Stukken weide drassig - niet erop zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Stukken weide drassig - niet erop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:30

Een perceel met diepe kuilen waar je ook wel eens op zou kunnen willen gaan rijden is wel erg vervelend hoor. Daarom houden wij 1 stuk zo glad mogelijk. Om eventueel op te kunnen rijden. Voor als er een geblesseerd paard is. Voor als het vriest, dat ze daar kunnen lopen. Dat soort dingen. Het is erg prettig om een glad stuk tot je beschikking te houden :j

Als het nu glad is dan is het makkelijker glad te houden, dan weer glad te krijgen :)

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:35

Wees lief voor je gras, goede grasmat kost tijd, geld, kennis, maar kapot en ongewenste plantjes zijn er zo.
Met 5ha en maar 5 paarden zou je zat moeten hebben voor ook 1-2 snedes hooi van eigen land. Zal ook wel moeten, want zoveel lang gras krijgen ze niet op en dat verstikt je grasmat.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stukken weide drassig - niet erop zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 19:42

En niet voor nu, maar voor de toekomstige winters: is het een optie om een pad rondom te maken en dat te laten keren en dat te verbinden met je verharde uitloop? Dan hebben ze in de winters ook genoeg droge ruimte om te lopen en houd je je gras netjes. Zeker als je op zandgrond zit interessant.

MirandaMalik

Berichten: 9887
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:01

Daihyo schreef:
En niet voor nu, maar voor de toekomstige winters: is het een optie om een pad rondom te maken en dat te laten keren en dat te verbinden met je verharde uitloop? Dan hebben ze in de winters ook genoeg droge ruimte om te lopen en houd je je gras netjes. Zeker als je op zandgrond zit interessant.

Ja een track is ideaal, ik zit ook op zandgrond, bij mij is het trouwens helemaal niet drassig maar omdat ik een paar heb lopen die hoefbevangen gevoelig zijn en één stunter (lees stuntel) gaan ze rond deze tijd niet op het gras. Maar de track is altijd open en doordat het alleen gekeerd hoefde worden heb je lage kosten en een altijd droge track!