Boundary knife geeft een schok?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Duhelo

Boundary knife geeft een schok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 14:32

nou, ik heb dit mes aangeschaft om zo ook snel de omheining te kunnen testen.
https://www.boundaryblade.com/?srsltid= ... kli2ohtAwj
Nu heb ik al meerdere keren een giga schok gekregen bij het testen van de omheining, ondanks dat ik hem gebruik zoals aangegeven. Iemand ervaring met deze?
:+

Heb jij plaats voor een grote vriend met humor?
https://www.bokt.nl/markt/ad/526795/bel ... 2-jaar-180

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:00

Weet je zeker dat je met stroommeten het lemmet niet aanraakt? Ik kan me zo voorstellen dat dat ook nog stroom geleidt, ook als het ingeklapt is. Als je daar ook echt goed op hebt gelet vrees ik dat er iets mee mis is. Het lijkt me wel een handig apparaat.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:44

Duhelo schreef:
Nu heb ik al meerdere keren een giga schok gekregen bij het testen van de omheining, ondanks dat ik hem gebruik zoals aangegeven. Iemand ervaring met deze?

:+ dat is toch je doel.. weten of er een goede klap op staat :=

( sorry kon het niet laten )
Lijkt mij handig ding maar geen ervaringen mee wij hebben een ander..

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:17

Duhelo schreef:

Het is dus eigenlijk een spanningszoeker? Meestal als je ondanks de spanningszoeker toch een klap krijgt is ie defect. Bijvoorbeeld omdat hij op de grond gevallen is.

If you make something idiot-proof, someone will just make a better idiot.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 16:26

Jet schreef:
Weet je zeker dat je met stroommeten het lemmet niet aanraakt? Ik kan me zo voorstellen dat dat ook nog stroom geleidt, ook als het ingeklapt is. Als je daar ook echt goed op hebt gelet vrees ik dat er iets mee mis is. Het lijkt me wel een handig apparaat.

de eerste keer kwam ik inderdaad tegen het lemmet aan. Maar vlak onder het knopje dat je moet indrukken zit er een schroefje, je kan het knopje bijna niet indrukken zonder het schroefje aan te raken.

Als ik de kant waarmee je meet vlakbij de stroomdraad hou geeft die trouwens wel met de lichtjes stroom aan, maar het kan bijna niet dat je daarmee stroom kan meten (door het er bij in de buurt te houden en niet ertegen?)
Op dit filmpje houden ze hem er precies ook niet tégen? Of zie ik scheel?
https://www.youtube.com/watch?v=c1nGSV1GG4E

Op mijn eigen omheining kreeg ik op deze manier geen meting (maar de stroom daarop is wel belabberd).

Kapot door te laten vallen lijkt me sterk, het is ook een gebruikstool, dus als die kapot zou gaan door te laten vallen is dat niet zo handig lijkt me?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:40

Hier staat inderdaad duidelijk dat je hem niet tegen het draad aan moet houden, maar een stukje er vanaf: https://www.boundaryblade.com/pages/instructions .
Misschien staat er wel te weinig stroom op jouw draad om te kunnen meten voor dit apparaatje. Het minimum dat hij meet is 2.500 V, het maximum 8.000 V https://www.boundaryblade.com/pages/faq .
En op het filmpje gebruikt die man wel ( niet-geleidende/rubber?) handschoenen bij het testen.
Heb je nog een andere tester bij de hand om te kunnen bekijken hoeveel stroom erop staat?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:05

Duhelo schreef:
Als ik de kant waarmee je meet vlakbij de stroomdraad hou geeft die trouwens wel met de lichtjes stroom aan, maar het kan bijna niet dat je daarmee stroom kan meten (door het er bij in de buurt te houden en niet ertegen?)

De meeste schrikdraden werken met pulsen, dus een verandering in de spanning, en die geven een verandering in het electromagnetische veld die gedetecteerd worden zonder dat je contact maakt met de draad. Het principe heet 'inductie' en het is de manier waarop draadloze laders bijvoorbeeld werken (en ook inductiekoken werkt op die manier.)

Het zou dus kunnen werken. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat de beschrijving op de site vrij onnauwkeurig is, terwijl het detecteren van een veld nogal nauw komt, iets meer afstand geeft meteen veel minder detectie, dus wat dat betreft vraag ik me af hoe goed dit in de praktijk werkt... maar het principe van meten zonder de draad te raken is wel mogelijk.

Impatience is just denying reality

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:08

Duhelo schreef:
Jet schreef:

de eerste keer kwam ik inderdaad tegen het lemmet aan. Maar vlak onder het knopje dat je moet indrukken zit er een schroefje, je kan het knopje bijna niet indrukken zonder het schroefje aan te raken.

Op dit filmpje houden ze hem er precies ook niet tégen? Of zie ik scheel?
https://www.youtube.com/watch?v=c1nGSV1GG4E

Op mijn eigen omheining kreeg ik op deze manier geen meting (maar de stroom daarop is wel belabberd).

Kapot door te laten vallen lijkt me sterk, het is ook een gebruikstool, dus als die kapot zou gaan door te laten vallen is dat niet zo handig lijkt me?

Dat laatste zou je nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen. Precies de reden waarom veiligheidskundigen niet staan te juichen bij het gebruik van dit goedkoper spul. Maar doe je ding.

https://www.reddit.com/r/Klussers/comme ... e_weet_ik/
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 24-07-24 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:11

Duhelo schreef:

Ja, dat kan prima. Onze Gallaghermeter meet ook al op 10 cm afstand. Dat heet de 'kringstroom'.
Hoe denk je dat paarden voelen dat er spanning op een afrastering staat? Omdat hun tastharen die kringstroom ook voelen :D

prompter

Re: Boundary knife geeft een schok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:15

Veiligheidskundige hier :D. Een zakmes met veel ijzer dat ook dienst doet als stroommeter - daar zou ik onze mensen niet mee op pad sturen := . De Gallagher die Ibbel noemt is vele malen veiliger.

Extremely rare and Beyond Compare

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:26

prompter schreef:
Veiligheidskundige hier :D. Een zakmes met veel ijzer dat ook dienst doet als stroommeter - daar zou ik onze mensen niet mee op pad sturen := . De Gallagher die Ibbel noemt is vele malen veiliger.

Dank u.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:31

Ik vind het op zich een bijzonder concept dat als het mes ingeklapt is, geleidend ijzer, dat dat ijzer buiten het heft van het zakmes uitsteekt. Ik kan me voorstellen dat je daar eenvoudig met je huid tegenaan komt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 23:30

Ik moet wel zeggen, als ik het mes niet tegen het draad hield, dan detecteerde hij wel de spanning, maar kreeg ik geen schok. Enkel als ik hem tegen het draad hield kreeg ik wel een schok :+.
Ik denk dat ik me toch een ander toestelletje aanschaf. Deze is mss handig om snel te testen maar volgens mij niet super accuraat. Het mesje erop is wel goed en scherp!

@cowboy: dit toestel is op een schrikdraad te testen, ergste dat er kan gebeuren is dat ik de schok dat een paard ook voelt voel.
Ik ben niet ier van plan om deze in een stopcontact te duwen :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 07:32

Duhelo schreef:
Ik moet wel zeggen, als ik het mes niet tegen het draad hield, dan detecteerde hij wel de spanning, maar kreeg ik geen schok. Enkel als ik hem tegen het draad hield kreeg ik wel een schok :+.
Ik denk dat ik me toch een ander toestelletje aanschaf. Deze is mss handig om snel te testen maar volgens mij niet super accuraat. Het mesje erop is wel goed en scherp!

@cowboy: dit toestel is op een schrikdraad te testen, ergste dat er kan gebeuren is dat ik de schok dat een paard ook voelt voel.

Nee, dat snap ik. Maar als veiligheidskundige in opleiding ben ik geschrokken van het verschil tussen elektriciteit gerelateerde testapparatuur van professionals vs het huis-tuin-keuken spul dat de rest van de bevolking gebruikt. Nou loop je als 'burger' op een gemiddelde dag veel minder risico om een optater te krijgen dan een E-monteur (want hoe vaak ben je op een dag met 'risicovolle elektriciteit' in de slag als burger), maar als het gebeurt is de klap er niet minder om.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:07

Cowboy55 schreef:
Duhelo schreef:

Nee, dat snap ik. Maar als veiligheidskundige in opleiding ben ik geschrokken van het verschil tussen elektriciteit gerelateerde testapparatuur van professionals vs het huis-tuin-keuken spul dat de rest van de bevolking gebruikt. Nou loop je als 'burger' op een gemiddelde dag veel minder risico om een optater te krijgen dan een E-monteur (want hoe vaak ben je op een dag met 'risicovolle elektriciteit' in de slag als burger), maar als het gebeurt is de klap er niet minder om.

Het maakt ook nogal uit of je het dagelijks of jaarlijks gebruikt. Daarnaast, en daar zit de grootste valkuil, is hoe je ermee om gaat oftewel hoe zuinig ben je op je spullen. Daar kunnen ook professionals nog wel wat leren.
Laat ik procedures nog buiten beschouwing.

Wat ik me dan afvraag: als je op afstand meet, hoe bepaalt dat apparaat dan de afstand en daarmee de juiste waarde? Iets met kwadratische afname van het veld bij verdubbeling van de afstand?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:25

Duhelo schreef:

Zijn ze duur? Anders kun je er nog 1 kopen en er een condoompje omheen knopen :P (Zonder glijmiddel, want ik denk dat dat weer wel geleidend is }:0 )

Impatience is just denying reality

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-24 07:08

Rond de 35 euro dacht ik, de simpele testertjes zijn goedkoper.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:45

Als je alleen maar wil weten óf er stroom op de draad staat, dan heb je ook kleine sleutelhangers die piepen als je in de buurt van een 'live wire' komt.

Bij ons thuis gebeurd het nog wel eens dat ik dénk dat de stroom er af is en dan vrolijk aan de slag ga met de draden en iemand anders denkt 'goh, stroom is eraf, ik zal het er even opzetten'. De sleutelhanger begint dan te piepen en dat is erg fijn!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:51

Weet niet of mijn staleigenaar deze heeft of een ander, maar die meet ook van een afstand al de stroom. Hoe dichterbij je komt hoe hoger die het aangeeft. Aanraken is niet de bedoeling. Denk niet dat je perse een nieuwe hoeft te kopen, maar 'm vooral niet meer tegen het stroomdraad moet duwen. :D

With The Rider In Mind - Voor iedereen die de balans tussen werk, privé en de passie voor paarden terug wil vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-24 08:52

ik zal die ook nog even testen op de stukken waar ik minder stroom heb.

Nou, het was een shocking les voor me :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:54

Mijn stroommetertje heeft ook een aardepen, dat leek me heel logisch, maar is kenneijk toch niet standaard :D

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie