Schuifdeuren stalgebouw

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24604
Geregistreerd: 12-04-02

Schuifdeuren stalgebouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 16:42

Wij zijn aan het kijken om de achterdeur van ons stalgebouw te laten vervangen. Dit zijn nu openslaande deuren en we willen een schuifdeur met tot halverwege planken en de andere helft glas voor de lichtinval.


Afbeelding

Dit idee

Wat voor deur hebben jullie erin zitten en heeft het glas ook nadelen, zoals warmte in de zomer die binnenkomt, paarden die er doorheen denken te kunnen etc.

Utixo

Berichten: 6683
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:36

Ik vind schuifdeuren vele malen fijner dan klapdeuren, vooral ivm de wind. Ze zijn veel meewerkender. En ik vind het altijd wat klusser ogen/klinken, maar dat is puur gevoel. Wel zorgen dat de rails goed schoon blijft!

Ik heb overigens kleine raampjes ipv 1 groot raam, maar mocht het echt te warm worden kun je er altijd nog zonwerende folie op plakken, daar zou ik het niet voor laten.

paars

Berichten: 5999
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Schuifdeuren stalgebouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:00

Je zou Kirrr eens kunnen polsen: die heeft zoiets. Nog niet lang maar mss heb je iets aan haar ervaringen.

tamary

Berichten: 29602
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Schuifdeuren stalgebouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:17

Zon op de ramen kan warm worden, maar dat is eigenlijk enkel problematisch bij middagzon in de zomer.
Er doorheen willen moet je wel heel schone ramen voor hebben, anders is er toch een barriere te zien. Maak je je er zorgen over, dan zijn er zat mogelijkheden qua melkglas, zonwerend folie/decofolie, etc. om licht binnen te laten zonder warmte/daar kan ik doorheen ideeen.