Staart laten groeien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki0508

Staart laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 20:12

Hallo,

Mijn paard had een mooie lange (redelijk) volle staart. Maar sinds een tijdje is hier niet veel meer van over... Op stal is ze onder andere een enkele keren ergens achter blijven hangen, waardoor er wat staartharen zijn afgebroken.

Ik kam haar staart nooit uit met een kam. Deze spray ik in met antiklit waarna ik deze met mijn handen een voor een uit elkaar ga halen. Duurt even, maar ben graag zuinig op haar staart... Als ik daarmee klaar ben ga ik er een keer met een gewone borstel doorheen zodat ik er geen staartharen uit trek.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met het laten groeien van staarten. Moet ik andere verzorgingsproducten gebruiken? Of wellicht supplementen die het groeien van haar staart bevorderen?

Help me out... :(

Cchanny

Re: Staart laten groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:19

De staart van mijn paard was afgevreten door koeien. Het heeft ruim een jaar geduurd voordat hij weer erg mooi en lang was.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:30

Staartzak! Ik doe eens in de zoveel tijd uitborstelen met cowboy magic en dan weer vlechten en in de staartzak. Voor de zomer heb ik met sliertjes er aan gemaakt zodat ze de vliegen wel gewoon goed kan verjagen.

Scheelt echt enorm in hoe netjes en vol de staart blijft!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:20

amyz schreef:
Staartzak! Ik doe eens in de zoveel tijd uitborstelen met cowboy magic en dan weer vlechten en in de staartzak. Voor de zomer heb ik met sliertjes er aan gemaakt zodat ze de vliegen wel gewoon goed kan verjagen.

Gewoon een vraag, maar wat voor nut heeft op deze manier een mooie volle staart? Paard heeft er iets meer aan en je ziet er zelf ook niets van omdat hij altijd in de vlecht zit in een staartzak.

(Ps dit zelfde vraag ik me ook altijd af bij lange ingevlochten manen hoor :j )

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:35

Lekker laten hangen, groeit vanzelf aan. Zorg voor goede voeding, gezond haar komt immers van binnen af en een blij paard en dan komt het vanzelf goed. Hier heb ik zelfs de manen niet in vlechten zitten, zie het nut er ook niet van in, buiten het feit dat het imo rommelig oogt. :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:19

Er niet aan zitten :+

Ik kam/ontklit mijn paarden hun staarten echt zelden en die zijn mooi vol bij alle 3 mijn paarden.
De manen en voorpluk van mijn 2 jarige tinkerxfries zijn zelfs nog voller geworden de laatste 3 maanden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:44

SandraWierda schreef:
amyz schreef:

Gewoon een vraag, maar wat voor nut heeft op deze manier een mooie volle staart? Paard heeft er iets meer aan en je ziet er zelf ook niets van omdat hij altijd in de vlecht zit in een staartzak.

(Ps dit zelfde vraag ik me ook altijd af bij lange ingevlochten manen hoor :j )

Ik heb het me zelf ook wel eens afgevraagd hoor :') maar qua look op wedstrijd is t t dan toch weer waard, zo'n prachtig volle staart. Bij quarters gaat er zelfs vaak een nepstaart extra in om m nog voller te doen lijken, maar bij een arab is dat echt geen gezicht :=
Initieel liet ik haar staart groeien en sleepte die uiteindelijk over de grond (wat je bij Amerikaanse show arabs dan weer veel ziet) maar dat vond ik het echt niet waard, dan móest ik m echt opgeknoopt houden en voor ik de ring in ging los voor alleen de proef en dan weer gauw opbinden. Dat vond ik echt zonde, gaf meer ongemak dan lol :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:07

Is het een merrie? Is ze drachtig?
Hoe is het met haar vitaminen en mineralen? Niet ergens een te kort wat haaruitval kan geven?

Nikki0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 21:33

Art_Ificious schreef:
Er niet aan zitten :+

Ik kam/ontklit mijn paarden hun staarten echt zelden en die zijn mooi vol bij alle 3 mijn paarden.
De manen en voorpluk van mijn 2 jarige tinkerxfries zijn zelfs nog voller geworden de laatste 3 maanden.

Snap wat je bedoeld. Maar om op pad te gaan met een paard wat rondloopt met een staart die helemaal in de klit zit vind ik ook niet echt een optie. Overigens heb ik het idee dat ze dan ook sneller ergens achter blijft haken en er zo haren uit trekt.

Nikki0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 21:35

Kabayo schreef:
Is het een merrie? Is ze drachtig?
Hoe is het met haar vitaminen en mineralen? Niet ergens een te kort wat haaruitval kan geven?

Het is inderdaad een merrie, ze is niet drachtig. Heb je enig idee welke vitaminen/mineralen belangrijk zijn voor de haargroei? Of d.m.v. welke supplementen je dit kan aanvullen bijvoorbeeld?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:36

vlechten en in een western staartzak hangen, hangt het schoon en veilig in en regelmatig onderkant bijpunten.