Vliegendeken op laten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MerV15

Vliegendeken op laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 13:53

Hoi Hoi,

Over een week ga ik voor 3 weekjes op vakantie! Mijn paard staat gestald op een all in stalling wat heel fijn is want hij word elke dag door hun gevoerd en buiten gezet! Nu heeft mijn paard best wel last van vliegen en doe ik hem dus eigenlijk altijd een vliegendeken op. De mensen daar doen geen dekens op of af, dus ik vroeg me af of het geen kwaad kan om 3 weken lang de deken op te houden? Er is dan niemand die hem af en toe af doet. Zonder deken vind ik ook weer heftig want het is hartje zomer en t stikt van de vliegen...

Iemand tips?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:19

Is er ook niemand die hem even komt checken? Wondjes onder een vliegendeken zie je bijvoorbeeld niet altijd, dan is het wel fijn als er toch even iemand die deken af haalt en kijkt.

Misschien kun je het een stalgenootje vragen?

Persoonlijk zou ik een paard niet 3 weken achterlaten zonder dat iemand wat uitgebreider checkt. Mijn moeder die verder niks met paarden heeft ging voor ons iedere dag eventjes naar stal om te checken. Onze paarden stonden ook all in maar ik vertrouwde er echt niet op dat alles gezien werd.

[o]

MarliesV

Re: Vliegendeken op laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 15:03

Even overleggen of er 2x per week of zo even de deken afgehaald kan worden, even luchten, borsteltje er over en controleren op wondjes. Is toch vast wel iemand die dit kan en wil doen voor je?

Zo doen wij het altijd op stal als er iemand op vakantie is. 3 weken zonder controle zou ik spannender vinden dan 3 weken onder een deken.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 16:17

Zoek een stalgenoot die elke dag even je paard kan bekijken en deken opnieuw opdoen. Stal zal het wel zien als je paard overduidelijk op 3 benen de stal uit strompeld, maar er is zoveel meer dat geen enkel probleem is bij op tijd opmerken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:20

oplaten kan op zich prima.
zou wel fijn zijn als je inderdaad een stal of buurtgenootje hebt die soms even komt checken

Be your best self

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:55

Ik vind dat echt heel lang ze kunnen zeker ook drukkingen krijgen onder bijv de borst sluiting.Of nog erger de deken kan scheefzakken en je paard kan met zn been vast komen te zitten .Ik weet uit ervaring dat alles in op en om een paard een risico op een ongeluk kan betekenen .
Bovendien heb ik al vaak gezien dat er een steekbeest ONDER een vliegendeken kan komen te zitten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:18

office schreef:
Ik vind dat echt heel lang ze kunnen zeker ook drukkingen krijgen onder bijv de borst sluiting.Of nog erger de deken kan scheefzakken en je paard kan met zn been vast komen te zitten .Ik weet uit ervaring dat alles in op en om een paard een risico op een ongeluk kan betekenen .
Bovendien heb ik al vaak gezien dat er een steekbeest ONDER een vliegendeken kan komen te zitten.

Als dit zo scheef zakt past hij niet goed of zijn er sluitingen kapot maar iemand die even een x onder de dekens kijkt is wel verstandig overleg met

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

MerV15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-24 20:03

Ik ga hem inderdaad aflaten! Dankjullie wel:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie