https://www.boundaryblade.com/?srsltid= ... kli2ohtAwj
Nu heb ik al meerdere keren een giga schok gekregen bij het testen van de omheining, ondanks dat ik hem gebruik zoals aangegeven. Iemand ervaring met deze?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:nou, ik heb dit mes aangeschaft om zo ook snel de omheining te kunnen testen.
Nu heb ik al meerdere keren een giga schok gekregen bij het testen van de omheining, ondanks dat ik hem gebruik zoals aangegeven. Iemand ervaring met deze?
Duhelo schreef:nou, ik heb dit mes aangeschaft om zo ook snel de omheining te kunnen testen.
Jet schreef:Weet je zeker dat je met stroommeten het lemmet niet aanraakt? Ik kan me zo voorstellen dat dat ook nog stroom geleidt, ook als het ingeklapt is. Als je daar ook echt goed op hebt gelet vrees ik dat er iets mee mis is. Het lijkt me wel een handig apparaat.
Duhelo schreef:Als ik de kant waarmee je meet vlakbij de stroomdraad hou geeft die trouwens wel met de lichtjes stroom aan, maar het kan bijna niet dat je daarmee stroom kan meten (door het er bij in de buurt te houden en niet ertegen?)
Duhelo schreef:Jet schreef:Weet je zeker dat je met stroommeten het lemmet niet aanraakt? Ik kan me zo voorstellen dat dat ook nog stroom geleidt, ook als het ingeklapt is. Als je daar ook echt goed op hebt gelet vrees ik dat er iets mee mis is. Het lijkt me wel een handig apparaat.
de eerste keer kwam ik inderdaad tegen het lemmet aan. Maar vlak onder het knopje dat je moet indrukken zit er een schroefje, je kan het knopje bijna niet indrukken zonder het schroefje aan te raken.
Als ik de kant waarmee je meet vlakbij de stroomdraad hou geeft die trouwens wel met de lichtjes stroom aan, maar het kan bijna niet dat je daarmee stroom kan meten (door het er bij in de buurt te houden en niet ertegen?)
Op dit filmpje houden ze hem er precies ook niet tégen? Of zie ik scheel?
https://www.youtube.com/watch?v=c1nGSV1GG4E
Op mijn eigen omheining kreeg ik op deze manier geen meting (maar de stroom daarop is wel belabberd).
Kapot door te laten vallen lijkt me sterk, het is ook een gebruikstool, dus als die kapot zou gaan door te laten vallen is dat niet zo handig lijkt me?
Duhelo schreef:Als ik de kant waarmee je meet vlakbij de stroomdraad hou geeft die trouwens wel met de lichtjes stroom aan, maar het kan bijna niet dat je daarmee stroom kan meten (door het er bij in de buurt te houden en niet ertegen?)
Duhelo schreef:Ik moet wel zeggen, als ik het mes niet tegen het draad hield, dan detecteerde hij wel de spanning, maar kreeg ik geen schok. Enkel als ik hem tegen het draad hield kreeg ik wel een schok.
Ik denk dat ik me toch een ander toestelletje aanschaf. Deze is mss handig om snel te testen maar volgens mij niet super accuraat. Het mesje erop is wel goed en scherp!
@cowboy: dit toestel is op een schrikdraad te testen, ergste dat er kan gebeuren is dat ik de schok dat een paard ook voelt voel.
Ik ben niet ier van plan om deze in een stopcontact te duwen
Cowboy55 schreef:Duhelo schreef:Ik moet wel zeggen, als ik het mes niet tegen het draad hield, dan detecteerde hij wel de spanning, maar kreeg ik geen schok. Enkel als ik hem tegen het draad hield kreeg ik wel een schok.
Ik denk dat ik me toch een ander toestelletje aanschaf. Deze is mss handig om snel te testen maar volgens mij niet super accuraat. Het mesje erop is wel goed en scherp!
@cowboy: dit toestel is op een schrikdraad te testen, ergste dat er kan gebeuren is dat ik de schok dat een paard ook voelt voel.
Ik ben niet ier van plan om deze in een stopcontact te duwen
Nee, dat snap ik. Maar als veiligheidskundige in opleiding ben ik geschrokken van het verschil tussen elektriciteit gerelateerde testapparatuur van professionals vs het huis-tuin-keuken spul dat de rest van de bevolking gebruikt. Nou loop je als 'burger' op een gemiddelde dag veel minder risico om een optater te krijgen dan een E-monteur (want hoe vaak ben je op een dag met 'risicovolle elektriciteit' in de slag als burger), maar als het gebeurt is de klap er niet minder om.
Duhelo schreef:Ik moet wel zeggen, als ik het mes niet tegen het draad hield, dan detecteerde hij wel de spanning, maar kreeg ik geen schok. Enkel als ik hem tegen het draad hield kreeg ik wel een schok.
Gebruikers op dit forum: __Cynthia, Alexandra309, IASCrawler, Roquen en 31 bezoekers