Een lang gekoesterde meisjes droom lijkt in vervulling te (kunnen) gaan. Ik heb mijn vriend zover gekregen dat we naar een ander huis kijken, mét grond voor een paard.

Maar nu, we gaan dit weekend naar een eerste huis kijken. Heeft een achtertuin (inclusief weiland) van laten we zeggen 3.100 m2. Hierop staat ook een stal met 2 boxen gebouwd. Het komt nu allemaal dichterbij en ik zit vol vragen, veel informatie kan ik online vinden maar ben ook benieuwd naar de mening van bokkers.
Ten eerste moet ik voor mezelf natuurlijk echt zeker weten dat ik dit avontuur wil aangaan. Ik begrijp dat een paard aan huis hebben echt een levensstijl is. Het zal tijd kosten (maar hoeveel?) en uiteraard ook geld. Ik heb op dit moment geen eigen paard. Ik heb wel meerdere malen in m'n leven verzorgpony en paarden gehad. Is de stap naar een eigen paard dan groot?
Ik hoef geen gigantische kudde, maar zou 3.100m2 genoeg zijn voor een E-pony en A-pony bijvoorbeeld? Is de kudde daarmee groot genoeg?
En waaaar moet ik allemaal nog meer aan denken als ik met dit avontuur ga beginnen? Wat mag ik echt niet over het hoofd zien en waar mag ik me echt niet in vergissen qua tijd en geld? Ik hoor graag ervaringen!
Ik zou in dit geval nog een bak willen aanleggen. Ik moet weten hoe ik aan kuil en stro kom. Hoe ga ik m'n mest afvoeren en waar moet dat in de tussentijd opgeslagen worden? Een van de grootste nadelen van een paard aan huis is waarschijnlijk de beperking qua weekendjes weg/vakanties, is een oppas makkelijk geregeld?
Anyway, veel hersenspinsels dus. Ik hoor graag ervaringen, overwegingen, do's and don'ts.

(Misschien nog een kleine inkijk in mijn scenario: Ik ben 28 jaar, ik heb een eigen onderneming (waardoor vrij flexibel) met nog een kinderwens binnen nu en +- 4 jaar).