Paard en kinderwens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 07:43

Ik vind het een idioot voorstel, sorry. Wel heel goed bedoelt natuurlijk maar TS is geen klein kind of gehandicapte of iemand die twijfelt of een baby wel in hun leven past: ze wil sowieso voor een baby gaan. En is gewoon een volwassene die genoeg te doen heeft.

Je gaat toch geen kwartier bij een KDV geparkeerd staan met je babypop, ze denken dat je niet goed bent en laten je arresteren joh :=

Gewoon even een week-schema uitschrijven, zelf met gezond verstand bedenken of dit enigszins realistisch zal zijn met een eventueel tegenspartelend / ontroostbaar kind. Desnoods plaats je het hier voor nog wat subtiele :') feedback. Als die baby er sowieso "moet" komen dan kan je met wat gezond verstand en een niet al te roze bril best een schema bedenken dat werkbaar is, zonder met een pop rond te gaan zeulen :P

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 08:01

Zo'n pop is inderdaad echt zwaar overdreven. Volgens mij zijn een paar dingen nodig en is TS daar al mee bezig:
-oplossing zoeken voor de tijd dat je tijdens en na je zwangerschap niet in staat bent om voor je paard te zorgen
-financieel uitzoeken
-van te voren met partner bespreken hoe hobbies te combineren
-uitzoeken ouderschapsverlof
-uitzoeken verlof vader (kan tegenwoordig nog 6 weken extra opnemen tegen 70% via het uwv)
-plan B wanneer oppas wegvalt

Verder is het toch maar speculeren en afwachten hoe het gaat. Volgens mij is een eerste kindje, makkelijk of moeilijk, echt niet van te voren in te schatten en vind je je weg gedurende die tijd wel.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 11:03

Zonnetje81 schreef:
Ibbel schreef:
Er zijn levensechte babypoppen, voor medische doeleinden. Met name als 'proefkind' bij gehandicapten met een kinderwens.

:')
Doe even normaal dit is helemaal bokt spoort niet

Nou dit ja

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 11:05

Van mij mag dat de toekomst wel worden, maar in dit geval wel echt ver gezocht en doorgeslagen hoor jongens! Of raad je dat ook aan aan iedereen (vrienden familie etc) die een kinderwens heeft?

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 12:08

Dit topic is toch al helemaal uit de hand gelopen. Mijn god… eerst was het vermakelijk, nu al bijna ziekelijk te noemen voor mijn smaak. -O-

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 12:30

Je kan verschillende schema’s maken en een waslijst met afspraken. En dan snoeihard ingehaald worden door de realiteit.
Een hele zware bevalling waar moeder maanden van moet herstellen.
Een niet gezond kind.
Een huil baby.
Een relatie die klapt omdat de droom niet uitkomt.
Het leven past wonderbaarlijk vaak niet in een schema.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:38

Dat hou je sowieso :j

Maar dat neemt niet weg dat een realistisch schema maken wel véél verstandiger is om van tevoren te realiseren, dan een totaal ongeschikte situatie zo maar te laten en te denken "ach we zien wel".

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:00

pmarena schreef:
Dat hou je sowieso :j

Maar dat neemt niet weg dat een realistisch schema maken wel véél verstandiger is om van tevoren te realiseren, dan een totaal ongeschikte situatie zo maar te laten en te denken "ach we zien wel".


Eens. Je kunt niet alles overzien van te voren maar het enige dat je kunt doen, is je zo goed mogelijk voorbereiden op voorhand toch? Dat geldt voor iedere ouder.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:04

Je kan niet alles voorspellen ook niet in de ideale situatie. En als het zover is dan pas je vanzelf je leven erop aan. Soms vallen dingen tegen en soms vallen dingen mee.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:11

Ik denk dat het sowieso van te voren niet helemaal in te voelen is wat het inhoudt om

-als je kindje slaapt, de deur niet uit te kunnen,
-je gevoel qua hechting en verlangen dicht bij het kindje te blijven, in het begin vooral,
-de hoeveelheid energie die het allemaal kost.

Ik denk dan ook dat er wellicht hier of daar wensen moeten worden bijgesteld, en dat gebeurt dan vaak gaandeweg, al doende ervaar je wat haalbaar is, en wat voor iedereen het beste gaat zijn.

Als voorbeeld voor het ervaren van het ‘hebben van een kind’ wordt ook wel eens aangeraden twee weken lang een geit overal mee heen te nemen :Y)
Naar de supermarkt enzo _O-

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:29

Marigold schreef:
Als voorbeeld voor het ervaren van het ‘hebben van een kind’ wordt ook wel eens aangeraden twee weken lang een geit overal mee heen te nemen :Y)
Naar de supermarkt enzo _O-

Cool, in de supermarkt zo'n klein winkelwagentje aan de geit binden. Dat gaat denk ik wel overeenkomen met een kleine 2 jarig racemonster met zo'n klein winkelwagentje . :D

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:01

pmarena schreef:
Je gaat toch geen kwartier bij een KDV geparkeerd staan met je babypop, ze denken dat je niet goed bent en laten je arresteren joh :=


_O-

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:11

@ts: ik vind het juist hartstikke goed dat je na probeert te denken over hoe je van te voren zoveel mogelijk te voorziene issues probeert op te vangen. Dat zouden meer mensen mogen doen.

Ik heb geen tips voor je om een haalbaar schema te maken, enkel food for thought. Om de voorziene dingen allemaal al in 24 uur te krijgen (en daarbij gelukkig te blijven) klinkt het voor mij niet haalbaar, laat staan de onvoorziene dingen die op je pad komen met paarden en kinderen. Ik denk zelf dat je er dan toch niet aan ontkomt om minder leuke keuzes te moeten maken. Ik denk ook dat een bijrijder of een oppas moeder niet iets is wat je als een gegeven krijgt. Want wat als de bijrijder stopt, je moeder ziek wordt of het toch teveel wordt (ik noem maar wat), het klinkt niet alsof er ruimte is dat dat weg kan vallen.

123_456
Berichten: 95
Geregistreerd: 15-11-23

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:00

Nee, ik raad zeker niet aan kennissen aan om een bedacht schema in het echt uit te proberen. Maar dit is wel een bijzonder topic. Vandaar een bijzondere oplossing.
Mijn kennissen houden er niet zulke strakke voorwaarden op na. De meeste hebben ook geen paard. En zijn over het algemeen wat meer tot compromissen bereid. En gaan er niet vanuit dat een oma helpt omdat ze graag oma wil worden.

Een kind vraagt om flexibiliteit. Ik heb er zelf 2, dus ik weet waar ik over praat. TS komt over alsof ze heel veel wil, en maar weinig tot niets wil opgeven/loslaten.
Dan kunnen onconventionele oplossingen soms voor inzicht zorgen.
En natuurlijk kan het dat TS zich niet altijd even handig uitdrukt en dat het allemaal wat minder statisch is als ze schrijft. Maar ja, het is en blijft een forum. Daar moet je het doen wat iemand schrijft.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:11

Ik denk dat het al veel helpt om nu al deze reacties te zien van mensen die aangeven dat het vooruitzicht van zowel kind + behoorlijk wat uren werken + paard niet zo heel rooskleurig lijkt. Dan kan TS toch een beetje wennen aan het idee dat (zeker in het begin) minder uren werken / paard in volpension wellicht toch een betere optie kan zijn.

Het zaadje is in ieder geval gezaaid om er over na te denken wat hierin eventueel de mogelijkheden zouden kunnen zijn en daar nu bij je volle verstand rustig over nadenken is véél comfortabeler dan wanneer je wallen op je sokken hangen en je van ellende niet weet waar je het zoeken moet met je babietje...... wat misschien wel helemaal niet gaat gebeuren hoor.

Maar voorkomen is beter dan genezen want die babytijd kan je niet over doen en het is wel zonde als dat ene grote stress-ellende wordt omdat je niet goed voorbereid was.

DuoPenotti

Berichten: 29504
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:14

Maar zover ik weet staat paard in vol pension maar voert deze te weinig. Net als voorgaande.
Of ik heb het verkeerd begrepen.
Dus een andere stal zoeken zal de oplossing niet zijn.
En dat is wel jammer.
Want dat zou veel druk wegnemen

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:19

Wel als je een stal uitkiest die wel genoeg voert ;)

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:20

Of leuke stalgenoten vinden die het een dag voor je over willen nemen.

DuoPenotti

Berichten: 29504
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:23

Die blijken er in de buurt niet te bestaan. Lees de topics maar door.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:25

Maar alleen dat voeren duurt 15 min per dag. Geloof niet dat het daarop allemaal vast gaat lopen.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:26

manzano schreef:
Maar alleen dat voeren duurt 15 min per dag. Geloof niet dat het daarop allemaal vast gaat lopen.

Daar gaat het al 16 pagina's over :=

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:27

Kabayo schreef:
manzano schreef:
Maar alleen dat voeren duurt 15 min per dag. Geloof niet dat het daarop allemaal vast gaat lopen.

Daar gaat het al 16 pagina's over :=


Ja heel bijzonder.... Volgens mij moet je ook geen hond hebben als ik dit topic lees....

DuoPenotti

Berichten: 29504
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:34

manzano schreef:
Maar alleen dat voeren duurt 15 min per dag. Geloof niet dat het daarop allemaal vast gaat lopen.

Dat zou ik ook zeggen...

Maar goed we lezen alleen wat ts schrijft. En schrift komt wel vaker anders over.
Hoe dan ook hoop ik dat ze het gaat lukken.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:38

TS geeft zelf in de OP aan vriend het niet ziet zitten als hij een uur de baby heeft eind van de dag als TS wil gaan voeren. Ze geeft aan dat er niet alleen hooi maar ook bietenpulp gevoerd moet worden. En met baby erbij duurt vaak ineens niets meer maar een kwartiertje :=

Tja tenzij je extreme mazzel hebt dat je baby na het afhalen bij het KDV heel zoetjes gaat liggen slapen en je de auto naast de stal kan zetten zodat je baby er niet uit hoeft te halen := Of dat je het geen probleem vindt als kind in de auto om je ligt te krijsen / huilen / jammeren terwijl jij bij paard bezig bent.....

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:40

DuoPenotti schreef:
manzano schreef:
Maar alleen dat voeren duurt 15 min per dag. Geloof niet dat het daarop allemaal vast gaat lopen.

Dat zou ik ook zeggen...

Maar goed we lezen alleen wat ts schrijft. En schrift komt wel vaker anders over.
Hoe dan ook hoop ik dat ze het gaat lukken.


Dat is niet helemaal zo want er worden ook allerlei dingen uit andere topics bij gehaald die kennelijk helemaal niet meer aan de orde zijn en daar gaan veel mensen ook steeds maar op door.

Maar de info is idd wel steeds verwarrend.
Laatst bijgewerkt door manzano op 23-03-24 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt