Van het weekend kwam ik een gek plekje tegen in de wei van mijn paard. Het lijkt alsof het gewoon dood/verdroogd gras is maar de hele plek is ook echt een stuk warmer als het gras dat er wel gezond uit ziet. Ik kan helaas online er niks over vinden, weet hier misschien iemand wat het is?
Zou het daardoor ook zo warm kunnen zijn dan? Wei was de 24 uur hiervoor dicht dus lijkt me toch niet dat dat dan al die tijd zo warm blijft? Of vestigen bacteriën zich graag op zo'n plek?
Heeft niks met bacterien te maken. Levend gras verdampt water vanuit de bladeren, en is dus koeler dan een dood stukje. Daarom is een groene tuin ook koeler dan een bestrate tuin.
Bij ons zijn het engerlingen of emelten. We dachten eerst ook plasplekken van de paarden maar die hebben we al een paar jaar niet meer en die plekken komen elk voorjaar/zomer terug.
Ja ik ga ook voor larven die de wortels van je gras opeten. En de reden dat het warmer is, is omdat de aarde meer warmte op kan nemen denk ik omdat er geen gras meer is.
Bedankt! Ik weet nog dat we 2 jaar geleden enorm veel plekjes in de tuin hadden en dat waren inderdaad die beestjes, kan goed dat ze nu dus hier zitten. Morgen in daglicht maar eens goed inspecteren en eventueel meteen afzetten en bestrijden