Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Floortje_NL schreef:Is niets aan te doen helaas.
Denk dat je onderschat hoeveel kracht wind heeft en hoe degelijk een dergelijke constructie moet zijn.
Enige wat je kan doen is hier en daar grote struiken en/of bomen planten om de wind te breken.
Indie schreef:Onze buren hebben aan 1 hoek windbreekgaas langs het hek rond hun paddock en zie hun paarden daar vaak toch even schuilen als het slecht weer is.
KirstenFay schreef:Ja die muren en dat dak zou top zijn![]()
Ik denk dat inderdaad de beste optie dan toch een haag is..
Floortje_NL schreef:Indie schreef:Onze buren hebben aan 1 hoek windbreekgaas langs het hek rond hun paddock en zie hun paarden daar vaak toch even schuilen als het slecht weer is.
Ja breekgaas zou kunnen mits de palen goed diep de grond in gaan en liefst in beton gestort.
Want de schade en paniek is niet te overzien als op een kale vlakte met een storm de wind het kapot of uit de grond rukt.
En je bent natuurlijk afhankelijk van de 'juiste' windrichting om er profijt van te hebben.
Floortje_NL schreef:KirstenFay schreef:Ja die muren en dat dak zou top zijn![]()
Schiet me nog iets te binnen; google eens op natuurlijke houtwal.
Dat is mits goed aangelegd stormbestendig en heeft natuurwaarde (dus minder kans op gezeik met gemeente)
Dan heb je al vrij snel 'iets' staan en is leuk aan te vullen met hagen en bomen.
KirstenFay schreef:Ja die muren en dat dak zou top zijn![]()
KirstenFay schreef:Ja maar geritsel wordt je ook niet heel blij van en blad in je bak natuurlijk ook niet![]()
Het land en de bak grenzen gelijk aan elkaar, dus voor mij echt niet iets wat giftig is.