Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joltsje schreef:wat voor paarden zijn het. grote? kleine of afwisseling. hoe groot wil je de boxen?
wil je inloop of apart. welke spullen wil je er ook opslaan etc etc.
Suzanne F. schreef:Als je 4 aparte stallen wilt dan zit je er al aan. En dan heb je nieteens een opslag.
Dan moet je de stallen wat kleiner houden.
BeFunny schreef:Volgens mij mag je een container neerzetten als het eigen terrein is. Dat is mooi voor opslag van de zadels. je kunt hem tegen de stal aanzetten. Kan vergunningvrij.
Ook tuinhuisjes kunnen vergunningvrij. Je kunt ze kant en klaar kopen of zelf bouwen maar wel verbonden aan maten dat kun je ook berekenen wat mag.
Ir111 schreef:En zoiets: https://www.bedafstallenbouw.nl/nl/inge ... adelkasten ?
Dan heb je de maximale oppervlakte van je stallen met in elke stal een hapje eruit voor een kast.
Geen idee of je zelf gaat maken of prefab kiest maar wij hebben onze stallen afgenomen bij Geert en Henk Trading. Die leveren maatwerk, super fijne service voor een netten prijs. Die kunnen vast meedenken met zoiets.
Balou_k schreef:Cioccolato schreef:En eventueel een aanbouw/los schuurtje erbij?
Dat zou dan illegale bebouwing zijn en dat wil ik (als ambtenaar zijnde) niet op mijn naam hebben staan.
Een marge zou al prettig zijn. Dat geeft een ruimte voor een zadelhokkie.
Balou_k schreef:BeFunny schreef:Volgens mij mag je een container neerzetten als het eigen terrein is. Dat is mooi voor opslag van de zadels. je kunt hem tegen de stal aanzetten. Kan vergunningvrij.
Ook tuinhuisjes kunnen vergunningvrij. Je kunt ze kant en klaar kopen of zelf bouwen maar wel verbonden aan maten dat kun je ook berekenen wat mag.
Dit is niet zo simpel als je stelt, het betreft buitengebied zonder adres, waarin origineel geen bouwvlak was.
Joltsje schreef:ik zit even te rekenen als je 8,5 x 6 meter doet kom je op 51m2 uit.
ik kom op onderstaande plaatje. dan heb je 4 stallen van 3,5 bij 3. je houdt er dan 1,5 meter tussen.
ik weet niet of dat ruim genoeg is. (paarden er door, uitmesten etc). en anders 2 stallen van 3x3 en 2 stallen van 3,5x3 dan heb je 2 meter ruimte en dat moet genoeg zijn lijkt me.
als je de vrije hand hebt, zou ik ook met uitkijk naar buiten doen. of zelfs eventueel met deur naar buiten. dan kunnen 1 of 2 boxen ook nog als inloopstal gebruikt worden.
[ [url=m/KfLa3i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ir111 schreef:En zoiets: https://www.bedafstallenbouw.nl/nl/inge ... adelkasten ?
Dan heb je de maximale oppervlakte van je stallen met in elke stal een hapje eruit voor een kast.
Geen idee of je zelf gaat maken of prefab kiest maar wij hebben onze stallen afgenomen bij Geert en Henk Trading. Die leveren maatwerk, super fijne service voor een netten prijs. Die kunnen vast meedenken met zoiets.
Joltsje schreef:ik zit even te rekenen als je 8,5 x 6 meter doet kom je op 51m2 uit.
ik kom op onderstaande plaatje. dan heb je 4 stallen van 3,5 bij 3. je houdt er dan 1,5 meter tussen.
ik weet niet of dat ruim genoeg is. (paarden er door, uitmesten etc). en anders 2 stallen van 3x3 en 2 stallen van 3,5x3 dan heb je 2 meter ruimte en dat moet genoeg zijn lijkt me.
als je de vrije hand hebt, zou ik ook met uitkijk naar buiten doen. of zelfs eventueel met deur naar buiten. dan kunnen 1 of 2 boxen ook nog als inloopstal gebruikt worden.
[ [url=m/KfLa3i.jpg]Afbeelding[/url] ]
Balou_k schreef:BeFunny schreef:Is het wel echt eigen grond?
Als dat niet zo is dan gaat dat idd niet op.
Het is uiteraard eigen grond!
Maar het heeft geen adres. Het is een weide van bijna een hectare.