pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:10

Ghostattack schreef:
Ook een keer de andere kat laten opereren aan een vermoedelijke tumor. Grapje kostte me 700 euro, "tumor" opgestuurd naar pathologie. Werd ik gebeld dat het "ontstoken vetcellen" waren en mn kat gewoon te dik was :')


:=
Ik mag hier eigenlijk niet om lachen, maar doe het toch. :')

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:19

Kaitlyn schreef:
Ghostattack schreef:
Ook een keer de andere kat laten opereren aan een vermoedelijke tumor. Grapje kostte me 700 euro, "tumor" opgestuurd naar pathologie. Werd ik gebeld dat het "ontstoken vetcellen" waren en mn kat gewoon te dik was :')


:=
Ik mag hier eigenlijk niet om lachen, maar doe het toch. :')


Je had mijn gezicht aan de telefoon moeten zien :)) Zowel DA als ik vermoedden een tumor, maar dat kon pas bevestigd worden bij operatief verwijderen en opsturen. Achteraf blij dat ik het heb laten doen, ookal was het veel geld voor een paar ontstoken vetcellen hahaha :') Het had ook zomaar wèl een slechte tumor kunnen zijn natuurlijk

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:23

Benzz schreef:
Tallie1979 schreef:
€1200 euro voor het verwijderen van alle tanden en kiezen van mijn kat. Chorische tandvlees ontsteking.

Was 2 jaar geleden. En hij knapte er enorm van op, dus het was iedere cent waard. <3

Inmiddels is de kat overleden. Afgelopen 1 december kreeg hij een hartkwaal en was binnen 20 minuten weg. Hij is slechts 9 geworden. ;(

Had mijn kat ook. Ik heb hem per direct laten inslapen, een jager zonder tanden vond ik niet humaan. Al mis ik die klootzak nog iedere minuut.


Mijn kat kwam niet buiten, dus voor hem was het niet het einde van de wereld :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:26

123_456 schreef:
Ik heb mijn paard niet verzekerd, maar ik heb wel een soort van limiet. Voor de kat trouwens ook.
Mijn paard krijgt geen grote operatie. Zeker niet als de uitkomst onzeker is. Tanden verwijderen heb ik wel laten doen omdat het daarvan 99% zeker is dat ze er ontzettend van opknappen. Een koliekoperatie doe ik niet.
Bij de kat hetzelfde. Wel kleine behandeling, maar geen grote operatie of dure behandelingen om het leven te rekken.
Wat zijn jullie overwegingen?

Paard waarvoor ik grote kosten had bleef spanning hebben onder zadel, zelfs aan de hand kon hij ineens gaan vluchten. Bleek dat alle rode gebieden op d3 scinti niet eens iets betekenden, rx benen en rug brachten wel beginnend artrose aan het licht.
Anyway er liep een heus topic over dat paardje.

Wat betreft koliek, daar begin ik niet aan als ze geopereerd moeten worden.
Voor mijn hond ook, geen grote operaties als er geen 70% kans op herstel is.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:28

rond de 3500 euro, maar bij elkaar moeten we het nooit over hebben :')

babzzz

Berichten: 47
Geregistreerd: 09-06-14
Woonplaats: Gelderland

Re: pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:42

De duurste was in 2022 voor 2 weken op de kliniek staan en meerdere bronchscopien van 1447,70 maar was dat jaar in totaal ruim 5000 kwijt aan alles :')

Celebi
Berichten: 3667
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:43

Foaly schreef:
Celebi schreef:
Mijn hondje daarentegen staat bovenaan in de ranking met een factuur van maar liefst 3234,50. En of ik die gelijk even wilde pinnen aan de balie. :wow:


Hoe dan, zo'n pinlimiet moet je dan ook maar net hebben :=


Ik kon gelukkig via de ING app mijn limiet snel verhogen maar vond het wel een bijzondere gang van zaken. :')

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:46

Mn ene merrie kreeg een veulentje zonder zuigreflex, 5 dagen op de kliniek met een zonde en steeds voeren. Na die 5 dagen heb ik de fles zelf overgenomen want elke dag daar koste me 450 euro. Die 5 dagen hebben 7900 euro gekost.
Hij was week gekoot dus moest elke week naar de dierenarts voor speciale schoentjes, dat heeft totaal ook 1800 euro gekost, hebben ze ook wat röntgenfoto's gemaakt om te checken of alles er goed uit zag.
Godzijdank heb ik een verzekering dus heb zelf niet alles hoeven te betalen, maar ben zelf zo'n 3000 euro aan hem kwijt geweest na wat de verzekering dekte. Nu is ie gewoon gezond en is het een veulentje als alle andere dus ben blij dat ik het gedaan heb. Maar het hakt er wel even in jaa.

Zijn moeder heb ik opnieuw proberen drachtig te krijgen, dat lukte niet, maar inkl sperma, dierenarts kosten en alles erop en eraan heeft dat 5400 euro gekost. Daarvan is niks gedekt door de verzekering en drachtig kregen we haar niet.

Andere merrie was gelukkig wel in een keer drachtig maar dat heeft inkl alles ook 2300 euro gekost.

Heel leuk als dat allemaal in hetzelfde jaar gebeurd ook :Y)

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:55

Ik blijf van mening dat er in de ideale situatie een potje zou zijn waaruit de rekening betaald wordt voor de eigenaar die grove kosten heeft gemaakt om een dier beter te maken, maar waarbij het dier het uiteindelijk niet redt. Dus dat jij er als eigenaar alles aan gedaan hebt, maar verdrietig met lege handen naar huis gaat. :(:) Hoe fijn zou zo'n potje dan zijn he eigenlijk..

Mijn hoogste kosten waren niet voor paarden , maar wel allen omdat ik dapper gestreden heb voor mijn dieren maar uiteindelijk met enkel een hele dikke rekening achterbleef.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:01

2200 euro (kan het zo snel niet vinden op de euro exact), voor onderzoek en wondverzorging. We hebben nog nooit een operatie o.i.d. meegemaakt. Wonden zijn bij ons het duurst. Nu ging het om een jaarling en de wond is perfect genezen zonder enig littekenweefsel of andere restschade, dus daar zijn we blij mee.

Sabbientje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:10

op 1 dag 1.100 euro.

400 euro van de plaatselijke dierenarts.
700 euro van de kliniek in Utrecht.

Helaas hebben we die avond afscheid moeten nemen van mijn geliefde meisje.
Koliek met meerdere draaiingen in haar darm.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:10

De duurste in 1x was €700 (RX C7-T1).
In totaal voor 1 behandeling, zal het een goede €3000,- zijn (longinfectie).

Het was elke cent waard destijds.

123_456
Berichten: 95
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:14

Snippergroen schreef:
Ik blijf van mening dat er in de ideale situatie een potje zou zijn waaruit de rekening betaald wordt voor de eigenaar die grove kosten heeft gemaakt om een dier beter te maken, maar waarbij het dier het uiteindelijk niet redt. Dus dat jij er als eigenaar alles aan gedaan hebt, maar verdrietig met lege handen naar huis gaat. :(:) Hoe fijn zou zo'n potje dan zijn he eigenlijk..

Mijn hoogste kosten waren niet voor paarden , maar wel allen omdat ik dapper gestreden heb voor mijn dieren maar uiteindelijk met enkel een hele dikke rekening achterbleef.


Bedoel je een algemeen potje? Of dat iedere eigenaar dat zelf zou moeten hebben.
In het eerste geval: dat heet toch een verzekering? Hoe zou dat potje anders gevuld moeten worden?
In het tweede geval: hoe groot moet dat potje zijn. Laatst stond er in de krant een verhaal van iemand die 12000 euro had uitgegeven voor behandeling van een kat. Ik heb best een potje, maar zo groot is het niet.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:18

Mijn hoogste rekening was 2.397,21.
Scintigrafie, echo, röntgen, tildren infuus, inspuiting. En ze hebben toen verblijf niet eens gerekend. Super lief overigens. Maar goed, het was het me wel waard, want het was wel duidelijk waar de vage kreupelheid en stijfheid vandaan kwam. En dat maakte weer dat er een bepaald plan + perspectief gemaakt kon worden voor de toekomst. Een toekomst waar mijn eigen kliniek over twijfelde, maar door gebrek aan duidelijke diagnose ook niet goed konden beoordelen.
En eerlijk, de 10 jaar ervoor was ik behalve wat entingskosten en een keer een ongelukje amper dierenarts kosten kwijt, dus hij heeft het aardig gecompenseerd zo :+ :')

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:52

123_456 schreef:
Snippergroen schreef:
Ik blijf van mening dat er in de ideale situatie een potje zou zijn waaruit de rekening betaald wordt voor de eigenaar die grove kosten heeft gemaakt om een dier beter te maken, maar waarbij het dier het uiteindelijk niet redt. Dus dat jij er als eigenaar alles aan gedaan hebt, maar verdrietig met lege handen naar huis gaat. :(:) Hoe fijn zou zo'n potje dan zijn he eigenlijk..

Mijn hoogste kosten waren niet voor paarden , maar wel allen omdat ik dapper gestreden heb voor mijn dieren maar uiteindelijk met enkel een hele dikke rekening achterbleef.


Bedoel je een algemeen potje? Of dat iedere eigenaar dat zelf zou moeten hebben.
In het eerste geval: dat heet toch een verzekering? Hoe zou dat potje anders gevuld moeten worden?
In het tweede geval: hoe groot moet dat potje zijn. Laatst stond er in de krant een verhaal van iemand die 12000 euro had uitgegeven voor behandeling van een kat. Ik heb best een potje, maar zo groot is het niet.


Een algemeen potje. Dit is natuurlijk totaal geen realistische situatie he. Het zou vooral fantastisch zijn als er zoiets bestond :+ Een eigen potje of een verzekering is altijd verstandig.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:43

Voor mijn paard zo rond de 600 eur. Spoedvisite met bloedonderzoek en een spoedbloedonderzoek. Met na 1.5 uur nog een spoedvisite waarbij hij 3x een infuus kreeg. Een dag later nog een spoedvisite en ook beide keren antibiotica en pijnstilling recht in de ader. Helaas ook nog met een slechte afloop.

Voor mijn kat was ik 900 euro kwijt twee maanden geleden. Ik ging voor een jaarlijkse check en nog voor ik in schock de deur uit was, werd hij al geopereerd. :') Ook hij heeft de daaropvolgende dagen wat spoedjes gehad (en 3x bijna in laten slapen), maar hij is er gelukkig nog.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:51

1800 euro voorspoedconsult en 6 dagen opname onder camerabewaking van mijn paard. Ze had een epileptische aanval en is door de omheining gevallen. Veel schade aan omheining en paard :(
Uiteraard ook bloedond ed gedaan op de kliniek. Paard is op zich helemaal hersteld maar heeft helaas een tussenpeesblessure die waarschijnlijk geopereerd moet gaan worden.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:10

Vorig jaar rond de € 4500,- voor een ponyveulen wat we net gekocht hadden met de merrie. Veulen bleek niet goed te zijn met de longen dus ze hebben een tijd in Utrecht gestaan, ct scan etc.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:13

2000 voor verwijderen van een oog

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:16

Mijn duurste rekening is alweer zo'n 10 jaar geleden. Been breuk.
Operatie was €4500,- maar het totaalplaatje ligt ergens tussen de €9000/€10.000

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:33

€730

Dat was kreupelheidsonderzoek en daarna inslapen.

Wat een bedragen komen hier voorbij zeg. Auw.

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:45

Ik denk die er nu aan gaat komen van mijn hondje.
Gisterenavond naar mijn eigen dierenarts: 2 rx bloedonderzoeken en spoedconsult avond totaal: € 400,-
Maar we zijn met spoed doorgestuurd naar Evidensia:
Spoedtarief, rx, 2 echo's, een lever en galblaas punctie opname en de komende dagen kan ze sowieso nog niet naar huis.
De teller staat daar nu al op zo'n € 2000,- ......
|(


Maar alles voor mijn beestjes

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:55

Ik betaal iedere keer als ik de deur uitloop meteen, dus het loopt niet heel erg op op die manier.

Maar er zitten wel bezoekjes van tussen de 1.000 en 1.500 tussen.
1 pony heeft ruim 5.000 euro gekost binnen een jaar, door een opeenvolging van verschillende dingen (maanblindheid, oog amputatie, peesblessure, tildren infuus, en een hand vol bezoekjes voor rontgenfoto's ivm hoefbevangenheid) en is toen alnog ingeslapen.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:10

Tjemig wat een bedragen. Ik schrok toen al van mijn eigen merrie die een kreupelheidsonderzoek moest.

Van een d.a. die een foute constatering deed, dacht dat LA kreupel was ipv RV heb ik het bezoek ad 300 euro teruggeëist en ook gehad. Röntgen, inspuitingen, en voorgeschreven (foute) medicijnen wilde ze niet terugbetalen.

De 2nd opinion d.a. erna is driekeer die week geweest en totaal met de foute d.a. erbij ging het richting of net over de 2000 euro. (Echo's, röntgen, bezoeken, inspuitingen, verbandmiddelen (omdat hij eerst dacht dat het een hoefzweer was) etc)

Merrie heeft een afgescheurde pees met stukje sesambeen, komt nooit meer goed, is nu grasmaaier.

Tja die bedragen... Als je ze heel snel uitspreekt doet het minder zeer ;-)

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: pure nieuwsgierigheid - jouw duurste dierenarts rekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:17

Per diersoort :')

Paard: Kolieoperatie bijna 5000 euro
Hond: Maagkanteling in de nacht 1600 euro
Kat: Totaalextractie gebit 700 euro