Dilemma Donderdag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Loentje99

Dilemma Donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-24 22:16

Dilemma

Ik heb een dilemma, een “levens veranderend” dilemma.

Ik ben een jonge meid van 25 met een passie voor paarden. Heb voorheen paarden gehad, maar dit was uiteindelijk niet meer haalbaar omdat ik op mezelf woon met mijn vriend en toen nog naar school en werk ging.

Momenteel woon ik al 1,5 jaar samen met mijn vriend waar ik nu iets meer dan 2,5 jaar een relatie mee heb. We houden ontzettend veel van elkaar en onze relatie gaat goed. Nou zijn we alleen compleet het tegenovergestelde, wat zo zijn voor en nadelen heeft. 

Mijn ouders hebben deze maand (na jaren zoeken) een prachtige boerderij met paddock paradise gekocht (hier heb ik het over gehad in een andere topic). Nou wil ik eigenlijk heel graag terug naar mijn ouders om daar de paddock paradise te runnen en een sportpaard aan te schaffen. Ik wil me weer wat meer tussen de dieren bevinden. Ik ben totaal geen stadsmens (woon nu in een appartement in een dorp dichtbij de stad). Ik wil het allerliefst in de natuur en vrij zijn. Ik heb altijd al gedroomd van wonen op een boerderij met dieren en paarden! Vanaf dat ik klein was al…

Als ik ervoor zou kiezen naar mijn ouders terug te gaan, wil mijn vriend niet mee. Wat ik zeker begrijp. Hij doet nog een studie en wilt graag in de stad blijven, bij zijn ouders en zijn vrienden. We hebben het een paar keer kort over dit dilemma gehad. We zijn nu op een leeftijd dat je wat meer naar de toekomst gaat kijken. Er zijn momenten dat we twijfelen of we echt bij elkaar passen en hoe we bepaalde dingen moeten aanpakken. We staan anders in het leven, bv qua opvoeding van kinderen. We hebben ook juist dingen die wel heel erg matchen. We hebben enorm veel lol en houden echt van elkaar! Ik moet er niet aan denken om hem achter te laten..! Ook zit ik een beetje in mijn hoofd van denk ik nu meer dat we minder bij elkaar passen omdat ik graag mee wil met mijn ouders?

Ik heb niet veel moeite met alles achter laten, met mijn ouders mee gaan en daar een leven op te bouwen, behalve mijn vriend die ik dan “achterlaat”. Als ik geen relatie had gehad, had ik mijn keuze al veel sneller en makkelijker gemaakt.

Nog een punt is. Ik ben 25, dit is niet echt meer een leeftijd om weer bij je ouders in te gaan trekken. Zeker niet met een oog op de toekomst. Dit betekent dan wel dat ik in mijn appartement en paardloos blijf. Daarbij ook een beetje ongelukkig, omdat ik de vrijheid en natuur mis. Daarnaast hebben mijn ouders niks met paarden en is mijn moeder zelfs allergisch (in de buitenlucht valt het mee) en komt het allemaal op mij neer. Wat ik niet zozeer een probleem vind. Ik zou de pp willen runnen en wat andere mensen erbij willen laten stallen.

Ik weet niet wat ik moet doen…

Moet ik met mijn vriend in ons appartement blijven en samen hard werken om aan geld te komen? AL ben ik dqn wel samen met mijn vriend. Daarnaast doe ik een opleiding en ga ik er nog een bij doen en werk ik. Mijn vriend gaat fulltime naar school en werkt daarnaast. We redden het net qua geld. Ik merk dat dit ons beide humeuren niet echt ten goede doet. Het geldprobleem levert ons, maar vooral mij veel stress. Ik merk dat ik er wat chagrijnig van kan worden. Ook van het binnenzitten.

Of maak ik de keuze (als 25-jarige) en ga ik bij mijn ouders wonen (die heel chill zijn en het gezellig zouden vinden) en mijn vriend bij zijn ouders (waar hij overigens niet fulltime naartoe terug wilt) en gaan we sparen voor een toekomst? Zo zien we gelijk of we echt voor elkaar gemaakt zijn of niet. 
Dan kan ik mijn paardendroom verwezenlijken, een paddock paradise runnen (met wat klanten), werken en een opleiding volgen (in de stad waar ik momenteel woon), maar tegelijkertijd sparen.
Wie weet komt mijn vriend uiteindelijk wel bij mij intrekken bij mijn ouders. 

Het is vanaf ons appartement zo’n 1,5 tot 2 uur rijden naar de boerderij van mijn ouders. Ligt aan de drukte op de weg. Het is niet lastig om elkaar te blijven zien.

Ik dacht eventueel aan een soort proefperiode. Tijdelijk bij mijn ouders op de boerderij wonen om te kijken of dit is wat ik wil. Ik wil mijn vriend niet kwijt, maar ik wil ook mijn droom niet opgeven. Mijn vriend wilt mijn dromen niet in de weg staan, maar hij wilt mij ook niet kwijt. Stel ik zou teruggaan bij mijn ouders en het pakt totaal verkeerd uit, dan kan ik altijd nog teruggaan, alleen is een huis (en stalling) vinden wat lastiger. 

Sorry voor het mega lange verhaal. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Wat zouden jullie doen in dit geval??

Ik vind het lastig om dit te plaatsen…

Alvast heel erg bedankt!! ❤️ 
Laatst bijgewerkt door Loentje99 op 27-06-24 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Re: Dilemma Donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:22

Lastig, zo'n dilemma, maar je gevoel heeft meestal gelijk.
Een proefperiode lijkt mij een uitgelezen test om te ontdekken wat klopt voor jullie.
Je bent 25. Zo'n kans komt meestal niet twee keer langs. Ik zou ook wel goed nadenken over het bedrijfsplan, als je dit serieus wilt doen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:51

Ik zou het weten: Op de boerderij.

Zelf woon ik nu 3 jaar aan de rand van de stad, maar de wens voor een vrijstaand huis wordt met het jaar groter. Verder merk ik qua werk dat ik graag een combi van tussen de paarden en mijn reguliere werk zou willen doen.

Hoe gaat het pp eruit zien als jij niet bij je ouders intrekt? Is er ergens een mogelijkheid om je eigen plekje te creëren of zit je echt elke ochtend weer bij je ouders aan de keukentafel?

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:53

Uit je schrijfwijze blijkt heel duidelijk wat jouw voorkeur heeft. Alle opties waarbij je de PP gaat verwezenlijken en bij je ouders intrekt worden omringd door positieve woorden en het blijven wonen waar je nu woont met je vriend wordt negatief omschreven. (" en hard werken om aan geld te komen" vs "ouders die heel chill zijn, tegelijkertijd kunnen sparen")

Als je je hart wil volgen dan is de beslissing duidelijk uit je tekst, ook als dit betekent dat je relatie zal eindigen. Maar ik zie nog wel wat beren op de weg die de keuze om naar je ouders te gaan toch minder positief maken dan hoe je het schetst. Misschien is dit omdat ik de details mis (ga je het in je eentje runnen naast een fulltime studie waar je voor moet reizen? Is de PP al volledig af of kost dit nog werk, wie gaat de startfase financieren) of misschien is het gewoon onterecht, dat kan ik lastig inschatten!

Ik denk dat het slim is om op papier even alles uit te werken. Geen emoties maar puur feitelijk. Wat betekent dit voor jou, wat moet je laten en wat krijg je ervoor terug. Is het je het waard om je relatie op te geven, niet met de mits en maren maar puur ja of nee. Hoe zie je de toekomst voor je, in beide situaties realistisch gezien. En hoe zien jouw ouders dit voor zich, blijf jij de rest van je leven dit runnen? Op die manier kun je hopelijk een keuze maken, hoe dan ook zul je altijd dingen winnen en verliezen, doe wat het beste voelt maar zorg wel dat je je keuze kunt onderbouwen.

diablo <3 Ik ga je missen mannetje
je moet het leven beleven, niet overleven.
voor de snel afgeleide onder ons http://www.bokt.nl/tools/timeout.php

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:57

Als ik kijk en lees zie ik waar je hart ligt. Ik zou hem volgen

25 jaar en bij je ouders intrekken vind ik geen ramp.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:03

Is er geen mogelijkheid om een eigen appartementje te maken in of naast de woning van je ouders? Of de Boerderij te splitsen.

Ik zou zeker een proefperiode proberen. Als je deze kans laat schieten dan ga je mss wel spijt krijgen als dit een droom van je is. Zeker als je al regelmatig twijfelt of jullie wel bij elkaar passen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:12

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je het liefst naar de boerderij zou gaan.
Ik denk dat het aan je blijft knagen als je het niet zou doen.
En dan komt het alsnog tussen jou en je vriend in te staan.
Tenminste, die kans lijkt mij heel groot.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:28

Ik zou het ook wel weten hoor ts, en jij zo te lezen aan je schrijfwijze ook. Het is een groot dilemma maar soms zijn grote stappen en moeilijke keuzes nodig, horen erbij, en ik denk dat jij een erg mooie kans hebt om je droom waar te maken. Ga ervoor, oprecht. Een paar maanden proef is een heel slim plan, ik denk zelf dat je spijt krijgt als je het niet op z'n minst probeert.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:43

Soms groeien levens uit elkaar. Kun je echt van elkaar houden en elkaar niet kwijt willen maar toch is dat soms beter om dan toch afscheid te nemen en verder te gaan om verder te komen als persoon.

Ik denk wel dat je je vergist ook in paddock paradise runnen.
Ik heb twee paarden op een pp en dat is al veel werk (zeker naast mijn werk) qua verzorging, onderhoud, voeren, controles en als je ook nog een beetje wilt rijden of trainen...
Daarnaast moet je 'klanten hebben' ook echt niet onderschatten. Continue mensen op het perceel, die volledige vrijheid willen wat niet altijd kan want jouw terrein en jouw verzorging en regels. Mensen willen ander hooi, mensen willen hun paard op boxrust kunnen zetten, willen een slot en alarm op de zadelkamer, willen een rijbak met eb en vloed bodem, willen dat hun paard binnen staat met hoge temperaturen. Willen een paard die de boel terroriseert uit de kudde hebben, etc.
Mensen willen vanalles.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 00:08

Doen wat je gevoel je ingeeft
Als jullie bij elkaar horen komt dat ook goed !
Waar is de PP gelegen ?

Chasing Dreams

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 00:43

Als jullie al wezelijk anders denken over kinderen, zou ik het uitmaken.

Ook over een paar jaar als hij zijn studie heeft afgerond, wonen zijn ouders en vrienden in de stad. Gaan zij hem opzoeken op t platteland of gaat hij steeds naar hen toe?
Waarom zou hij (die zo te horen niks met paarden heeft) willen wonen waar jij wil wonen? Wat voor redenen heeft hij, behalve jou?
Ik ben bang dat als hij bij jou gaat wonen, terwijl jullie wezelijk anders over diverse dingen denken, hij je t uiteindelijk kwalijk gaat nemen. Zeker als de PP niet van de grond komt of veel problemen met zich meebrengt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:34

Misschien een domme vraag, maar willen je ouders wel paarden en vreemde mensen op hun erf?
Ik zou dat namelijk echt niet willen. Pensionklanten geven ook een hoop gezijk voor die 3 centen die ze opleveren.
Hoe groot is het? En hoe ga je dat winstgevend maken?
Eigenlijk klinkt het voor mij stiekum een beetje als een gemiste kinderdroom om een paard aan huis te hebben, niet zozeer als een wens om ondernemer te worden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:41

Ervan uitgaand dat je ouders het plan voor PP goed vinden, je ook wel een toekomstbeeld hebt daarin en een bedrijfsplan, zou ik meegaan met je ouders.

Je berichten geven heel veel voorkeur aan voor die keuze en een hoop twijfel over je relatie. Als je nu ook al twijfelt, dan geeft dat niet super veel hoop voor de toekomst.
Als je blijft zal je jezelf altijd afvragen, wat als.

terug meegaan en een proefperiode (al zou ik het niet zo noemen naar je vriend toe) is wel een goed idee, je zal gauw genoeg merken of je relatie het aankan.

Let wel, je vriend moet hiermee ook akkoord zijn en er energie in willen steken (anders breek je het beter direct af), maar dat geldt voor jou ook. Als je de relatie nog een kans wil geven zal je ook moeite moeten doen om die op enige afstand te doen werken. Als je al op voorhand dat niet wil doen, dan hak je beter de knoop door en ga je uit elkaar, want het "Quit Quitting" (naar je ouders gaan en relatie laten doodbloeden) is niet fair naar je vriend.

Heb jij plaats voor een grote vriend met humor?
https://www.bokt.nl/markt/ad/526795/bel ... 2-jaar-180

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:55

Lastige situatie. Voor mij zou het ook afhankelijk zijn hoe makkelijk je in die regio opnieuw zelf een woning kunt vinden.

Je zegt misschien dat je vriend wel op termijn bij jouw ouders in wil. Ik denk dat weinig mannen bij hun schoonouders in huis willen wonen. Daarnaast hoor ik ook een kinderwens. Willen je ouders straks jouw je partner en eventueel 2 kinderen onder hun dak hebben?? Wat als dat eerst oke is, maar ze zich teveel met de opvoeding bemoeien.

Een proefperiode daar wonen zou je kunnen doen. Een proefperiode een pp draaien kan niet. Tenminste ik zou mijn paard niet ergens heen verhuizen als de kans is dat het na 3 maanden weer stopt.

Vanuit mijn denkwijze, zou als mijn partner na anderhalf jaar zegt, ik ga liever terug naar mijn ouders de relatie voorbij zijn.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:59

capopjekop schreef:
Is er geen mogelijkheid om een eigen appartementje te maken in of naast de woning van je ouders? Of de Boerderij te splitsen.

Ik zou zeker een proefperiode proberen. Als je deze kans laat schieten dan ga je mss wel spijt krijgen als dit een droom van je is. Zeker als je al regelmatig twijfelt of jullie wel bij elkaar passen

Ja, leuk als het mag. Maar wel goed om in het bestemmingsplan te kijken of splitsen of extra woning is toegestaan

Boehoe!!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:00

Hoelang moet je vriend nog studeren? Die tijd zou ik gebruiken om te kijken of je wat kan maken van het bedrijf bij je ouders. Die tijd kan je dan gebruiken om te bedenken hoe het in de toekomst moet. In huis snap ik best dat hij dat niet zit zitten maar als het lange termijn is zal er best een mogelijkheid zijn om een unit op het erf bij te zetten of dichtbij samen wat te kopen.

Als ik het verhaal zo lees zou ik die stap gewoon nemen en vooral voor jezelf kiezen. Als het werkt tussen jullie, mooi. Als het uiteindelijk niet lukt, tja, dan loopt je leven anders.

Jachttraining, neuswerk en FUN!

Life skills voor jou en je hond bij http://www.dogsonpoint.be (Belgisch Limburg)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:12

Ik heb net even de foto‘s uit je andere topic bekeken.
Daar moet je nog nog wel een fikse investering tegenaan gooien wil je dat goed krijgen in de winter en rendabel krijgen. Met 4-6 paarden waarbij 1-2 van jezelf ga je daar geen inkomen uithalen, dat is een hobby. Je zult daarnaast dus ook een andere bron van inkomsten moeten genereren.

Wellicht de meer realistische keus:
Thuis wonen (met paard en ouders) of met mijn vriend samen wonen.
Ik dat geval: volg je gevoel, soms is een relatie stiekum al over zonder dat het uitgesproken is.

Het is wel een schitterende plek <3
Daar wil ik ook wel wonen, dus ik snap je helemaal :D

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:52

Oef lastig hoor... Wat ik een beetje mis, waarom hebben je ouders voor deze plek gekozen als ze niets met paarden hebben? Is dit met de stille verwachting dat jij vaker bij ze komt/weer bij ze intrekt waardoor jij je misschien bezwaard voelt als je dat niet doet? Of hebben jullie hier samen naar gezocht?
Ik denk dat het naast studie/werk wel heel zwaar gaat worden om dit in je eentje te runnen, zeker als zowel je vriend als ouders nergens bij kunnen/willen helpen. Je kunt dan bijvoorbeeld nooit meer een weekendje weg of op vakantie, tenzij je pensionklanten bereid zijn om op te passen. Je geeft aan dat je vriend dan op 1,5-2 uur afstand blijft wonen en het niet lastig is om elkaar te blijven zien, ik denk dat dat nog wel eens vies tegen kan vallen tenzij je vriend altijd naar jou toe komt. En als dit jouw besluit is na 1,5 jaar samen wonen kan ik het mij goed voorstellen als hij daar niet zo'n zin in heeft....
Is het geen optie om zoals eerder genoemd samen iets in de buurt te zoeken of op het erf van je ouders iets bij te bouwen?
Als dit echt je droom is moet je er zeker voor gaan maar probeer het ook vanuit je vriend te bekijken als je je relatie wilt behouden. Beide opties (mee naar je ouders of blijven waar hij zit terwijl jij naar je ouders gaat) zullen voor hem behoorlijk ingrijpend zijn.
Ik denk ook dat er geen goede of foute keuze bestaat, als je teruggaat naar je ouders is het mogelijk einde relatie maar maak jij wel je droom waar, blijf je waar je bent blijf je waarschijnlijk denken 'wat als'. Al kun je over een paar maanden/jaren natuurlijk alsnog besluiten om naar je ouders te gaan als het blijft knagen.
Als je het even omdraait; stel jullie wonen samen op het platte land met paarden aan huis en je vriend wil verhuizen naar de stad waar zijn ouders wonen 1,5 uur verderop omdat hij liever in de stad wil wonen. Wat zou je dan doen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:57

En kan het niet allebei... doordeweeks bij je ouders en evt paard, en in de weekenden samen met je vriend in het appartement?

pensioenplek vol-pension voor pony of klein paard:
https://www.bokt.nl/markt/ad/526472/pen ... eschikbaar
don't bite the hand that feeds you

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:13

juval schreef:
En kan het niet allebei... doordeweeks bij je ouders en evt paard, en in de weekenden samen met je vriend in het appartement?

En wie zorgt er in het weekend voor de paarden dan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:19

Ik zou dat ook wel eng vinden als de basis al niet helemaal goed is. Dan heb je kans dat je nog sneller uit elkaar groeit. Dat zou dan althans m'n angst zijn

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:44

Ik ben ook vooral benieuwd waarom je ouders deze boerderij gekocht hebben terwijl ze zelf niets met paarden hebben?
Fulltime studie, een baan ernaast en een pp willen runnen. Ben bang dat je je relatie dan al af kan schrijven omdat er dan weinig tijd voor elkaar overblijft.
En zoals andere zeggen, denk je niet dat je het een beetje onderschat?
Mocht je pension klanten aannemen is een mest/voer schema wel handig. Dat zou je al iets meer ruimte kunnen geven.

Mijn vriend woont op een uur rijden van mij. We werken allebei fulltime, hij alleen avonddiensten en ik overdag. Dus we kunnen elkaar alleen in het weekend zien. Maar goed het huishouden gaat ook door en ik heb nog mijn huisdieren. Dat maakt het soms wel lastig en hou je ook in het weekend minder tijd over voor elkaar. Even langs gaan of zomaar een nachtje bij elkaar slapen zit er niet in. dus vergis je er vooral niet in. 1,5 tot 2 uur reistijd is pittig.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:32

Ik denk dat je over een paar dingen moet nadenken, wil je in de stad wonen of meer buitenaf? En wat wil je vriend? En dan iets breder kijken dan bij jouw ouders gaan wonen of niet. Ik kan me voorstellen dat je vriend dat niet ziet zitten. Maar wellicht is het mogelijk om dichtbij je ouders iets te vinden waar jullie beiden wel blij van worden.

Een pp runnen. Omdat het leuk is? Of om geld te verdienen? In het laatste geval zou ik beginnen met een kostenberekening te maken. Zo te zien moet je flink investeren om het in de winter ook een paradijs te laten zijn. Hoeveel uur ga je er per dag in steken en hoeveel geld? En hoeveel moet een pensionpaard op brengen om er wat aan te verdienen? Als je het voor de leuk doet zou ik ook berekenen wat voor kosten je er aan hebt om het werkbaar te krijgen. Dan bedoel ik niet de leuke dingen als aankleding/voerplekken opleuken etc maar puur het werk aan de grond, schuilstal, omheining. Iemand stelde de vraag al, willen je ouders uberhaupt wel allemaal vreemd volk over de vloer? Daar gaat je rust! :D :D

En ik lees een aantal keer iets over geld. Is dat een motivator om terug naar je ouders te gaan? Omdat je de geldzorgen zat bent? Is dan terug gaan naar je ouders de enige optie om meer geld te hebben? Ik neem aan dat jullie opleidingen ooit stoppen en dat er in de toekomst meer geld in het laatje gaat komen. Kun je daar op wachten? Of trek je dat niet meer?

Als je teruggaat naar je ouders ben je je zelfstandigheid kwijt. Ik zou dat niet willen, maar misschien zit jij daar anders in?

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-24 10:53

Bedankt voor alle reacties! Ik beantwoord even wat vaker benoemde vragen.

1. Mijn ouders hebben deze boerderij gekozen ivm de ligging, het huis, de praktijkruimte en b&b, het erf ed. De pp zat er al op!
2. Als ik een proefperiode zou draaien, zou ik nog geen paard aan schaffen.
3. Ik doe geen fulltime opleiding. Ik heb 1x in de maand op de maandag les. Daarnaast zou ik nog een cursus willen doen, wat 1 dag in de week les is.
4. Mijn inkomsten zou ik halen uit: de pp, mijn praktijk en een baan in het dorp of ergens rondom.
5. Runnen in een groot woord, maar heb het even zo genoemd. Ik wil 1 paard van mezelf en nog 2/3 pensionklanten. Dan is het wel echt de bedoeling dat we het samen doen qua mesten en voeren. Daarnaast kunnen en willen mijn ouders me echt wel helpen als ik dit vraag.
6. Mijn ouders vinden het geen probleem of ik er nou alleen woon of samen met mijn vriend of met mijn gezien. Ze zouden het oprecht alleen maar heel erg gezellig vinden. Mijn moeder kan niet wachten tot ik een kleine heb en ze erop kan passen haha. Bemoeien doen ze ook niet. Daarnaast woont mijn broertje met schoonzusje nu al 2 jaar bij ze in huis. Dus ik weet oprecht dat ze het niet erg vinden. Ze zijn van hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Mijn oma zal ook heel vaak op de boerderij aanwezig zijn.
7. Ik zou (als dit qua wetten en regels ed kan) de schuilstal wat groter willen maken en daar een soort mini kantine willen maken. De pp zit aan de achterkant van het huis, dus ip zouden mijn ouders geen last hebben van pensionklanten.
8. De pp staat in principe al, al moet er voor de winter nog wel het eea worden gedaan! Maar mijn vader is al bezig met een plan maken hiervoor. Met de financiën komt het qua dat betreft wel goed!
9. Ik zou eerst gwn bij hun in huis zitten, maar uiteindelijk lijkt het me leuk om een soort tiny house of iets neer te zetten op het terrein. Maar dat is afhankelijk van hoe lang ik bij ze op het erf blijf wonen of dat ik uiteindelijk in de omgeving ga wonen.
10. Het hoeft niet perse winstgevend te zijn, maar er inkomsten uithalen door er andere bij te laten staan is op zijn minst fijn. Daarnaast lijkt het me ook gezellig. Ik zou wel goed kijken wie ik erbij laat!
11. Wij hebben ook zoiets: als het goed komt, komt het goed en horen we bij elkaar. Als dat niet zo is, dan merken we dat ook. We zouden elkaar nooit aan het lijntje houden en gunnen elkaar het beste!
12. Als ze dit huis niet hadden gekocht, was ik sws bij mijn vriend blijven wonen. Maar dit is een enorme kans voor mij.
13. Mijn vriend houdt enorm van de natuur, wandelen en dieren. Als hij bij me is zou hij me zeker weten helpen. Hij heeft ook vrijwilligerswerk gedaan op een (kinder)boerderij. Daarnaast ging hij wel eens mee naar stal en hielp me dan met de klusjes en ging poetsen. Als ik op buitenrit ging ging hij mee hardlopen of fietsen of we gingen samen wandelen met mijn paard.
We zouden later ook graag zo willen wonen. Daarom zeg ik, wie weet komt hij uiteindelijk wel bij me wonen.
14. Mijn vriend zijn studie duurt nog 2 jaar. Dus op het moment dat ik bij hun zou intrekken nog iets minder dan 1,5 jaar.
15. Mijn ouders hebben dit huis niet gekozen zodat ik weer thuis ga wonen. Ze zullen me ook nooit ergens toe dwingen of schuldig laten voelen!
16. Ik snap dat dit voor mijn vriend raar is en zomaar uit de lucht komt vallen. Daar hebben we wel over gepraat. Hij zegt ook dat hij me niet in de weg wilt zitten. Dat ik mijn droom moet volgen en dat hij niet degene wilt zijn die ik kwalijk kan nemen als ik niet ga.
17. Geld is echt niet mijn enige mativator. De grootste motivator is de ruimte, vrijheid en de dieren!
18. Mijn zelfstandigheid raak ik niet kwijt. Ik help ook altijd mee in het huis als ik bij mijn ouders ben/ toen ik nog thuis woonde. Ik mag volledig mijn eigen ding doen, heb ik altijd gemogen.
19. Het is wel de bedoeling dat de pensionklanten echt aan de paardenkant blijven en niet naar de rest van het terrein gaan.
20. Ik vind het lastig precies te verwachten wat een pp inhoudt en ik wil er ook niet ingaan en dan na een paar maanden zeggen: wat heb ik mezelf aangedaan.
Daarom ben ik nu heel veel onderzoek aan het doen. Ik kijk op youtube mensen die een pp hebben en ik vraag veel rond hier op Bokt en op Facebook. Ik wil wel echt een beeld hebben hoe het in zijn werk gaat. Daarnaast wil ik met de huidige eigenaren praten. Hoe doen zij dit? Waar halen ze hun hooi vandaan? Wat doen ze met de mest? Wat zijn zij kwijt aan kosten oer maand? Ga zo maar door. Zodat ik een realistisch beeld krijg!

Iig super bedankt voor alle reacties! Dit heeft me erg veel denkwerk gegeven haha ❤️
Laatst bijgewerkt door Loentje99 op 28-06-24 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Loentje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-24 10:54

capopjekop schreef:
Ik zou dat ook wel eng vinden als de basis al niet helemaal goed is. Dan heb je kans dat je nog sneller uit elkaar groeit. Dat zou dan althans m'n angst zijn

Dat snap ik, alleen is dit geen reden om bij elkaar te blijven… Je blijft bij elkaar omdat je een leven voor je ziet en van elkaar houdt en niet uit angst om elkaar te verliezen ❤️