Wat is een redelijke prijs voor weide + schuilstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaraU
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-02-20

Wat is een redelijke prijs voor weide + schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 20:03

Even een vraagje - er zijn hier vast ervaringsdeskundigen… Ik heb ruimte voor een paardje erbij. Hoef er geen geld aan over te houden, maar wil wel de onkosten doorberekenen (deel van de huur die ik betaal voor de weides, hooi, omheining, ed). Ik kom dan voor de winter op een bedrag van € 120 per maand en in de zomer van € 90 per maand, voor een paard of grote pony. Is dat redelijk?

Goed om te weten; paarden zijn 24/7 buiten met schuilstal en zo veel mogelijk op de weide. Ze hebben altijd hooi in een slowfeeder en worden gevoerd. Er zijn verder geen faciliteiten (ook geen rijbak), maar wel een ruiterpad praktisch naast de deur (goed voor een rondje van zo’n 10km).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:22

In welke regio is dit?

Ik vind t iig goedkoop.

SaraU
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Wat is een redelijke prijs voor weide + schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 20:33

In de buurt van Apeldoorn. Maar geen faciliteiten (bak, kantine) dus en denk dat dat mensen wel tegenhoudt.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Wat is een redelijke prijs voor weide + schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:37

Heel goedkoop! Ik sta omgeving Apeldoorn op een doe-het-zelf weitje. Met een schuilstal en zonder bak, en ik betaal bijna 300 euro.

Volte
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:37

Ik vind het goedkoop, zeker met een ruiterpad ernaast.

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Re: Wat is een redelijke prijs voor weide + schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:39

Ik vind het ook erg goedkoop. En voor een pensioenpaard klinkt je plek prima, of voor iemand die veel buitenrijdt. Ik zou er wel meer kosten voor vragen maandelijks, want het werk wat je eraan hebt mag je ook best doorberekenen, niet enkel de materiaalkosten.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wat is een redelijke prijs voor weide + schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:45

Is het incl. hooi en wat met de klusjes?

Ik betaal €100 per paard enkel voor de grond.
Bak, omheining, hooi, …. voor eigen rekening en voor deze regio is dat een normale prijs. (België)

SaraU
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Wat is een redelijke prijs voor weide + schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 21:17

Ah dankjewel voor jullie reacties! Goed om te weten. Ik hoef er niet op te verdienen, want heb er zelf belang bij voor het welzijn van mijn paard . Zolang ik maar geen kosten maak en iemand af en toe wat mest weg schept ben ik al blij. En inderdaad zou ideaal zijn voor een pensioen paardje. Al zie ik vaak dat mensen die als weidemaatje aanbieden (en er dan dus afstand van doen), dat zie ik niet zo zitten.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:32

Inclusief hooi is dit spotgoedkoop.
Daar ga je verlies op maken met hooi alleen al.
Zelfs zonder faciliteiten mag je daar 200 voor vragen (minimum)

Ik heb ze nu in eigen beheer, moet alles zelf doen, inclusief weide afmaken en bemesten en onderhouden, zonder stroom en water en ben al heel wat meer kwijt als wat jij vraagt inclusief hooi, ongeacht hoeveelheid paarden. (Wel 5 stallen).

En in jou omgeving liggen de prijzen zowiezo al hoger als hier als ik het zo allemaal op bokt lees

SaraU
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 23:28

GUSTIxBILL schreef:
Inclusief hooi is dit spotgoedkoop.
Daar ga je verlies op maken met hooi alleen al.
Zelfs zonder faciliteiten mag je daar 200 voor vragen (minimum)

Ik heb ze nu in eigen beheer, moet alles zelf doen, inclusief weide afmaken en bemesten en onderhouden, zonder stroom en water en ben al heel wat meer kwijt als wat jij vraagt inclusief hooi, ongeacht hoeveelheid paarden. (Wel 5 stallen).

En in jou omgeving liggen de prijzen zowiezo al hoger als hier als ik het zo allemaal op bokt lees


Dankjewel voor je reactie. Toch lukt het me voor deze prijs (weet natuurlijk heel goed wat ik al langere tijd kwijt ben, mijn paarden staan al jaren aan huis). Wat scheelt is dat de stal en paddock op eigen terrein zijn (en nee, ga niet een deel van de hypotheek doorbelasten ). Dus ik huur alleen weide en koop van die hele grote balen hooi (= weer stuk goedkoper dan kleintjes). Maar verder is het ook geen luxe.

Ik hoef er niets aan over te houden. Wat me dan wel weer verbaast - even off-topic - is de hoeveelheid paarden die als weidemaatje worden aangeboden. Omdat er dan iets mee is of omdat ze oud zijn. Waarom zou ik willen betalen voor een paard waarvan je weet dat de kans groot is dat je er in verhouding meer medische kosten voor gaat maken en waar je niets mee kunt? Om nog even te zwijgen over de zorgen en het verdriet. Dan heb je dus enkel de ‘slechte jaren’. Tuurlijk heeft mijn oudje altijd bij mij mogen blijven, die heeft hier jaren rustig van z’n oude dag mogen genieten. Maar dat vind ik anders, die had ik tenslotte al van jongs af aan. Als verkoper zou ik er trouwens ook niet helemaal gerust op zijn dat mijn paardje dan niet toch doorverkocht zou worden… Maar goed, dat even terzijde, kennelijk zijn er toch wel mensen die een weidemaatje kopen (wel een voordeel ivm privacy en geen vreemden rondom je huis).

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:36

Ik heb een soort pensionklant (oude e-pony van een buurmeisje) gehad voor 70 euro in de maand en dat kon achteraf eigenlijk net niet uit. Maar met zo'n 20 euro meer had het wel gekund. Had haar al gewaarschuwd dat ik in de winter sowieso meer nodig had om uit te kunnen, maar zo ver zijn we niet gekomen, want ik heb d'r weggestuurd :Y) Weet waar je aan begint..

SaraU
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 23:50

lies schreef:
Ik heb een soort pensionklant (oude e-pony van een buurmeisje) gehad voor 70 euro in de maand en dat kon achteraf eigenlijk net niet uit. Maar met zo'n 20 euro meer had het wel gekund. Had haar al gewaarschuwd dat ik in de winter sowieso meer nodig had om uit te kunnen, maar zo ver zijn we niet gekomen, want ik heb d'r weggestuurd :Y) Weet waar je aan begint..


Oi, dat wil je idd niet… Moet/wil iig nog op zoek gaan naar een ‘pro forma contract’. Natuurlijk kun je daar niet alles mee voorkomen, maar bv wel vastleggen wat er gebeurt als iemand z’n betalingsverplichting niet nakomt oid.