Subli; is dat goed voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:56

Toen ik in Oktober 2002 hierheen verhuisde moest ik verplicht over op subli, ik was bang dat dit fout zou gaan omdat ik 2 paarden heb die niet tegen voersverandering kunnen maar geen enkel probleem gehad.
Dat er in Subli veel eiwitten zitten weet ik niets van, Kevin krijgt van te veel eiwit nl. dikke benen en ontploffingsgevaar Haha! maar hier nog nooit last van gehad hoor, ligt er denk ik ook wel aan hoe je voert.
Kevin en Mozart staan op subli basisbrok met muesli met kruiden (werken beide niet of nauwelijks) Freddy, Mambo en Lorenzo krijgen een beetje Subli ponybrok en muesli met kruiden en Eirian is hoogdrachtig, zij krijgt Subli merriebrok met muesli met kruiden, ze doen het er allemaal perfect op hoor OK dan! O ja, voor tussendoor heb ik ook nog Subli slobber.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:26

De paarden die weinig doen, krijgen bij ons de basisbrok, als er eentje thusi getrained wordt krijgt die sport- of prestatiebrok. Het bevalt prima, en we gebruiken het vaak in combinatie met luzerne van Hartog.

De snoepjes van Subli vinden ze trouwens ook lekker Vingers aflikken Ze zijn alleen erg hard en glad en rond....

Miepmiept
Berichten: 2038
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:40

Mij bevalt Subli ook goed en aangezien ik voor andere merken toch wel een heel eind moet rijden is het ook het handigst. Nooit ergenst last van gehad..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:42

Kiamyd schreef:
Bij ons op stal voeren ze allemaal subli basisbrok, en ik heb er nog niemand over horen klagen.

Bij mij op stal ook een aantal en ook de muesli.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:49

Mijn verzorgpaarden krijgen ook Subli.. maar ook wel eens wat anders. Wisselt wel eens. Zien er perfect uit.
Nu krijgen ze geloof ik, sportbrok. Die beestjes lopen 1 a 2 per week recreatief. Da's dan toch niet nodig? Basisbrok is toch ook goed?

Dinsdag komt mijn ijslander en die mag niet veel eiwit.. die zal die brokken dan ook krijgen. Zou dat kunnen?

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:01

voer al jaren alleen subli( zolang subli er al is, daarvoor welkoops die toen nog aceco heette eigen merk brok)
gebruik de basisbrok en de merriebrok op moment
al mijn paarden doen het er goed op en geen problemen mee
voor de rest heb ik ook wel eens de slobber gehad ,de muesli,de sportbrok en de ponybasisbrok toen we nog een fjord en tinker hadden
van teveel eiwitten heb ik nooit iets gemerkt een van de paarden krijgt bulten van eiwitten in hoge mate en heeft daar geen last van met subli.

naar mijn idee een goede prijsgunstige brok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:03

Ik geef zelf voor tussen door wel eens muesli of slobber van Subli
En Kawa doet bijna een moord voor die slobber Lachen