Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Als de stal verder goed is zou ik er ook niet voor verhuizen! Inderdaad ,een veiligheidshalster aanschaffen dan, wel een dat goed past om schuurplekken te voorkomen. Die halsters zijn (of waren,ik heb er vorig jaar een gekocht) bij de Boerenbond te koop en niet duur.
Shadow0 schreef:Uiteindelijk kan de stalhouder beslissen om niet buiten te zetten... maar altijd een halster om vind ik vanuit paardenwelzijn toch echt niet wenselijk. Naast het risico voor vast komen te zitten, geeft het ook kans op schuurplekken of irritatie, en dan echt op een rotplek zoals achter de oren.
Als het verder een fijne plek is, zou ik er geen conflict om beginnen, maar zeker af en toe eens kijken of er geen ruimte is om toch het halster af te doen.
pluisje88 schreef:Als je gaat voor een veiligheidshalster koop dan wel een fatsoenlijke. Bij de meeste zijn de klittenbandjes zo slap dat je er geen paard aan naar de wei kunt brengen. Daar zullen ze kwaad om worden en terecht. Ik had altijd een zo goedkoop/dun mogelijk leren halster om. Die knappen sneller. Dat weidehalster kon ik elke dag uit de wei plukken na het rollen. Over een open erf een paard naar buiten brengen aan zo’n ding is echt geen aanrader.
Poekkie schreef:Bedoel je met dat laatste om er toch steeds terug over te beginnen? Als je dat zo bedoelt zou ik dat echt afraden. Jij zou ook niet graag hebben dat een bijrijder of staleigenaar steeds terugkomt met hetzelfde ding waarover je steeds heel duidelijk bent geweest. Geeft alleen maar irritatie.
Shadow0 schreef:Poekkie schreef:Bedoel je met dat laatste om er toch steeds terug over te beginnen? Als je dat zo bedoelt zou ik dat echt afraden. Jij zou ook niet graag hebben dat een bijrijder of staleigenaar steeds terugkomt met hetzelfde ding waarover je steeds heel duidelijk bent geweest. Geeft alleen maar irritatie.
Ja, ik bedoel dat je er inderdaad af en toe weer opnieuw over begint, en dat je dan probeert of er niet toch een mogelijkheid is om het te veranderen. Niet wekelijks, dat levert inderdaad niet veel op behalve irritatie, maar je mag echt opkomen voor je paard en wat voor jou belangrijk is, ook als de stalhouder dat nog niet ziet zitten. Veranderingen komen meestal niet door het meteen op te geven en nooit meer iets te zeggen.
En je kunt daarin beleefd blijven en constructief en toch je voorkeur uitspreken.
Daphne__ schreef:Kun je niks aan doen.
Maar ik zou zsm een andere stal zoeken. Want leuk dat de stalhouder gemak wil, maar als paard 's ochtends dood ligt, dan is het niet zijn probleem.
Op het moment dat gemak voor de stalhouder, het leven van mijn paard in gevaar brengt, ben ik weg.