Mijn paard staat al jaren 24/7 buiten. Nu sinds augustus in een grote groep en zonder teveel op de details in te gaan is de conclusie gewoon dat hij het echt niet goed doet. Ik hou hem slecht op gewicht, hij is slap en traag, ik twijfel of hij wel voldoende ligt en voldoende aan de ruif komt en hij zit nog steeds onder de wondjes. Kortom, het voelt niet goed hoe hij nu staat en ik ben op zoek naar een alternatief.
Maar wat dan? Ik weet dat hij het in een klein rustig groepje met goede omstandigheden super kan doen 24/7 buiten en daar gelukkig is. Ik ben hier alleen al lang naar op zoek en het is er gewoon niet in de omgeving dat aan mijn wensen voldoet. Wat er dan nog over blijft zijn plekken waar ze vrij veel op stal staan (voor mijn begrip

Ik ben niet perse geïnteresseerd in verhalen van mensen die hun paard altijd al op zulke manier hebben staan, want ik geloof dat paarden gewoonte dieren zijn en ze bijna allemaal zich wel 'neerleggen' met de situatie waarin ze geplaatst worden. Maar zijn er mensen die dezelfde overgang hebben gemaakt. Hoe heeft je paard dit opgepakt? Heb je verschil gemerkt in het gedrag van je paard? Hoe voelde dit voor jezelf om die keuze te maken?