Sinds dat ik de paarden aan huis heb gekregen is het mennen/rijden op een veel lager pitje komen te staan. Er komt heel wat bij kijken, mesten, erf bijhouden, reparaties, omheining na lopen, inkopen doen. Bak slepen, weide onderhoud, paddock onderhoud. Veel meer als wat menig een denkt die ze in pension heeft staan. Kosten? Je kunt het zo gek maken als je wilt. Als je de mogelijkheid hebt om groter/groot in te kopen scheelt dat al heel veel. Ik kocht mijn hooi in. 1ste snee reden achter de balenpers aan, dan is de prijs per baal heel anders als in de winter, net als de prijs van een pallet rapsodi of een paar balen in de winkel. Vakantie wordt schaars tenzij je iemand hebt die je de zorg en verantwoording toevertrouwd. Of je moet ze weg brengen naar een fijn adres. Ik werk tussen de 40 en 60 uur per week. Tussendoor kan je veel doen als je thuis werkt, dat scheelt erg veel. Vergeet ook niet alle spullen die je aan moet schaffen die het werk zoveel gemakkelijker maken voor je.
Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.