Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
absque_dubio schreef:Ja hoor met dagelijks de mest eruit en verder zoveel mogelijk oppotten, is ons resultaat bovenstaand.
6 balen per jaar is denk ik verkeerd begrepen. Dat is eerder per maand, minimaal.
danamuts schreef:Beginnen met 4-5 balen. Elke dag de mest eruit en na een week een baaltje aanvullen. Na een week of 2-3 de urine eruit halen (enkel de rode koek) de rest laten liggen.
Ik haal daarna elke dag de mest uit de stal en 1x per week de urine, daarna vul ik een halve tot hele baal bij.
Als ze veel buiten staan kun je een week overslaan, staan ze veel binnen dan kan het ook 2 balen per week zijn .
Stal helemaal leegscheppen doe ik nooit. Zonde van de bodem en totaal niet de bedoeling van een vlasstal
absque_dubio schreef:Ja hoor met dagelijks de mest eruit en verder zoveel mogelijk oppotten, is ons resultaat bovenstaand.
6 balen per jaar is denk ik verkeerd begrepen. Dat is eerder per maand, minimaal.
Elco schreef:Gatver bij ons gaat elke dag de pis en stront eruit, niks op potten..En gebruiken ook 1 baal in de week..
Angelct schreef:Ik hoor van stal dat je 1 keer per maand de hele stal leeg schept en elke dag gewoon de mest er uit haalt kom je dan nog op elke week 1 vlas baal hun zeiden dat je gemiddeld 6 per jaar per paard gebruikt??
Halen julie elke week dan de stal leeg of potten julie het opet vlas??