Slobber voeren zonder knoeien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Slobber voeren zonder knoeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 07:16

Mijn paard maakt altijd een zooi van slobber. De vaste voerbak heeft gaten, een emmer kiepte hij om in de vaste bak/ dan pakt hij de rand met zn tanden en ligt hij om/door de stal. Uit de emmer laten eten, dan sta ik in de vuurlinie en zit dan helemaal onder. Een flexibele voerbak gaat hij ook mee spelen in de voerbak(hengsels grijpt hij beet of de rand) en op de grond kiepte hij hem ook om. Een andere bak ophangen is geen optie. Ik las iets van in een band zetten, hoe kom ik daar aan? Slobber dikker maken is niet de oplossing, die gaat ook om. Een speciekuip dan pakt hij die beet en gaat daarmee aan de haal . Het is een clown wat dat betreft. Ik dacht misschien iets vastbinden aan de vaste voerbak? Losse voerbakken aan de staldeur kiepte hij er ook af en dan is het ook een puinzooi. Weten jullie nog iets?

Ik dacht er aan misschien op de grond kiepen maar dan eet hij t niet meer en aangezien er supplementen en psyllium in zit is dat geen optie... Iemand ervaring met iets?

Utixo

Berichten: 6584
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Slobber voeren zonder knoeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 07:24

Heerlijk dit soort beesten met humor!

Of toch erbij blijven zitten, of een hangbak kopen, en hier een touw of spanband omheen doen om hem vast te zetten. Heb je wel iets nodig waar je aan kunt knopen, een spijlenrek of dekenrek (alhoewel ik niet denk dat je bij zo'n clown dekens hebt hangen voor de stal). Bak ophangen, touw vastknopen, touw voor de bak langstrekken en touw aan de andere kant weer vastknopen.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 07:30

Hier een grote emmer met een band eraan, achter de oren langs en weer vast aan de emmer. Zit losjes zodat zijn neus gewoon net boven de emmer blijft ook als hij de emmer optilt.
Zo knoeit ie dus in de emmer en maakt ie er geen gigantische smeerboel van en weet ik zeker dat ie al z'n supplementen binnen krijgt.

Mijn paard krijgt geen emmers vol want anders gaat dit niet


In een autoband zetten kan helpen, die kan je op de vuilstort of bij een garage vaak wel krijgen.

Kan je zo n flexibele bak niet het handvat vastknopen aan de tralies bijvoorbeeld

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Slobber voeren zonder knoeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 07:57


Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 07:58

Utixo schreef:
Heerlijk dit soort beesten met humor!

Of toch erbij blijven zitten, of een hangbak kopen, en hier een touw of spanband omheen doen om hem vast te zetten. Heb je wel iets nodig waar je aan kunt knopen, een spijlenrek of dekenrek (alhoewel ik niet denk dat je bij zo'n clown dekens hebt hangen voor de stal). Bak ophangen, touw vastknopen, touw voor de bak langstrekken en touw aan de andere kant weer vastknopen.
haha saai is het nooit tnx voor je tip ik ga eens kijken straks

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 07:59

bcd94 schreef:
Hier een grote emmer met een band eraan, achter de oren langs en weer vast aan de emmer. Zit losjes zodat zijn neus gewoon net boven de emmer blijft ook als hij de emmer optilt.
Zo knoeit ie dus in de emmer en maakt ie er geen gigantische smeerboel van en weet ik zeker dat ie al z'n supplementen binnen krijgt.

Mijn paard krijgt geen emmers vol want anders gaat dit niet


In een autoband zetten kan helpen, die kan je op de vuilstort of bij een garage vaak wel krijgen.

Kan je zo n flexibele bak niet het handvat vastknopen aan de tralies bijvoorbeeld
tnxx ik ga eens kijken :)

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 07:59


Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 08:35

Ik heb ipv zo'n band gewoon een stro touwtje aan de emmer zitten. Werkt prima!

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 08:43

Skessa_ schreef:
Ik heb ipv zo'n band gewoon een stro touwtje aan de emmer zitten. Werkt prima!

Dan maak je hem ook vast aan het hoofd?

Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 08:47

Afbeelding


Afbeelding


Jup!

Slmt9

Berichten: 4803
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Slobber voeren zonder knoeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:21

Ik heb ook een touwtje aan een emmer en dan achter de oren. Werkt perfect!

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:45

Skessa_ schreef:
Ik heb ipv zo'n band gewoon een stro touwtje aan de emmer zitten. Werkt prima!

Voor de drukverdeling lijkt me het alleen wat minder?

Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:03

Dat zal wel meevallen. Als de emmer op de grond staat is er geen druk en hij gaat toch gelijk af als ze het eten op hebben.

Slmt9

Berichten: 4803
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Slobber voeren zonder knoeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:27

Het is maar een emmertje voer, dat valt wel mee qua druk. Ik gebruik een stukje biothane, dat is wat breder en ook licht. Ze eten met de emmer op de grond en ik geef ze speling. Dat ze wel omhoog kunnen, maar niet met hun neus eruit.

ellepel

Berichten: 47351
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:36

misschien slobber niet zo dun maken?
als ze er meer op moeten kauwen dan maken veel paarden er minder troep van.
hier tenminste wel,heb er meerder die slobber krijgen(geweekte grasbrok) in van die flexi trugs en dat gaat prima.
ik zet ze gewoon op de grond.
mijn merrie krijgt meer en die eet uit een speciekuip.die gaat nooit om

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:49

Ik ben ook benieuwd naar een oplossing...ik heb hem nog niet kunnen vinden -O-
Hier lopen vijf slobbergasten waarvan er vier keurig uit de bak eten, of deze nu ophangt of staat, maar eentje die echt verwacht dat er onderin een schat verborgen zit |o

Eerst duikt hij er tot in zijn ogen in, dan schudt hij zijn hoofd dermate woest heen en weer dat de slobber een meter in het rond spat.
Nat of droog, maakt niet uit.
Dan als de bak bijna leeg is, weet hij hem altijd los te krijgen om hem vervolgens te controleren op een eventuele dubbele bodem...

Ik heb het opgegeven.

Die emmer durf ik bij hem niet aan, denk dat hij door het lint gaat of zichzelf erin verzuipt -O-

ellepel

Berichten: 47351
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:56

en slobber is persé nodig?
soms kan t ook helpen om wat ruwvoermix er bij in te doen?

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Slobber voeren zonder knoeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:11

Ik lees graag mee voor tips. Mijn oude fjordendame (32), gooit ook structureel haar emmer om. Of er nu slobber in zit of haar mengeling van brok en ruwvoervervanger….
Ze blijft er van overtuigd dat er ergens in de emmer inderdaad een schat verstopt zit of het allerlekkerstw hapje zit onderin/halverwege.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 14:16

ellepel schreef:
misschien slobber niet zo dun maken?
als ze er meer op moeten kauwen dan maken veel paarden er minder troep van.
hier tenminste wel,heb er meerder die slobber krijgen(geweekte grasbrok) in van die flexi trugs en dat gaat prima.
ik zet ze gewoon op de grond.
mijn merrie krijgt meer en die eet uit een speciekuip.die gaat nooit om
dik of dun, gaat hier altijd om.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 14:17

Shirley schreef:
Ik ben ook benieuwd naar een oplossing...ik heb hem nog niet kunnen vinden -O-
Hier lopen vijf slobbergasten waarvan er vier keurig uit de bak eten, of deze nu ophangt of staat, maar eentje die echt verwacht dat er onderin een schat verborgen zit |o

Eerst duikt hij er tot in zijn ogen in, dan schudt hij zijn hoofd dermate woest heen en weer dat de slobber een meter in het rond spat.
Nat of droog, maakt niet uit.
Dan als de bak bijna leeg is, weet hij hem altijd los te krijgen om hem vervolgens te controleren op een eventuele dubbele bodem...

Ik heb het opgegeven.

Die emmer durf ik bij hem niet aan, denk dat hij door het lint gaat of zichzelf erin verzuipt -O-


Haha het beeld dat ik daarbij voor mij zie, komt aardig overeen met hoe het bij ons gaat.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 14:18

ellepel schreef:
en slobber is persé nodig?
soms kan t ook helpen om wat ruwvoermix er bij in te doen?
haha ook dan moet de emmer om. Ik heb het niet bedacht haha. Dan is het interessant om de randen vast te pakken en die emmer alle kanten in te gooien.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Slobber voeren zonder knoeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:09

De emmer in een autoband zetten scheelt omduwen

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Slobber voeren zonder knoeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:16

Wij hebben voerbakkdie we ophangen aan hooibak. Mijn paard neemt ook grote happen om dan het grootste deel te verliezen bij het kauwen. Bak leeg dan gooit hij hem weg en gaat hij de omgeving poetsen haha. De 20 katten hebben dan grootste zooi al eind opgeruimd voor hem dus heeft hij de restjes nog. Hier voeren we bietenpulp onder de biks dat geeft wel wat minder troep. Ze eten hier buiten op verharde ondergrond dus hij knoeit maar hoor. De etensbak is in elk geval absoluut hufterproef