Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

X_KCC_X

Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 11:44

Hoi iedereen!

Ik ben super enthousiast om iets bijzonders aan te kondigen: wij zijn bezig met het oprichten van een volledig uitgerust Paddock Paradise in Ysselsteyn, op een prachtige locatie dichtbij de Mariapeel!

Wat kun je verwachten?

Tracks en Ruimte:
- Drie professioneel aangelegde tracks, op elk 1,5 hectare grond.
- Rond de 11-12 paarden per track.
- Elke track heeft meerdere weilanden.
- Voldoende schuilmogelijkheden, waaronder een grote schuilstal (ca. 10 x 25 meter) en kleinere schuilstallen
elk met een Bio-waldbodem uitgerust.
- Voldoende hooi plekken, zowel in netten als loshooi beschikbaar.
- Diverse verrijkingen en kruidenplekken.
- Mogelijkheden voor merriekuddes, ruinenkuddes of gemengde kuddes.
- Eventueel flybuster systeem (mits het nodig blijkt) voor een vliegvrije zomer.
paar noodstallen beschikbaar.

Faciliteiten:
- 20x60 binnenbak.
- 20x60 buitenbak.
- Overdekte longeercirkel.
- Solarium.
- Eigen zadelkast.
- Aparte poets- en wasplaatsen.
- Dichtbij bossen en grote wedstrijdlocaties zoals Equestrian Center de Peelbergen en Green Valley Estate.

Wat is inbegrepen in het maandbedrag van €620?
- Dagelijks uitmesten van de tracks.
- 24/7 hooi van goede kwaliteit zowel in netten als los beschikbaar.
- Gratis gebruik van het solarium.
- Hulp bij nood of overmacht, zoals dekens wisselen, paard halen voor hoefsmid of medicatie toedienen.
- 1 à 2 keer per dag brokken voeren (Equifyt brokken of voeren van je eigen brokken).
- Plek voor je trailer of vrachtwagen.

Met al deze faciliteiten willen we een fijne en zorgeloze omgeving creëren voor zowel paarden als eigenaren.
We streven ernaar om een plek te bieden waar paarden echt paard kunnen zijn, zonder dat je de voordelen van een pensionstal hoeft te missen.

Voordat we definitief van start gaan, willen we graag weten of er animo is voor ons Paddock Paradise. Zou jij interesse hebben om jouw paard hier te stallen? Laat het ons weten!

Samen maken we er iets moois van!

Groetjes,
Laatst bijgewerkt door Coby op 09-07-24 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd ivm copyright.

Isabel_k

Re: Binnenkort high end paddock paradise in Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:55

Het klinkt als een prachtige locatie, maar voor mij als eigenaar zou ik het niet het bedrag van 620 per maand waard vinden. Er zijn verschillende pensionstallen met een vergelijkbaar aanbod welke voor rond de 350 euro per paard per maand zijn. Dat zou mijn absolute max zijn.

Ik ben benieuwd naar andere reacties want het is wel een prachtig plan. (Hebben jullie evt nagedacht over vermindering in stalhuur voor pony's?)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:00

Ik ben benieuwd welke plekken je hebt voor 350 euro per maand met al deze faciliteiten. Ervaring speelt dat je ofwel een tradtionele stal hebt met binnenpiste voor deze prijs, ofwel een pp maar zonder faciliteiten voor de ruiter.

Ik vind dit een zeer mooie plek, als alles ook echt tiptop in orde is qua beheer , voedermanagement, onderhoud van de pistes etc, is dit echt geen gekke prijs.

Moest ik maar 1 paard hebben en moeten op locatie stallen dan zou ik dit er zeker voor over hebben.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:04

Isabel_k schreef:
Het klinkt als een prachtige locatie, maar voor mij als eigenaar zou ik het niet het bedrag van 620 per maand waard vinden. Er zijn verschillende pensionstallen met een vergelijkbaar aanbod welke voor rond de 350 euro per paard per maand zijn. Dat zou mijn absolute max zijn.

Ik ben benieuwd naar andere reacties want het is wel een prachtig plan. (Hebben jullie evt nagedacht over vermindering in stalhuur voor pony's?)

Kun je een stal noemen? Met precies zo’n aanbod? Het bedrag is hoog, maar denk dat het anders echt niet uit kan. Zo’n accommodatie aannleggen en onderhouden is echt wel kostbaar.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:08

Ik heb mijn paarden aan huis dus ik voor mij niet van toepassing maar ik woon op +- 40 minuten van Ysselsteyn en ik zou het stallingsbedrag en de reistijd er over over hebben om mijn paard hier te stallen voor dit bedrag.

Er wel vanuit gaande dat het echt allemaal netjes geregeld is zoals in de openingspost voorgesteld.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:09

Ziet er top uit. Dit is echt een paradijs . Dit zou ik het ideaal vinden voor mijn paardjes . Alleen de maand prijs vind ik echt mega . Dan maar iets tot veel minder luxe voor mezelf want ik hoef er geen 24 uur door de week brengen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:10

Bij mij om de hoek (in Duitsland) is een dergelijke stal, in een verder goedkope regio (stallen rond de 300€) met vergelijkbare pensionprijs en die is aardig gevuld. Wel zie ik na 2 jaar dat alles staat of valt bij het management.

Voor zo'n bedrag verwachten klanten een volledig zorgeloze stalling, veilig ingericht, met een eigenaar/opzichter met veel verstand van paarden. En een goed integratie-beleid(!).

De combinatie van luxe voor paard én mens is zeldzaam, degenen die beide belangrijk vinden zullen daar ook wel wat voor over hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:17

nou zo te lezen kun je hier toch ook complete zorg verwachten!? je hoeft niet dagelijks te komen.

de prijs die jullie vragen kan ik mij in vinden. goede mogelijkheden om je paard te trainen met die rijhallen ( ken niet veel PP die indoor rijbaan er bij hebben) en het is gewoon veel werk en het kost veel om een plek netjes te houden. Dat besef je pas als je zelf een aantal paarden en eigen accomedatie hebt
plus jullie goede kwaliteit voer voeren.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 03-07-24 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:25

Enige wat ik bedenk: 1 binnenpiste is wel wat karig. Ervan uitgaand dat mensen veelal na het werk komen, zou de piste 3 uur per avond volzet zijn met 10 combi's om iedereen te kunnen laten trainen. (vooral in de wintermaanden dan).
zelfs in 20*60 is 10 combi's niet zo fijn rijden.
scheelt wel dat de buitenpiste ook half overdekt is zo te zien.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:33

Het zijn allemaal plaatjes van Pinterest, ik ben benieuwd hoe het er in het echt uitziet :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:36

Duhelo schreef:
Enige wat ik bedenk: 1 binnenpiste is wel wat karig. Ervan uitgaand dat mensen veelal na het werk komen, zou de piste 3 uur per avond volzet zijn met 10 combi's om iedereen te kunnen laten trainen. (vooral in de wintermaanden dan).

Alsof iedereen elke avond een uur gaat rijden?

@TS: wat ik mis in het verhaal is hoe ver de ontwikkelingen nu zijn. Hebben jullie net grond aangekocht, zijn jullie bezig met de laatste schilderklusjes en worden er kussensloopjes gemaakt voor in de kantine of ergens daar tussenin? Waar zijn jullie in het proces? Wat lies_sparkle eigenlijk ook al zegt: hoe ziet het er in het echt uit?
Daarnaast mis ik nog wat voor paarden hier terecht kunnen. Zijn shetten welkom? Trekpaarden? Paarden met ijzers? En hoe is bij voorbeeld het beleid van stal uit in een situatie waarin de bitloos/boomloos aanhangers hun "religie" gaan lopen preken bij mensen die wel met normaal harnachement rijden? IS er in zo'n geval een beleid vanuit stal?
En natuurlijk het allerbelangrijkste in een PP: wat is de kwaliteit van het hooi, waar komt het vandaan en hoe is het bemest en gemaaid?

Het lijkt allemaal érg mooi. Maar er mist voor mij nog wat basisinformatie.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:40

lies_sparkle schreef:
Het zijn allemaal plaatjes van Pinterest, ik ben benieuwd hoe het er in het echt uitziet :)

Yikes :=

Ik zo'n plek ideaal vinden, maar 620 per maand voor stalling heb ik er gewoon niet voor over, hoe geweldig een stal ook is.

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:42

Dit klinkt als de ideale pensionstal, luxe voor zowel mens als paard. Maar ben wel benieuwd hoe dit in de praktijk zal gaan. Ook bijvoorbeeld in de winter met vorst of zulke heftige regen als afgelopen jaar. Persoonlijk vind ik 11-12 paarden op 1,5 hectare wel erg veel. En die prijs voor die regio is denk ik wel te hoog ook.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:47

Ik vind het eerlijk gezegd meer een verkapte advertentie :o

Ziet er allemaal prachtig uit en klinkt heel goed, maar ik zou het veelste duur vinden voor een stalling.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:51

Mooie advertentie.
Maar zet hem eens neer met eigen foto's en als het af is.
Voor de regio erg duur
Maar als het echt zo mooi is... Wie weet.

Maar 6 paarden per hectare zou ik ook wel meer dan genoeg vinden. De helft dus.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:52

Dit lijkt me ook gewoon een verkapte advertentie en dan ook nog eens met foto's die niet van jezelf zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:54

Cayenne schreef:
Dit lijkt me ook gewoon een verkapte advertentie en dan ook nog eens met foto's die niet van jezelf zijn.

En dan ook nog een advertentie van iemand van 19 :=

Ik ben ook benieuwd naar eigen foto's.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:59

Duhelo schreef:

Ik sta op een stal met zo’n 45 paarden. Binnenpiste, 2 buitenpistes en een longeercirkel. Nog nooit in al die tijd meegemaakt dat we met 10 in de piste zitten.

Ts: klinkt heel mooi, maar voor mij veel en veel te duur. Ik betaal dit bedrag voor 2 paarden (weliswaar op een reguliere stal). Ik besef dat een paddock paradise hoger ligt qua bedrag, maar dit vind ik erover.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:05

Vind 11 a 12 paarden per 1,5 ha ook gewoon erg veel eigenlijk. Zeker als je bedenkt dat ze op maar een deel daarvan staan aangezien een gedeelte weidetjes zal zijn en de track met een stuk minder oppervlakte dus het hoofdverblijf.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:09

Nou ja ik had er 2 op 0,25 hectare en dat ging prima. Een IJslander en een shet, maar met bij voorbeeld een tinker en een welsh had 't ook gekund. Juist doordat 't een track was.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:14

1,5 hectare voor 12 paarden… dat wordt voornamelijk hooi eten voor die paarden. Wij hebben er momenteel 6 op 1,5 hectare en maaien is niet bepaald nodig.

@Koper, ergens verwacht ik niet dat iemand voor een sheet zulke faciliteiten zoekt. Denk dat het al meer om grotere pony’s en paarden gaat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:17

Lithya schreef:
1,5 hectare voor 12 paarden… dat wordt voornamelijk hooi eten voor die paarden. Wij hebben er momenteel 6 op 1,5 hectare en maaien is niet bepaald nodig.

Maar is dat erg?
Ik heb er straks 4 op minder dan een hectare waarvan 2 trekpaarden. Idee is ook een stal + verharding + zandpaddock, met een tracksysteem waar ze kantjes kunnen eten. 2-3 kleinere stukken weide die nu en dan opengezet worden om te snacken.
Met 1-2 uur per dag op het gras hebben de meeste paarden genoeg, want het gros is te dik. een goed tracksysteem met meerdere voerplekken is dan een heel mooi alternatief.

edit: de pinterest foto's zijn wel cringy. Ik ben benieuwd hoe de echte situatie is.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:20

Heel mooi initiatief! Ik denk dat hier zeer zeker vraag naar is, máár even kritisch:

- Met dit aantal paarden per hectare, ga je dan voldoende gras kunnen aanbieden in de zomermaanden? Of hoe gaat dit vorm krijgen qua aantal uren etc?
- Hoe ga je om met verschillende voerbehoeftes binnen een groep? Dit is iets wat ik bij heel erg veel soortgelijke stallen fout heb zien gaan. Ook belangrijk om een duidelijk beleid te hanteren wat betreft (achter) ijzers, welk kuddegedrag is niet acceptabel zoals bv een dekkende ruin. En welke afspraken gelden er qua paard uit de kudde halen? Als het fanatieke wedstrijdruiters zijn die hun paarden meerdere dagen mee willen nemen op concours kan ook daar onrust over ontstaan in een kudde, iets om rekening mee te houden.
- De prijs, ik ken inderdaad een vergelijkbare stal (Paddock paradise, binnen- en buitenbak, solarium, aquatrainer etc. alleen dan zonder weidegang) waarvan de prijs onder de 400 zit. Natuurlijk moet je rendabel zijn, maar ik denk dat het erg regio afhankelijk is of je hiervoor genoeg klanten gaat krijgen. Daarbij heb je het risico dat deze high-end klanten dusdanig eisen stellen dat elke kras, wondje etc een ding gaat zijn - hoe ga je daarmee om in een kudde?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:22

Lithya schreef:

@Koper, ergens verwacht ik niet dat iemand voor een sheet zulke faciliteiten zoekt. Denk dat het al meer om grotere pony’s en paarden gaat.

Dat snap ik. Als je nou even leest zie je dat 't met grotere ponies ook had gekund.

Ik denk dat je ook even gemist hebt dat het idee achter paddock paradise, zoals het concept bedoeld is, stoelt op het idee van gras = gif. Het is niet bepaald de bedoeling, bij een góéde PP, dat er gras wordt aangeboden. Daarom dat er ook vaak hb-gevoelige paarden staan.

Dit heeft alle potentie om een gezonde en gerieflijke plek te worden voor paarden en ruiters. Als alles klopt, wat het in een Nederlandse PP vaak niet doet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:24

Koper schreef:
Lithya schreef:

Dat snap ik. Als je nou even leest zie je dat 't met grotere ponies ook had gekund.

Ik denk dat je ook even gemist hebt dat het idee achter paddock paradise, zoals het concept bedoeld is, stoelt op het idee van gras = gif. Het is niet bepaald de bedoeling, bij een góéde PP, dat er gras wordt aangeboden. Daarom dat er ook vaak hb-gevoelige paarden staan.

Dit heeft alle potentie om een gezonde en gerieflijke plek te worden voor paarden en ruiters. Als alles klopt, wat het in een Nederlandse PP vaak niet doet.

In de OP

Citaat:
Elke track heeft meerdere weilanden.