Hooibal aan buis hangen

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lynn_Nikita

Hooibal aan buis hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-24 16:55

Altijd op zoek naar leuke dingen voor de paarden, en al een tijdje ben ik aan het denken om een hooibal op te hangen aan een buis.
Al aantal keren gezien maar nooit opgelet hoe ik dat het beste ( veilig) kan maken en hoe het dan gevuld wordt

Wie heeft dit ook en is het de moeite waard om te maken?

KLC

Re: Hooibal aan buis hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:44

Ik heb er 1 gehad, steigerbuis door de bal en dan tussen 2 vierkante palen. In de bal zit een deksel om te vullen die je open/dicht draaid. Hier deden ze er weinig moeite voor om het hooi eruit te halen, dus met regen ging het snel schimmelen. Ik heb hem dus niet meer.

Stand up for what you believe in, even if you're standing alone

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-24 18:34

KLC schreef:
Ik heb er 1 gehad, steigerbuis door de bal en dan tussen 2 vierkante palen. In de bal zit een deksel om te vullen die je open/dicht draaid. Hier deden ze er weinig moeite voor om het hooi eruit te halen, dus met regen ging het snel schimmelen. Ik heb hem dus niet meer.

Volledig door die palen geschoven? Schoven ze die niet los? Haalde je ze eraf om te vullen?

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:48

Nee ik had het uiteinde van de buis is een buiskoppeling met ronde voet, en die voet tegen de palen. Dat zit echt muurvast, ik vulde de bal via het deksel in de bal. Ik zal morgen eens zoeken naar een foto hoe het eruit zag.

Stand up for what you believe in, even if you're standing alone

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 22:55

Ik heb zo’n hooibal in de stal. Gewoo. Los. Meer om de voerbeurt te verlengen maar ik wordt niet heel blij van het vullen via de dop. Als die vast zou zitten op een buis zou ik hem na 3 keer denk ik helemaal niet meer vullen. :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:00

Ik heb er zo 1. 2 steigerbuizen van 2 meter een meter de grond in geslagen met een palenrammer op 1,5 meter afstand. 1 buis van 1,5 meter door de bal geschoven en met hoekverbindingen aan de 2 buizen in de grond gemaakt. Super simpel.
Afbeelding
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-24 06:55

Jaaaa het hangt. Op de poetsplek.
Nooit aan gedacht dat die met vullen
Kon blijven hangen

Ik zag beren op de weg om hem steeds weerlos te moeten schroeven naar dat hoeft niet

Bedankt!

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 07:14

Ja super simpel toch :D
Leuk!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie