schrikdraadapparaat op zonnepaneeltje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Duhelo

schrikdraadapparaat op zonnepaneeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-24 07:57

Ik sta op het punt om te verhuizen naar ons eigen stuk land. Helaas doet mijn huidige staleigenaar momenteel moeilijk en die vindt dat zijn stroomapparaatje teveel stroom verbruikt. (er is een grote rekening opleg binnengekomen en alle stroom wordt afgesloten. Ik gebruik enkel het schrikdraadapparaat die iets van een 60 kwh per jaar verbruikt, maar dat is blijkbaar de boosdoener.)

Nu, ik moet dus voor nog een maand ofzo eigen stroom voorzien, ik heb zelf een apparaatje met batterijen, maar die trekt heel snel leeg. De buitenomheining (moet onderhouden worden door de eigenaar volgens contract), is ook bagger en rot, heel veel verlies, rotte palen, etc. Ik vermoed dat het apparaat daardoor leeg trekt.

Nu heb ik een rol dun goedkope draad besteld om eventueel van het ganse stuk de stroom eraf te halen , en de bovenste en onderste draad (4 totaal) te vervangen door dit draadje en enkel daar stroom op te plaatsen, in de hoop dat het batterijtje dat wel ophaalt.

Andere optie is een eigen apparaatje met ev een accu en zonnepaneeltje, die op agrishop wel betaalbaar lijken.
Voordeel is dat ik deze (of mijn batterijapparaatje) nog even kan gebruiken op de nieuwe weide tot de stroom daar goed aangesloten is.

Heeft er iemand ervaring met deze apparaten?
https://www.agrishop.nl/power-xxl-b-12- ... aneel.html

https://www.agrishop.nl/9-v-voss-farmin ... ester.html

De paarden hebben de neiging om tegen de draad te drukken als er geen stroom op zit, maar als ze hem ergens horen tikken of weten dat er iets van stroom op zit doen ze geen pogingen.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:59

Wat een vervelende situatie!

Vriendin van me heeft het tweede apparaatje en is daar heel tevreden van.

Is de onderste draad vrij van begroeiing? Anders zou ik het draadje erboven vervangen. Als er veel gras en onkruid tegen groeit heb je ook verlies.
Ook goed kijken dat je genoeg aardpennen hebt en dat de grond rondom die pennen goed nat is.

Tip; als je draad ergens tikt heb je ook verlies. En op den duur gaat de draad op de plaats van het tikken doorbranden. Dus regelmatig goed controleren

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-24 09:15

De onderste draad is momenteel niet vrij van begroeiing, maar een rondje bosmaaien zondag kan dat wel oplossen.

De twee middenste draden zijn breed bruin lint (die ook al wat ouder is en niet goed meer geleiden, maar wel een visuele buffer geven). De bovenste en onderste draad is een witte stroomdraad die ik er een paar jaar geleden op gezet heb (omdat de geleiding van het lint toen ook al bagger was), maar ondertussen ook al zijn beste tijd gehad heeft en her en der opgelapt.

Ik behoud bij voorkeur het middelste lint zodat er een visuele omheining is, en zet stroom bovenaan en onderaan om te vermijden dat ze erover gaan hangen of proberen eronderdoor te grazen.

De binnenomheiningen zijn 2 lossere stukken, zijn an sich nog prima, dus daar voorzie ik weinig problemen.

Dat tweede apparaatje heeft wel maar 0.21 joule oid, ik las overal dat 1.5 joule toch wel het minimum is?

Aife

Re: schrikdraadapparaat op zonnepaneeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:27

Hmz dan ben ik misschien mis, het apparaat lijkt er wel op en het is van voss. Maar het is al een ouder apparaat.
Ikzelf heb deze: https://www.agrishop.nl/voss-farming-se ... araat.html Maar dan zit je al met hogere kosten. Voordeel is wel dat je dit apparaat ook op netstroom kan aansluiten, als het solar paneeltje niet meer nodig is. Voor mijn shetlander is hoge joule echt wel nodig...

Maar weet wel, als je bij agrishop besteld heb je een lange levertermijn. 2-3 weken. Er staat dan wel 1-2 werkdagen maar dat is hier (in BE) nooit het geval want het moet uit duitsland komen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:34

Ik heb er al 10 jaar op zonneenergie.
Neem niet de zwakste variant.

Voor de rest werken ze uitstekend.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:28

Ik heb ook al een paar jaar een solarapparaat voor de buitenomheining. Maar inderdaad wel boven de 1 joule.
Als het maar een maand is en ze hebben respect voor draad zou ik het wel met een lichter apparaat aandurven. Desnoods inderdaad het lint er niet op zetten en alleen een bovenste en middelste draad ofzo. Vrij van begroeiing. Maar alleen als ze respect voor het draad hebben. Anders zou ik toch voor meer joule gaan.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 05:13

Ik zou eerst eens alles snoeien dat de draad raakt, en dan een rondje lopen om te horen waar het nog tikt. Probeer zo veel mogelijk verliezen weg te halen. Dan heb je kans dat je eigen batterij het ineens wel weer trekt. Als de stroom niet weg kan dan gaat zo’n batterij veel langer mee.

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:16

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 07:56

Wij moesten ook ineens zonder stroom,eerst bij kennis gekeken naar solaraparaat op grondpen(in de grondsteken aanzetten en klaar)mooi apparaat van gallecher.
Wij hebben het duo apparaat van agradi genomen (liçhtnet en accu) en op een accu gezet.daarna 2 zonnepanelen op het dak en een omvormer ertussen zodat ook het licht en de camera het doet.
Krijg ik weer lichtnetaansluiting kan ik weer de stekker weer in stopcontact doen,nu op accu.wel handig om 2 accu's te nemen ,1 opladen en 1 gebruiken.succes

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie