ruil voor voeren, mesten, binnenhalen en de paarden wassen mochten rijden. Toen de paarden te oud werden om te rijden en het te vaak moest omdat het bedrijf langzaam aan zijn einde kwam hoefden we niet meer te voeren in de avond. Persoonlijk zou ik er nooit voor betalen. Overigens ben ik wel het type wat je zou zoeken, ik kan nu niet meer rijden dus tuttelen zou voldoende zijn. Echter heb ik een kindje en een baan dan ook nog helpen met binnen buiten zetten meerdere (?) keren per dag/week is een belofte die ik niet zou kunnen maken. Sowieso zal ik niet snel verzorgen op en plek waarbij ik moet betalen, bijrijden zou ik nog overweg. Maar ik ben er om je te helpen met je paard en niet omdat de paarden te duur zijn :)

Heb zelf ook overigens nooit geld gevraagd toen ik nog een pony had.

Indy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 05:46

Ik heb ook een een paar super lieve verzorgsters. Die hoeven niets te betalen. Echter als ze willen lessen of iets dan betalen ze dit wel zelf.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 05:48

Ik heb 3 shetlanders waar dus niet op gereden kan worden door meiden die me helpen met ook de klusjes. Verschillende verzorgsters gehad en nu besloten om mijn huidige verzorgsters een vergoeding te geven voor de klusjes die ze doen. Ze mogen verder ook bijna alles doen met de ponys behalve rijden. Het is wel een kleine vergoeding, het zijn ook jonge meiden van leeftijd 14 en 15 jaar. Maar dat geeft ze denk ik wel meer gevoel van verantwoordelijkheid, voldoening. En stiekem hoop ik ook dat ze daardoor lang(er) blijven.

Angelct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-24 09:30

Heel erg bedankt vpor julie reactie dan vraag ik er geen geld voor maar ik ben erg bang omdat ik veel verhalen hoor dat de verzorgers niet netjes met de spullen of paarden omgaan. Waar niks wordt betaald of ze komeb niet. Vandaar dat ik dan een kleine bijdrage wilde vragen..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:39

Ik heb 2 verzorgsters gehad voor mijn Fjord.
De eerste was een jaar of 10 geleden. Enthousiaste meid van een jaar of 13. Ze mocht haar gang gaan met hem op het erf van de stal. Buiten het erf wilde ik erbij zijn maar dan mocht ze ook best rijden.

Ze deed vanuit haar enthousiasme haar uiterste best. Ware het niet dat ik op een gegeven moment op mijn werk mijn paard voorbij zag vliegen over straat :+ Ze ging even met hem wandelen en hij taaide er tussenuit (dat was nou net de reden dat ik dat niet wilde hebben, ik ken hem :+ ).
Achteraf bleek dat ze ook hele sneue verhalen ophing over ''hij heeft een eigenaar die hem geen aandacht geeft'' dat stak me wel.
Dit is gestopt omdat ik hem van stal verhuisde, en het voor haar te ver werd. Zij betaalde mij niks. Ik haar ook niet.

Tweede is 2 jaar terug, was een meisje van 8 die graag wilde ponyknuffelen en rijden. Zij kwam samen met haar moeder, maar omdat moeder geen ervaring had met paarden was dit alleen met mij er ook bij. We hebben buitenritten gemaakt, ben haar van school wezen halen met de pony, we zijn naar het bos gegaan met de trailer etc.
Ook zij betaalden mij niks (maar ze brachten wel regelmatig worstenbroodjes mee :D ).
Hier ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat ik vond dat ze mijn paard teveel als fiets bleven beschouwen, en zodra hij een mening liet zien (eens een andere kant op afdraaien omdat de ruiter zat te slapen) hij meteen een stom paard was en er alleen maar gemopperd werd op hem en gehuild.
Dat vond ik sneu worden voor mijn paard.

Moraal van het verhaal, ik had beide verzorgsters niet nodig voor de dagelijkse verzorging en het welzijn van mijn paard. Ik stak er zelf tijd in. En het is nooit in me opgekomen om ze een bijdrage te vragen in kosten.

Als jij hier nu al stelt dat je eigenlijk ook gewoon iemand nodig hebt om de dagelijkse verzorging rond te breien.. Dan vind ik het erg onterecht om daar ook nog een geldbedrag tegenover te zetten die zij aan jou moeten betalen. Voelt een beetje alsof mijn werkgever mij geld gaat vragen omdat ik bij hem kom werken?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:11

~~ HEEL VEEL HONDENSPULLEN TE KOOP ~~ prijzen n.o.t.k.: Bokt/Marktplaats
Bandit '06 (2020 - x) | Astra '98 (2018 - x) R.I.P.:

Django '13 (2019 - 2024) | Hammstein '19 (2020 - 2022) |
Svetlana '18 (2018 - 2020) | Bandit '05 (2017 - 2017) |
Zorro '10 (2010 - 2019) | Ninja '10 (2010 - 2011)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:20

Ik zou ook geen kleine bijdrage vragen. Mensen gaan echt niet opeens anders met je spullen om omdat ze moeten betalen. Ik denk dat je überhaupt al blij moet zijn als je iemand vindt die je vertrouwd.

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:29

Een verzorger willen omwille van financiële redenen lijkt mij de verkeerde uitgangspositie. Een verzorger zou je moeten willen om je paard meer aandacht en verzorging te kunnen geven, of omdat je het leuk vindt om iemand anders de mogelijk te kunnen geven om (meer) met paarden om te kunnen gaan. Niet omdat je geld nodig hebt.

#vosholmenhorses

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:31

Angelct schreef:
Heel erg bedankt vpor julie reactie dan vraag ik er geen geld voor maar ik ben erg bang omdat ik veel verhalen hoor dat de verzorgers niet netjes met de spullen of paarden omgaan. Waar niks wordt betaald of ze komeb niet. Vandaar dat ik dan een kleine bijdrage wilde vragen..

Heel eerlijk een bijdrage zegt niks over de kwaliteit van je verzorger ;) er zijn genoeg verzorgers die het budget niet hebben maar wel komen opdagen en andersom heb je genoeg verzorgers die betalen en dan toch alleen met mooi weer komen. Niet netjes met spullen om gaan heb ik zelf nog nooit meegemaakt dus daar kan ik geen verder oordeel over geven. Spullen zullen stuk gaan ook bij jezelf hoe zuur ook.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:33

Ik helaas geen goeie ervaring met verzorgers, een paar wel maar een paar daar heb me heel erg in vergist. Dus ik begin er niet meer aan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:17

Je moet ontzettend mazzel hebben om een trouwe en nette verzorger te vinden. Vaak kost het je meer werk dan dat het je aan tijdwinst oplevert, laat staan dat je er financieel wat mee opschiet. Ik denk dat je weinig animo gaat krijgen voor enkel grondwerk en daarvoor betalen.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:22

Ik heb via vriendinnen die gingen verhuizen een hele fijne trouwe bijrijdster gevonden, maarja, die heb ik eerst een jaar bij hun bezig gezien. Anders was ik er niet aan begonnen denk ik. Zij mag 2 a 3 dagen in de week met 3 paarden werken en neemt in ruil daarvoor dan de dagelijkse verzorging op zich. Les etc betaalt zij zelf, bij mijn instructie.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:30

Ik heb een hele fijne verzorgster die goed met mijn paard om gaat en met mijn spullen. Ze kan niet rijden met mijn paard maar doet voornamelijk grondwerk en longeren. Ze haalt ook vaak mest weg, dat scheelt mij erg veel werk aangezien ik thuis ook nog paarden heb staan en dit paard ergens anders staat. Anders zou ik het allemaal niet redden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een vergoeding aan haar te vragen! Ik zou het dan ook niet gepast vinden als dit gedaan zou worden. Mocht je iemand vinden waarmee het klikt, dan is dat veel meer waard dan het beetje geld wat je ervoor zou kunnen krijgen.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:40

Ik ben zelf verzorgster, ga zo'n 5 keer per week naar mijn verzorgpaard toe en werk ook alleen aan de hand met hem/tuttelen. Ik betaal zelf voor grondwerklessen, maar geen bijdrage direct aan de eigenaresse.
Vind het leuk om zelf wat extra's te halen zoals halsters, vliegensprays etc., hoef verder geen klusjes te doen. Daarin biedt de eigenaresse wel aan om wat over te maken maar hoeft van mij niet.
Voor mij is het fijn om na 8 jaar weer een maatje te hebben, voor hem fijn dat ie meer aandacht krijgt en voor de eigenaresse dat ik kom en haar op de hoogte hou.

Zou voor wat ik nu met hem doe ook geen bijdrage betalen denk ik. Vooral belangrijk dat er een goede klik is, waarbij communicatie ook centraal staat. Afspraken zijn bij ons heel duidelijk. Ken genoeg mensen waarbij dit wel fout is gegaan. Maar het is vooral belangrijk dat je vooral financieel niet afhankelijk bent van je verzorger.

Ben overigens 27, er een aantal jaar uitgelegen maar miste vooral dus de omgang met de paarden. Rijden vind ik leuk, maar geen vereiste. Zo ben ik laatst ook samen met de eigenaresse een les gaan nemen, zij op haar paard en ik op een manegepaard. Leuk om zo af en toe te doen, zodra er sprake zou zijn van rijden zou ik ook zeker bijbetalen.
Laatst bijgewerkt door Snoraly op 25-07-24 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:44

Ik heb een ouder paard waar, voor zijn blessure nu, gewoon op gereden kon worden maar dat wilde ik liever niet vanwege zijn leeftijd en belastbaarheid. Een verzorger zoeken voor alleen wandelen en grondwerk is vrij lastig, maar het lukt wel. Het zijn soms volwassenen die geen rijambitie hebben, maar veelal ook jonge meisjes die maar wat graag komen verzorgen naast dat ze zelf nog rijden op de manege. Dat laatste moet je willen. Ik wilde zelf eigenlijk niemand onder de 18, maar het was zo lastig dat ik de eerste keer toch overstag ging voor iemand van 17, met weinig ervaring. Dat ging een tijdje prima, maar opeens kwam ze niet meer. Nu iemand die toen ze begon net geen 15 was. Dat vond ik enorm spannend, maar ze doet het zo leuk met mijn pony. Ze heeft het rustige volwassenen karakter wat ik zoek, alleen dan wat jonger. Leeftijd zegt wat dat betreft niet zoveel, maar je moet goed kijken of iemand bij jou paard, maar vooral ook bij jou past. Inmiddels vertrouw ik haar zo dat ze eigenlijk zou gaan starten met rijden maar mijn paard is al maanden kreupel. Lief dat ze is, komt ze gewoon nog elke week om hem te verzorgen en de benodigde behandelingen en medicatie toe te dienen. Zelfs als het elke week weer wat anders is. Ik had haar dus maar wat graag als tegenprestatie laten rijden.

Overigens vraag ik er dus echt geen geld voor. Het stukje ontzorging en me uit de brand helpen is al meer dan genoeg. Zeker als er niet ook rijden tegenover staat. Ik heb juist altijd aangeboden om een deel van hun (grondwerk)lessen te betalen als extraatje omdat ik zo blij ben met de hulp. En omdat ik dan ook weet dat er lessen genomen worden wat voor mijn paard weer goed is.

With The Rider In Mind - Voor paardeneigenaren die de balans in hun drukke leven terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl
https://www.instagram.com/withtheriderinmind

Angelct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-24 06:45

Heel erg bedankt voor julie reacties.
Ik zou geen bijdrage vragen maar twijfel nog wel over het nemen van een verzorger. Niet omdat kk het niet kan want ik ga elke dag naar mijn paarden maar meer omdat de ene wel goeie ervaringen mee heft gemaakt en ander niet.. waar letten julie vooral op bij het nemen van een verzorger.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 06:51

Mijn pony vindt drukke mensen niet zo prettig, dus ik kijk of ze rustig met hem omgaan. Ik zoek naar iemand die dus ook geen jonge kinderen mee wil nemen want dat vindt hij niet perse leuk. Als ik de leeftijd even weg haal van de zoektocht, dan zoek ik vooral iemand die open staat voor lessen, verantwoordelijkheidsgevoel heeft, die wil leren hoe mijn paard in elkaar steekt en bij twijfel gewoon meteen durft te appen. Ervaring is niet eens het belangrijkste, want ik heb nu tot twee keer toe iemand met alleen manege ervaring gehad en dat zie je al aan de manier van het vasthouden van een halstertouw grappig genoeg (heel strak en kort), maar als ze willen leren en open staan voor lessen is dat niet erg. Dan besteed ik een paar dagen om samen te gaan en help ik ze met wat basis dingen. Nou is mijn paard ook vrij relaxt in normale omstandigheden en zal hij niet gauw raar doen. Bij een lastiger paard had ik die ervaring uiteraard wel nodig gehad van een verzorger. Het is dus maar net wat jij en je paard nodig hebben en daar filter je op.

With The Rider In Mind - Voor paardeneigenaren die de balans in hun drukke leven terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl
https://www.instagram.com/withtheriderinmind

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 07:03

Het belangrijkste is dat je een goed gevoel bij iemand hebt. Als je zelf al geen klik voelt dan zou ik het laten zitten.

In het begin ga je zelf mee neem ik aan. Dan let ik erop of mensen hun afspraken nakomen en goed omgaan met pony en spullen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 07:10

Palmera schreef:
Waar is de tijd van "ik knuffel en borstel en ruim die 5 hoopjes weg"?

Zo heb ik heel veel geleerd, iig.

Ik ook!
En zo heb ik jarenlang ontzettend fijne paarden en eigenaren gehad.
En ja ik kocht wel eens wat, of betaalde een maandje stalling enz.

Maar ik heb zelf nooit betaald voor een verzorgpaard.