Ik ben druk bezig om mijn (huur) weide van +/- 5000m2 in te richten. Momenteel ben ik bijna klaar met de schuilstal (de laatste matten moeten er nog in en dan staat de basis)

en hebben nog een laatste rijtje palen te slaan, zodat de omheining afgemaakt kan worden

Nou loop ik op dit moment tegen 2 dingen aan.
Ten eerste staat het gras veel te hoog om mijn pony met veulen aan de voet hier direct op te zetten.

Ik moet het maaien maar we hebben geen elektra op de weide en het pad naar de weide toe is te smal voor bijv een Traktor.
Ik had al naar ruwterrein maaiers gekeken op benzine motor maar deze zijn behoorlijk duur in aanschaf en een huur maaier vind ik ook best duur eigenlijk, want met 5000m2 is dat een behoorlijke meerdaagse klus.
Hoe pakken jullie het aan?
Het belangrijkste is het eerste deel. Want als ze vanuit daar richting strook begrazing kunnen, is de hoeveelheid stuurbaar wat binnen krijgen. Maar daarvoor moeten ze wel eerst een stuk hebben waar ze gewoon meteen op kunnen zonder zich klem te eten en toch beweging hebben.
Het tweede is, we hebben grondwater met een handpomp. Niet zo ideaal maar ik vind het water vooral enorm blijven stinken, ook na wat langer te pompen. Zijn hier oplossingen voor?
Ik heb ook een 1300 liter ibc vat staan maar dan moet ik die thuis vullen met een aanhanger enz of zijn daar handig tips voor?
Hoe lossen jullie het drinkwater op? Iemand een briljant idee.
Alvast bedankt voor het meedenken