Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isabel_k schreef:Het klinkt als een prachtige locatie, maar voor mij als eigenaar zou ik het niet het bedrag van 620 per maand waard vinden. Er zijn verschillende pensionstallen met een vergelijkbaar aanbod welke voor rond de 350 euro per paard per maand zijn. Dat zou mijn absolute max zijn.
Ik ben benieuwd naar andere reacties want het is wel een prachtig plan. (Hebben jullie evt nagedacht over vermindering in stalhuur voor pony's?)
Duhelo schreef:Enige wat ik bedenk: 1 binnenpiste is wel wat karig. Ervan uitgaand dat mensen veelal na het werk komen, zou de piste 3 uur per avond volzet zijn met 10 combi's om iedereen te kunnen laten trainen. (vooral in de wintermaanden dan).
zelfs in 20*60 is 10 combi's niet zo fijn rijden.
scheelt wel dat de buitenpiste ook half overdekt is zo te zien.
Duhelo schreef:Enige wat ik bedenk: 1 binnenpiste is wel wat karig. Ervan uitgaand dat mensen veelal na het werk komen, zou de piste 3 uur per avond volzet zijn met 10 combi's om iedereen te kunnen laten trainen. (vooral in de wintermaanden dan).
zelfs in 20*60 is 10 combi's niet zo fijn rijden.
scheelt wel dat de buitenpiste ook half overdekt is zo te zien.
Lithya schreef:1,5 hectare voor 12 paarden… dat wordt voornamelijk hooi eten voor die paarden. Wij hebben er momenteel 6 op 1,5 hectare en maaien is niet bepaald nodig.
Lithya schreef:1,5 hectare voor 12 paarden… dat wordt voornamelijk hooi eten voor die paarden. Wij hebben er momenteel 6 op 1,5 hectare en maaien is niet bepaald nodig.
@Koper, ergens verwacht ik niet dat iemand voor een sheet zulke faciliteiten zoekt. Denk dat het al meer om grotere pony’s en paarden gaat.
Koper schreef:Lithya schreef:1,5 hectare voor 12 paarden… dat wordt voornamelijk hooi eten voor die paarden. Wij hebben er momenteel 6 op 1,5 hectare en maaien is niet bepaald nodig.
@Koper, ergens verwacht ik niet dat iemand voor een sheet zulke faciliteiten zoekt. Denk dat het al meer om grotere pony’s en paarden gaat.
Dat snap ik. Als je nou even leest zie je dat 't met grotere ponies ook had gekund.
Ik denk dat je ook even gemist hebt dat het idee achter paddock paradise, zoals het concept bedoeld is, stoelt op het idee van gras = gif. Het is niet bepaald de bedoeling, bij een góéde PP, dat er gras wordt aangeboden. Daarom dat er ook vaak hb-gevoelige paarden staan.
Dit heeft alle potentie om een gezonde en gerieflijke plek te worden voor paarden en ruiters. Als alles klopt, wat het in een Nederlandse PP vaak niet doet.
Citaat:Elke track heeft meerdere weilanden.