Hoeveel tijd besteed je aan je paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15462
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:04

Ik kom elke dag even kijken bij haar. Poets wat en longeer zo´n 2 keer per week. Ze is nog 3,5 dus werken is nog niet echt aan de orde. Ik krijg 1 keer per week rijles van een uur.
Door mijn studie besteed ik op dit moment te weinig tijd aan haar, studie gaat vaak voor. Wel jammer, maar het wordt straks weer langer licht!!!Hoi, hoi (ik heb geen verlichte buitenbak).

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:08

uur of 12 in de week

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:14

Poeh, ik zou echt niet weten hoeveel uur.. 's ochtends even kijken of het nog allemaal leeft. 's middags voeren en buiten zetten. Dan de stal uitmesten. Poetsen, rijden. Ik denk dat ik per dag zo'n uhm een uurtje of 3 - 4, soms wat langer (van 's ochtends tot 's avonds), soms wat korter. Ik denk dat ik makkelijk, echt makkelijk aan de 20 uur per week kom.
Btw, onze paarden staan thuis. Dus zelf voeren, buiten zetten, stal uitdoen, de boel bijhouden, enz.

* von gaat het eens voor de lol bijhouden vanaf morgen *LOL* *

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 07:54

Ik rij 6 dagen in de week. As ik rijd is dat minstens een uur. Met buitenrijden ben ik minstens 1,5 ur weg. Met de totale verzorging van mijn paard ben ik dan per dag ook nog minstens een uur bezig, en dan komt de tijd er nog eens bij dat ik alles schoonmaak (beenbeschermers en zadel etc.)
Als ik minder tijd heb, besteed ik hem of uit, of ik geef hem een rustig dagje. Dat betekent dan dat hij mag spelen aan de longe of dat ik een klein stapritje maak. Ook op een rustdag loopt hij dus zeker een half uurtje. Hij staat nooit stil. Dat kan ik mezef gewoon niet veroorloven. Of het moet midden in de zomer zijn, en hij staat een hele dag op het land, dan heeft hij wel genoeg beweging gehad dat ik de volgende dag gewoon weer erop kan stappen. Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:27

minimaal 2 uur per dag door de week en in het weekend minimaal 4 uur per dag en ik rijd niet.....

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:59

Iedere dag ben ik bij mijn paard.
Ik ben minimaal twee uur bezig, en als ik vrij ben dan ben ik er langer.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:36

ik ga elke dag 2x
sóchtends voer ik ze dan ga ik poetsen uitmesten
laat ik ze even los
onder tussen is het alweer in de middag
dan geef ik ze kuilgras
dan poets ik nog een keertje zodat ze schoon op stal staan

en tussen door komt dan de verzorgster die mijn paard rijdt

en dan sávonds ga ik alleen even voeren

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:13

ik ga gemiddeld drie keer per week. Zowieso altijd zaterdag en zondag, en dan ga ik ook de hele dag. Vooral als ik een buitenrit maak, maar in de bak ben ik meestal ook wel 2/3 ur bezig.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:43

Ik ga 6 dagen per week, want 1 dag per week rijdt m'n vader hem. Ben toch wel 2.5 uur bezig zo elke dag. Alleen als m'n paardje een rustdag heeft wat korter, dan zet ik hem in de bak met een ander paard (lekker spelen) en jaag ze wat op. De tijd dat ze er dan nog in staan kan ik dan gebruiken voor z'n stal te doen en het leer te onderhouden etc.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:45

pff hoeveel uur is een goede vraag...
het verschitlt, ben er zeker per dag 2 uur.. maar als ik vrij ben zit er zo een dag Lachen

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:48

hangt er ook een beetje vanaf hoeveel uren er uitvallen van school *LOL*
maar gemiddeld van ma t/m vrijdag toch 2,5 uur (rijden, mesten, poetsen)
op zaterdag meestal een uurtje --> uit m'n werk om 7 uur.
en op zondag van ehm.. half 11 tot nou ja, half 4 dus 5 uur.
dus ongeveer 18.5 uur per week..

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:38

ik ga als het kan iedere dag en anders 6 dagen per week, dan ga ik rijden enz. en meestal mest mijn moeder uit als ik aan het poetsen ben (scheelt weer tijd als we naar de manege gaan) dus meestal zo`n 2 1/2 uur per dag denk ik en soms langer en soms korter..

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:41

Brenda is dan wel mijn verzorgpony en hoef niet elke dag te komen (mag wel) maar ik ben dr nu ongeveer 5 dagen in de week te vinden en dan ben ik er van zo'n 1 a 2 uur s'middags tot 5 a 6 uur.

dus meestal 3-5 uur.

Dus zo'n 20 uur in de week.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:00

momenteel werk ik maar 3 dagen dus ben ik 4 dagen in de week te vinden bij mijn verzorgpaarden. Vaak een hele dag of alleen de middag. De eigenaar zit daar echt iedere dag, maar dat is een man van ruim 70, die heeft dus ook alleen nog maar de paarden maar hij vind het duidelijk heel gezellig als ik er ook ben Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:09

Ik heb mijn 4 paarden thuis staan.

Rij er zelf 2, de ander is nog een veulentje en weer de ander rijden mijn zusjes.

Rijden doe ik 6 keer per week (x2 dan), daar ben ik ongeveer zo'n 12 uur mee bezig. (zonder wedstrijden gerekend).
Ik doe 2 stallen, dat is 4 uur per week ongeveer.
Ik voer ze en zet ze in de wei.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:13

Ik ga iedere dag naar Solide en dan minstens een uur per dag. Nu het langer licht is ben ik er nog meer te vinden. Ik vind dat ze een dosis aandacht nodig heeft en ben altijd graag in de stal en in haar buurt. Op de dagen dat ik kan rijden (toch zeker minstens 4x in de week) ben ik er toch al snel 4 uur te vinden. Dat is dan inclusief het voeren die dag enz. Ik neem haar ook regelmatig mee voor een klein wandelingetje, lekker aan de hand.