Geklepelde weide, hoe lang de paarden er niet op?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ChiaraP

Geklepelde weide, hoe lang de paarden er niet op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-24 15:46

Dag bokkers,

Eén van onze weides zal 1 van de komende dagen geklepeld worden. Hoe lang hou ik de paarden er hierna best af? Aangezien het gras door de klepelmaaier heel fijn wordt gemalen en dit blijft liggen, vermoed ik dat ze er meteen terug op laten riscio op verstopping/koliek geeft? Zou een weekje genoeg zijn?

Ibbel

Re: Geklepelde weide, hoe lang de paarden er niet op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 16:01

Een paard zet je op gras als er ook wat te eten is. Dus wanneer zet je ze er op? Als het gras hoog genoeg is dat ze ook daadwerkelijk wat kunnen eten. En aangezien (te) kort gras, zeker nu, met de warmte, ook nog eens veel stresssuikers bevat, wil je ze niet op kort gemaaid gras hebben.
Los van of ze de mulch eten (vermoedelijk niet).

ChiaraP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-24 16:13

Bedankt voor je reactie Ibbel. Het gras groeit hier (België) de laatste maanden enorm door de afwisseling van (veel) regen en zon. Ik vroeg me dus vooral af of er een minimum periode is zeg maar... Ik verwacht namelijk dat deze snelle groei de komende weken gaat blijven, als ik het weerbericht bekijk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:27

Hier werd gewoon geklepeld terwijl ze erop liepen. Was een groot land en ze liepen samen met wat Schotse hooglanders. Ze bleven er gewoon oplopen. Ze gingen aan de kant als de tractor eraan kwam en meer niet. :')

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:38

Ons hele weiland wordt deze week ook geklepeld. Het liefste doen we gelijk het hele land, maar zou het liefste de paarden gewoon laten staan. Daarom vanuit mij ook dezelfde vraag, hoe snel kunnen de paarden er weer op? Voornamelijk met oog op mogelijke koliek.

ChiaraP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-24 10:33

Wij hebben uiteindelijk beslist om voor de zekerheid na het klepelen er met een maaier over te gaan die het losse gras grotendeels heeft opgenomen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie