Weide maaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Darliiing7

Weide maaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 19:42

Hoi allemaal!

Ik heb een gekke vraag.
Ik heb een stukje weide waar de paarden hun behoefte doen en dus niet eten van het gras. Hierdoor groeit het gras daar natuurlijk enorm hoog door...

Nu doe ik dit regelmatig af met de bosmaaier, maar deze heeft het net (alweer) begeven |o

Nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hebben met een handkooimaaier om een stukje weide af te doen? Zal gaan om 1,5 are ongeveer :=
Want met de grasmachine mag het uiteraard niet, maar wil het wel regelmatig onderhoud. Maar dat gesleep met die zware bosmaaier en het feit dat deze het ondertussen al 4x heeft begeven op de 2j dat we hem hebben _O-

Dus iemand ervaring met een handmaaier of tips voor een andere manier om het bij te houden? _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Ps: het gaat om het kleine groene stukje linksachter op de foto´s ;)

Ibbel

Re: Weide maaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:52

Tja, wat let je om het uit te proberen?
Wij gebruiken hier wel gewoon de zitmaaier voor, maar als je bang bent dat die het (ook) begeeft, dan zit er niets anders op dan 'elbow grease' gebruiken, lijkt me.

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 20:03

Ibbel schreef:
Tja, wat let je om het uit te proberen?
Wij gebruiken hier wel gewoon de zitmaaier voor, maar als je bang bent dat die het (ook) begeeft, dan zit er niets anders op dan 'elbow grease' gebruiken, lijkt me.

Een zitmaaier hebben wij niet, enkel een gewone grasmaaier, maar die kan niet van de tuin naar de weide helaas :=
En tja, dan zou ik wel al een handmaaier moeten aankopen. Als het dan niet goed gaat, tja dan zit je daar weer mee uiteraard :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:08

Die handkooimaaiers zijn vaak wel voor een tientje of minder op een rommelmarkt te vinden. Dat zou je de kop niet moeten kosten, lijkt me.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:59

De ouderwetse Zeiss even handigheid in krijgen maar weegt niet veel, fijne cardio en goed resultaat

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:21

Past de motormaaier niet in de auto of kan je de motormaaier niet naar de wei rijden?

Britta,ouwe taaie.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 22:19

Britta31 schreef:
Past de motormaaier niet in de auto of kan je de motormaaier niet naar de wei rijden?

Hij geraakt zelfs niet van de tuin tot de voordeur := toen we hem kochten was die in 3 stukken, zelf te monteren. Maar 1 keer gemonteerd past die niet meer door de deuren _O-

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 22:21

belle_boef schreef:
De ouderwetse Zeiss even handigheid in krijgen maar weegt niet veel, fijne cardio en goed resultaat

Ja ik ben niet zo heeeel erg handig helaas, die mezelf daar meer kwaad dan goed mee doen >;)
Denk dat je dan qua cardio evenveel gaat doen als met een handmaaier, nee?

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 22:21

Ibbel schreef:
Die handkooimaaiers zijn vaak wel voor een tientje of minder op een rommelmarkt te vinden. Dat zou je de kop niet moeten kosten, lijkt me.

Hier nog niet tegengekomen op de rommelmarkt helaas, anders had ik al eentje meegenomen :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:24

En een derdehands motormaaier van marktplaats?

Britta,ouwe taaie.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:44

Ergens in de buurt schapen lenen :D

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-24 00:53

Britta31 schreef:
En een derdehands motormaaier van marktplaats?

Heb helaas geen ruimte op de weide waar ik deze veilig zou kunnen zetten, anders was dat inderdaad ook wel een optie geweest

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-24 00:54

loulou schreef:

Haha helaaaas.. geen schaapjes hier in de buurt, was anders wel een van de meest leuke en creatieve oplossingen geweest :=

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:47

Gewoon een bosmaaier op accu kopen? Weegt veel minder als 1 op benzine en werkt even goed.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:53

Darliiing7 schreef:
loulou schreef:

Haha helaaaas.. geen schaapjes hier in de buurt, was anders wel een van de meest leuke en creatieve oplossingen geweest :=

Heb je al een oproep geplaatst op fb ofzo? Toen ik mijn weide wou laten kaaleten heb ik op de lokale facebook en op mijn persoonlijke pagina een oproep geplaatst. En hoewel ik hier in de buurt geen schapen zag, heb ik toch wat reactie gekregen. Als resultaat 2 schaapjes die hier een tijd hebben gelogeerd. Heerlijke diertjes trouwens, enorm zachtaardig en eten inderdaad alles op (inclusief mijn rode bessenstruik en kersenboom :') )

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:02

Vraag mijn man, die heeft 1 van mijn weides van de week ongevraagd ‘netjes’ gemaakt en het hele stuk kaalgebosmaaierd -:(- -:(- -:(-

(sorry, onzinnig antwoord op je topic maar ik ben nog steeds zo woest |( )

זכור

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-24 19:56

Aife schreef:
Darliiing7 schreef:

Heb je al een oproep geplaatst op fb ofzo? Toen ik mijn weide wou laten kaaleten heb ik op de lokale facebook en op mijn persoonlijke pagina een oproep geplaatst. En hoewel ik hier in de buurt geen schapen zag, heb ik toch wat reactie gekregen. Als resultaat 2 schaapjes die hier een tijd hebben gelogeerd. Heerlijke diertjes trouwens, enorm zachtaardig en eten inderdaad alles op (inclusief mijn rode bessenstruik en kersenboom :') )

Neen nog niet geprobeerd inderdaad... maar kan dat dan samenstaan met de paarden? Want heb helaas maar 1 weide, dus kan de paarden niet wegbrengen ervoor :=

En dan moet je ze natuurlijk wel regelmatig laten komen _O-

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-24 19:57

lies schreef:
Vraag mijn man, die heeft 1 van mijn weides van de week ongevraagd ‘netjes’ gemaakt en het hele stuk kaalgebosmaaierd -:(- -:(- -:(-

(sorry, onzinnig antwoord op je topic maar ik ben nog steeds zo woest |( )

Oohneee!!! Nou stuur maar deze kant op hoor :=
Nee snap wel dat je daar kwaad van kan worden hoor! Is hier ook vaak zo, willen ze helpen, maken ze het alleen maar erger _O-

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 23:32

Citaat:
Neen nog niet geprobeerd inderdaad... maar kan dat dan samenstaan met de paarden? Want heb helaas maar 1 weide, dus kan de paarden niet wegbrengen ervoor :=

En dan moet je ze natuurlijk wel regelmatig laten komen _O

mijn paarden staan gewoon tussen de schapen.
Dus als je paarden geen schapen aanvallen, is het geen probleem.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie