hoe minitractor beveiligen tegen diefstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Griet35A
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-10-23

hoe minitractor beveiligen tegen diefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 10:35

Hoi
Wij hebben een minitractor aangekocht en deze zal meestal onder een afdak op de weide staan. deze weide is toch wat afgelegen en ik heb toch wel schrik voor diefstal (we hebben wel een diefstalverzekering, maar zou het zonde vinden als hij zou gestolen worden). Hoe beveiligen jullie jullie tractor extra?

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: hoe minitractor beveiligen tegen diefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:39

Ik betwijfel of een buiten onder een afdak geparkeerde minitractor verzekerd is - ik zou daar eerst je polis eens goed op nalezen. Dat als eerste.

Je zou er standaard een wielklem op kunnen zetten, maar - een beetje afhankelijk van hoe groot die tractor is - sjort een beetje dief zo'n ding ook mét wielklem op een aanhanger. Kwestie van een goede elektrische lier hebben.

Als je afdak goed geconstrueerd/gefundeerd is, zou je kunnen kijken of er aan je tractor een bruikbare constructie is waar je een zware ketting doorheen kunt halen en die dan om een paal van je afdak.

Kendra

Berichten: 8733
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:43

Een diefstalverzekering geldt vaak alleen maar als jij je tractor achter 'slot en grendel' hebt staan.
Ik weet niet of je een hek of een soort van slagboom met slot kunt maken waar je tractor achter kan?
Alternatief is een gps-tracker (geen beveiliging tegen diefstal, maar zo kun je 'em wel terugvinden) of een start-onderbreker.

YvonneV
Berichten: 8784
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:31

Ibbel schreef:
Als je afdak goed geconstrueerd/gefundeerd is, zou je kunnen kijken of er aan je tractor een bruikbare constructie is waar je een zware ketting doorheen kunt halen en die dan om een paal van je afdak.

Een beetje dief heeft tegenwoordig een slijptol op accu en dan is die ketting ook zo door.

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: hoe minitractor beveiligen tegen diefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:51

Sporen van braak zijn wel belangrijk stuk van inderdaad gestolen bewijs voor een verzekering. Dus ja slot op je hek (en draai 1 scharnier om zodat ze niet het hek er uit tillen) en slot om trekker vast aan iets wat vast zit aan/in de grond.
En zet dat ding goed uit het zicht van alle hoeken vanaf de openbare weg/buitenlangs de omheining.

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: hoe minitractor beveiligen tegen diefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:57

Zorg in ieder geval dat je ergens een goede tracker plaatst want mits je hem niet in een goed afgesloten iets hebt staan is hij zo foetsie en verzekering keert dan echt niet uit.