welke anti bijt pasta is goed smeerbaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

branki

welke anti bijt pasta is goed smeerbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 17:25

Mijn paard trekt de rantsoenpaaltjes uit de grond.
Ik smeerde ze altijd in met cribox. Dat zat in een groen potje, spul was geel/oranjeachtig van kleur en goed smeerbaar.
Nu wilde ik weer wat kopen maar zijn het blauwe potjes met donkerbruin spul wat keihard is en je eerst warm moet maken om te kunnen smeren.

Weet iemand of er ook zo'n pasta is die wel goed smeerbaar is?
Geen spuitbus maar echt om te smeren.
Ik zag dat sectolin ook wat heeft. Weet iemand of dat goed smeerbaar is?

Laurievc

Re: welke anti bijt pasta is goed smeerbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:27

Misschien niet helemaal wat je wilt maar ik gebruik hertshoornolie tegen het bijten (aan hout). Heb gewoon een kwast erbij liggen en dat werkt goed.

Cribox wordt idd hard, in de zomer is het leuker om te hanteren haha. Winter is drama.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:56

Permanentere oplossing: 1 of 2 cm breed lint om de toppen van de paaltjes lussen zodat-ie gewoon een schok krijgt als-ie ze in z'n mond neemt? Krokodillenbek links en rechts er aan en aan het bovenste gewone rantsoenlint klippen. Aangenomen dat je gewoon kunststof paaltjes gebruikt werkt eromheen wikkelen qua isolatie uiteraard net zo goed als door een geleider heen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:14

Ibbel schreef:
Permanentere oplossing: 1 of 2 cm breed lint om de toppen van de paaltjes lussen zodat-ie gewoon een schok krijgt als-ie ze in z'n mond neemt? Krokodillenbek links en rechts er aan en aan het bovenste gewone rantsoenlint klippen. Aangenomen dat je gewoon kunststof paaltjes gebruikt werkt eromheen wikkelen qua isolatie uiteraard net zo goed als door een geleider heen.

Dit idd en anders even de cribox in heet water.. of thuis bij de kachel

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:41

Cribox is ook in een spray verkrijgbaar.....

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:42

JoukjeV schreef:
Cribox is ook in een spray verkrijgbaar.....

Dit, al heb ik de indruk dat die minder sterk is.
Ik heb ooit ook wel eens een pot Cribox in de microgolf gezet, smeerde perfect :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:19

Ja maar dat is er met 1 bui regen weer af. Dan blijft de cribox die je moet smeren langer zitten.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 09:57

Laurievc schreef:
Misschien niet helemaal wat je wilt maar ik gebruik hertshoornolie tegen het bijten (aan hout). Heb gewoon een kwast erbij liggen en dat werkt goed.

Cribox wordt idd hard, in de zomer is het leuker om te hanteren haha. Winter is drama.

Het gaat om kunststof paaltjes dus vloeibaar spul werkt niet.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 09:58

Ibbel schreef:

Er staat op het moment geen stroom op, dus dit werkt helaas niet. Maar inderdaad wel een oplossing tzt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:29

Het beste werkt toch echt die cribox. Maar Idd warm maken en smeren.

Al van alles geprobeerd (zijn geen luchtzuigers, hebben onbeperkt hooi in netten, kunnen met elkaar kroelen en toch rust zonder andere paarden hebben, likstenen (verschillende varianten), speeltjes en wilgentakken (als ik eraan kom). En toch vinden ze het leuk om het hout op te eten wat niet behandeld is geweest voor we de stallen geplaatste hebben.

Letterlijk alles gesmeerd, maar Nope, niets werkte buiten cribox.