Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Waarom zou het gewicht van de gaasrol (de complete sleep dus eigenlijk, en om hoeveel gewicht gaat het dan? 25 kg lichter dan een dichte rol? Op - naar schatting - 300 kg totaal gewicht of zo?) iets te maken hebben met het gewicht van de trekker?
Klein lesje natuurkunde: de trekker beweegt horizontaal, gewicht drukt verticaal. Het één heeft totaal geen invloed op het andere, beide krachten staat haaks op elkaar.
Met een gaasrol krijg je een mooie kruimelige bovenlaag. Met een dichte rol of een buizenrol, rol je de bodem letterlijk aan. Ik denk dat je het eerste wilt, en niet het tweede.
Lightninggg schreef:Belangrijke vraag: is het voor een buitenbak of voornamelijk voor een binnenbak ?
Ik heb namelijk een gaasrol en bij een beetje nattere bodem loopt die helemaal vast. Zand komt dan in de rol vast te zitten. Gevolg is dus dat ik al vanaf oktober niet meer heb kunnen slepen
Poekkie schreef:Ik weet niet goed hoe tapijtsnippers werkt maar is dat vergelijkbaar als geopad? Vlokken gemengd tussen zand?
In dat geval had ik met een gewone sleep dat de vlokken als 1 grote stapel bijeen klitten. Ik heb een open rol en ver uiteenstaande pinnen moeten kopen om dat te voorkomen, heb nu type drillmaster.
pol013 schreef:Mag ik een aanvullende vraag stellen in dezelfde categorie.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n sleep? Met pinnen en een strijkplaat?
https://www.marktplaats.nl/v/zakelijke- ... initractor
Voor een zandbodem of een zandbodem met vezels?
Ik zie grofweg 3 typen bakslepen. Met van die harktandjes en dan een rool. Met pinnen en een plaat of een weidesleep.
De eerste en laatste categorie is maar matig geslaagd voor een buitenzandbodem die afhankelijk van het weer mul is of juist heel nat. Dan is hij te mul of te vast voor dat type sleep. Dus ik ben heel geïnteresseerd in de middelste optie.
newt schreef:Wij hebben een soortgelijke sleep met open rol,
Ik zou in een vervolg kiezen voor een sleep met gesloten rol. Alhoewel ik super tevreden ben over de combinatie! In ons situatie waarbij de sleep veel gebruikt wordt bij een natte buitenbak blijft er vaak zand zitten in de rol. Het is niet iets wat het slepen tegen houdt om goed en correct te vlakken of slepen, maar zorgt wel voor veel zand verplaatsing naar de standplaats van de sleep.
[ [url=m/mvhdLo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gebruikers op dit forum: Erpel, karinmanon, lazy en 60 bezoekers